2 van de 2
 < Vorige 1 2

Eerste ervaring met een HP Citroën
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 18 augustus 2005 02:29 PM
  [ # 16 ]
M&M schreef:
Auzz schreef:

Het grappige is dat ik nu weer in die stoelen wil zitten. Die zaten echt overheerlijk!

Apart Wink  ... de meest gehoorde ( iig veelvuldig ) klacht is het “slechte” meubilair ... een te korte zitting !

Laughing

ik heb niks te klagen over het meubilair van de xantia hoor Confused

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 18 augustus 2005 02:33 PM
  [ # 17 ]

Ik ook niet Confused

Morgen in één stuk naar italië...
Geen centje pijn!

In de Fiat is dat wel anders Smile

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 18 augustus 2005 02:35 PM
  [ # 18 ]
arjan_verkade schreef:

vinden ze het bij jou ook niet vreemd wat voor blok er in je BX ligt? Wink
of ga je met de BX nooit naar de garage?

Dat is precies de reden waarom ik nauwelijks meer naar de garage kom. De laatste keer was om schade te laten taxeren en te repareren. Dan maakt het weinig uit wat voor motor erin zit.

Ze weten wel wat voor blok erin hangt.

Profiel  

Popmart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 30 augustus 2005 02:09 AM
  [ # 19 ]

Ik wil ook eens in een HP geveerde Citroën rijden Crying or Very sad  Surprisedops:  Rolling Eyes

Mn AX GT is al redelijk stug geveerd, en zal in de toekomst alleen maar meer gaan stuiteren.  Maar goed…kwestie van tijd (eigenlijk geld) dat er naast de AX een HP Citroën staat.

Citroen AX 1.4 GT ‘91
Citroën AX 1.1 First Injection ‘91

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 augustus 2005 04:06 AM
  [ # 20 ]

Re: Eerste ervaring met een HP Citroën

Auzz schreef:

Verder heerlijke auto. Heerlijke stoelen.

O jee, weer een verslaafde erbij Wink

Mijn eerste ervaring in een HP geveerde auto, een Xantia 1.8 16V Type-2 was nogal grappig. Ik kreeg de auto niet van zijn handrem af, ah omhoog trekken die hendel en dan naar beneden, huh, de auto zakt in, wat gebeurt er nu Shocked
Snel die hendel weer terug naar waar hij stond, hee de auto komt weer omhoog, inmiddels was mijn chef al komen aanlopen om me even instucties te geven over zijn auto. Ah die andere hendel is de handrem Surprisedops:

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 30 augustus 2005 10:58 AM
  [ # 21 ]

Mijn eertse rit was in een BX break 19 TZi Very Happy Superwagen, helemaal als je bedenkt dat mijn eigen auto toen een seat fura was Razz Was alleen wel een auto met een gebruiksaanwijzing, versnelling moest op bepaalde manier in z’n 3, veel elektriek wat niet meer werkte maar toch, ik was verliefd. Sinds dien is het nooit meer goedgekomen. Eerste rit met een CX was natuurlijk als een dronker idioot door de eerste bocht Wink en met de DS is het begonnen met ruzie met de stuurversnelling. Daarna nog Xantia 18I SX uit 1993. Ook geweldig maar allemaal auto’s die niet van mij waren dus toen ik m’n eerste baantje had moest er een cit komen, is dus mijn eerste BX geworden, 16 RS uit 1986. Heerlijke wagen maar wat een problemen mee gehad maar ja, je bent citroefiel dus…...nog steeds cit Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 594

- Evasion 2.0i
Gepost: 30 augustus 2005 11:15 AM
  [ # 22 ]

veringen

Ik heb nu een volvo automaat en ik moet zeggend at ik de bx mis, qua veringen. Rij nu een jaar geen citroen meer maar je merkt duidelijk het verschil, alle hobbels voel je… zelfs mijn vrouw mist de veringen.. en dan de ruimte en de stoelen.. pfffff

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 30 augustus 2005 11:20 AM
  [ # 23 ]

Re: veringen

Jf schreef:

Ik heb nu een volvo automaat en ik moet zeggend at ik de bx mis, qua veringen. Rij nu een jaar geen citroen meer maar je merkt duidelijk het verschil, alle hobbels voel je… zelfs mijn vrouw mist de veringen.. en dan de ruimte en de stoelen.. pfffff

Haha, een paar dagen geleden eens in een Volvo 240 estate gereden. Het is gewoon niet vergelijkbaar met elkaar. Al is zo’n volvo ook een goede reiswagen ondanks de wat springerige vering.

