Xantiarijders,
Mijn xantia lijkt bijna de perfecte auto, op 3 dingen na. De stoelen van de xm zijn echt beter (langer), de 1.8 16v. heeft onderin wel heel weinig power, maar waar het me nu om gaat, ze heeft nogal last van windgeruis. Nu heb ik in dit forum zitten snuffelen, maar ik kan geen pasklaar antwoord vinden. Ik heb het rubber dat in de deuropening zit al met faseline ingesmeerd, maar dit mocht niet echt baten. Afhankelijk van de wind gaat het geruis soms echt over in een hinderlijke fluit. Dit is echt hinderlijk, vooral omdat de 1.8 16v juist zo mooi soepel en rustig loopt.
Hebben meer xantiarijders hier last van? En zijn er mensen die hier een oplossing voor gevonden hebben?
Alvast bedankt voor het antwoord, groeten Manus.
Kijk esof je deur scheef in de sponningen hangt,,, beneden waar de aansluiting op het chassis zit…
kan een probleem zijn ..
Twee andere mogelijkheden:
Slotvanger iets naar binnen verstellen (zit met 2 torxen vast) zodat de deur strakker aansluit.
Coax kabel in je deurrubber wurmen om je rubber op te vullen. Het deurrubber hoort rond te staan maar vervormt in de loop de jaren. Als je dit doet, let er dan op dat er ergens in het rubber een verdikking zit, daar waar er 2 gaatjes in het rubber zitten. Daar opensnijden. OF, dat heb ik gedaan, veel, heel veel afwasmiddel en dan glijdt het langs het obstakel.
Action heeft belachelijk goedkope coax. En voor dit soort toepassingen ook nog van uitstekende kwaliteit.
Wim,
Disciplus Simplex
Jf en wimb, bedankt voor de reacties. De deuren lijken er mooi in te hangen. Die coaxkabel zou een goed idee kunnen zijn. Zijn deze altijd van de zelfde diameter? Zo niet, welke diameter is hierbij het beste? Wimb, ook enig idee hoeveel meter je ongeveer nodig hebt?
Groeten Manus.
Manus,
Ik schreef coax maar ik bedoelde CAT5; ethernetkabel voor de computer. Bij Action koop je 10 meter (met stekers) voor iets van €3,- Voor 1 deur heb je ongeveer 4,5 meter nodig.
Wim,
Disciplus Simplex