hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum en hoop dat iemand van jullie ons kan helpen, gisteren reed ik met mijn vriendin haar citroen c4 coupé 1400cc (‘2005,55000km) over een bultje in de weg, plost viel alle electronica uit, radio, richtingaanwijzers etc. gingen niet meer, wat ons in een gevaarlijke situatie bracht, de motor deed het wel nog, de lichten en ruitenwissers sprongen automatisch aan, ondanks de wagen hiervoor niet van een sensor is voorzien? thuisgekomen, ging alsook de centrale vergrendeling niet meer met de afstandsbediening, wel nog manueel, na een paar uur stilstaan was het alsook niet meer mogelijk de wagen te starten? Heeft hiervoor iemand een verklaring?
alvast bedankt, wij hopen op jullie steun..
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
al eens de accu los gehad ?
anders naar een dealer , dit mag niet kunnen !!
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Klinkt als een losgeslagen pool van de accu.
Heb je al de aansluitingen op de accu gecheckt ?
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
c4hulp,
Gingen de vegers in de eerste stand?
Zo ja, dan is er een communicatie storing tussen de BSM en BSI, hier door word de verlichting aangezet en de vegers in de eerste stand gezet.
Wat is er allemaal in gebouwt? (achter af)
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
ja de ruitenwissers gingen in eerste stand, maar deze hadden we zelf niet geactiveerd, dat gebeurde vanzelf, alsook de lichten die aansprongen, ondertussen hebk de batterij er al is volledig uitgehaald en trg gemonteerd, het blijft gw hetzelfde, geen reactie.. heb vandaag nog gebeld met de citroenservice dienst, die hadden zelf geen raad en verbonden me zonder vragen gw door met vab-wegenhulp, die me ook niet konden helpen, een garagist in de buurt vertelde me over een noodschakelaar ofzo waar citroen nogal gevoelig aan is, deze zou zichzelf geactiveerd hebben, en moeten we dus vervolgens gw trg uitschakelen, dit zou onder de motorkap ergens moeten zitten ,maar noch in het instructieboekje, noch op het internet vindk de plaats van deze schakelaar.het zou over een zwart of rode knop gaan. Er is buiten de radio niets anders ingebouwd, alles is origineel, en standaard uitgerust, en de radio zit er al een 3maanden in.
alvast bedankt voor jullie reacties..
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Er wordt gesproken over de chras schakelaar, dit zit niet meer op de C4.
Bedankt voor het vertellen, BSM en BSI hebben geen communicatie, mogelijk door een aftermartket radio oid. Auto moet waartschijnlijk naar dealer:
Mogelijke defecten :
BSI
BSM
Bedrading
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
bedant voor de reactie, de auto is zonet getakeld geweest en is opweg nr de dealer, die al op voorrand weigerde het in garantie te nemen, maar na hard onderhandelen, het toch wil onderzoeken.. grts
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Ik wacht af.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
voila de auto is trg van weggeweest.. en is opnieuw in “topconditie” .
Blijkt dat het de radio was die een kortsluiting had veroorzaakt toen we over het bultje reden.
De radio zat er van de garage af in, maar was wel niet de standaard.
Bij deze is het dus volledig op garantie afgehandeld.
De radio is opnieuw, maar deze keer goed aangesloten, en de wagen heeft een tijdje aan de computer gehangen om de “crashknop” te deactiveren die in de software is ingewerkt bij dit type..
eind goed al goed..
Iemand c4 kopen toevallig?
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
fijn als ze niet alle stekkertjes intapen voordat ze de radio erin duwen ,
fijn dat het opgelost is
alle geluk dat je zo op te lossen is, voor hetzelfde geld is de bsi of bsm stuk :s
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Das mooi /
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Beste lezer
Ik heb al meerdere goede tips van u gelezen vandaar dat ik mijn vraag aan u voor wil leggen.
Het volgende is aan de hand,als ik mijn motor warm rij dan geeft hij de motor temperatuur weer in 3 blokjes.En vaak springt hij heen en weer van 3 naar een blokje.
Ik heb zelf de temperatuur sensor al vervangen maar helaas,mischien dat u hier een verklaring voor heeft.
Groeten Jeroen
Had ik ook met de C4. Bleek lucht in het koelsysteem te zijn. Na ontluchten is het niet meer teruggekomen.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Bedankt Melchior
Ik hoop dat dit gaat helpen ,hebben ze jou ook verteld hoe het lucht is ontstaan in het systeem.
En weet jij wat de juiste handelingen zijn voor ontluchten?
Groet Jeroen