Profiel  

JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 320

Gepost: 30 augustus 2005 11:28 AM
  [ # 24 ]

De introductie van de BX (lang geleden)......“Wat een mooie auto…..kijk in m`n beurs….euh…nee dat gaat niet Crying or Very sad
Ik zie voor het eerst een XM “in het wild” (iets minder lang geleden)......“Wow…..da`s ne schone voiture .....kijk in m`n beurs…euh….nee dat gaat niet Crying or Very sad  Crying or Very sad
Koop mijn jeugdliefde (nog minder lang geleden) een Jaguar XJ6 serie 3 en vindt het tot op de dag van vandaag nog steeds de mooiste auto ooit gemaakt. Laat m`n Jag eens zonder chauffeur “op stap” gaan (niet goed in z`n parkeerstand en geen handrem….rolt `n metertje of honderd en stop onder een vrachtwagen aanhanger
Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad ).
Kan voor (in mijn ogen nog steeds) weinig geld een XM kopen. En daar gaan we !
1e bocht…vlieg er zowat uit…..Diravi; eenmaal gewend; fantastisch !
HP….ff wennen (zie eerdere opmerking in deze thread).
Zit comfort; geweldig (ik rij van Maastricht naar Southampton en stap uitgeruster uit dan dat ik ingestapt ben).
Electronica…...om gek van te worden…elke maand wel een ander “probleem”; het ene is nog niet opgelost of het volgende dient zich aan. Evil or Very Mad
Ik mis:
De specifieke geur van een Jag (het interieur geeft een bepaalde geur af; deze werd alleen overtroffen toen ik in een Aston Martin DB5 mocht tuffen…die rook NOG beter van binnen).
Mijn landingsdek; de moterkap van mijn Jag…mijlen lang en goed te zien…tel aan het einde nog 15 cm voor de bumper en je wist precies hoe ver je kon gaan. Bij de XM mis ik elk overzicht over de auto…ik heb geen idee waar mijn bumpers zitten.  Crying or Very sad
Voor de rest…..love my “Miss Yvie” (kenteken begint met YV Wink ) en het HP en comfort dat dat met zich meebrengt.
Dus Auzz….`n redelijk goede XM heb je voor onder de € 2.000….wat let je ???

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 30 augustus 2005 12:02 PM
  [ # 25 ]

Mijn eerste HP ervaringen had ik als klein jochie al in vershillende Citroëns namelijk: DS,GS,CX,GSA en BX. Nooit last gehad van het hier beschreven zee benen gevoel. Mijn eerste eigen auto was een GSA X1 uit 1983 en heb daarna ook heel wat andere merken gereden. Maar toch blijf ik uitkomen op HP geveerde Citroëns. Ongeëvenaard comfortabel. Ik wil gewoon niets anders meer. Gister een vriend helpen verhuizen. BX vol met spul, aanhanger erachter,ook vol met spul. BX starten,kontje kom mooi omhoog en rijden maar. Nog steeds geen last van drempels. Althans…. omdat de BX er zo soepel overheen gaat ben je geneigd om iets te hard over de drempels te rijden… Vond het aanhangertje niet zo leuk Wink

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 30 augustus 2005 02:13 PM
  [ # 26 ]

Mijn eerste eigen auto met HP was een GS(A?) break uit 1978, kleur groen….en dat is nu precies 20 jaar geleden. (1985)

Renz was toen 1 jaar oud dus die heeft min of meer zijn HP-doop daarin gehad Smile

Wel heb ik als 17-jarige (1967) als beginnend monteur bij een Citroendealer met een DS-23 pallas mijn *meerijd* doop gehad. Wink

Wat een zalige auto was dat zeg….met die rubberen knop als rempedaal en als je daar op drukte was het HOOOOO !! Smile

Profiel  

janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 30 augustus 2005 02:34 PM
  [ # 27 ]

ik ben thuis ook jaren aan de bxjes vastgezeten. daarna zijn wij over gegaan op busjes, en nu ik zelf een eigen auto kon kopen, was het een bx! en oh wat vind ik dat fijn rijden. voor mij ook niks anders meer. en elke keer als ik in onze vito stap, is het de eerste drempel ff van “oei, dat kon iets zachter” (ben hier in de wijk nie gewend om af te remmen voor een drempel (30-km-zone). maar met de bus is dat toch wel nodig.

Over dat zeebenen gevoel. ik ken mensen die wagenziek worden in een hp-citroen. anderzijds heb ik ook iemand gesproken die altijd wagenziek was, maar in een hp-citroen nooit meer ergens last van heeft Laughing  dus andersom kan ook Very Happy

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 30 augustus 2005 02:53 PM
  [ # 28 ]

Reed vorige week nog achter een uitgebouwde clio en er doemde een verkeersdrempel op, hij moest hem schuin nemen ander kon ie er niet over Laughing En vanmorgen nog achter een golf die hard afremde voor een drempel, met 10 km/h erover terwijl ik altijd gewoon 60 doorrijdt. Dan weet je weer waarom je cit rijdt Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook