Hey mensen, daar ben ik weer eens. Na de problemen die ik nu inmiddels alweer een poos geleden heb opgelost dankzei het forum, heb ik een nieuw probleem.
Als ik in mijn vijde versnelling rij en het gas los laat, gaat de bak een betje rammelen. Als ik beetje gas bij geev is het over. In 1,2,3, en 4 heb ik dit niet, behalve als ik in lage toeren draai.
ALs ik de pook naar rechts beweeg voor zijn 5 of achteruit, hoor ik een metaal achtig geluid wat me niet eerder opviel.
Zelf denk ik dat het de koppeling zou kunnen zijn, maar zou graag advies willen. Ik ga liever een klein beetje voorbereid naar de autoboer, zodat ze me niets op de mouw kunnen spelden.
Net twee maanden geleden naar Denemarken geweest met deze Zx, en daar heel wat KM gemaakt. Vanwege drukte en revalidatie eigenlijk weinig mijn gezicht laten zien.
ik denk aan de motorsteun of de syncho ring van de 5. Dat metaal geluid dat je hoort als je op de pook leunt is iig de syncho ring die je dan hoort.
Dat is ook de reden waarom het niet aan te raden is om e hand op je pook te houden als je gewoon aan het rijden bent.
Oké, en is dat simpel te regelen denk je? Kan ik dat zelf?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gompy heeft het wel aardig in de richting, maar niet helemaal juist. Ik leg het even uit:
Eerst het bakdeksel laten demonteren en goed kijken of de moeren van de 5 nog wel vast zitten. Deze lopen vaak los, waardoor de vertanding aan de binnenkant van de tandwielen en schakelgroep uitslijt. Dit is hoogstwaarschijnlijk ook bij jouw bak aan de hand. Als de binnenvertanding nog ok is, dan volstaat het opnieuw GOED vastzetten van de moeren, is de vertanding weg of versleten dan zal je een compleet andere 5e versnelling moeten monteren. Al met al goed te doen hoor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thanks, ik ga er mee aan de slag. Althans, dat zal over een week pas kunnen. Ik houd jullie op de hoogte.
H2O man, wat is jou definitie van goed vastdraaien? Moet dat met een moment sleutel ?
Ik hoorde overigens altijd dat zodra de 5 begint te rammelen, je beter een andere bak ergens kunt zoeken.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Momentsleutel en de voorgeschreven waarden uit het werkplaathandboek gebruiken, of gewoon goed vast rossen met bv de luchtratel. Ik heb misschien wel 50 bakken gefixt, soms was een nieuw setje tandwielen wel noodzakelijk, soms ook niet. Een andere bak? Lijkt me een beetje zwaar middel. Tenzij je je zakken lekker wil vullen als garage..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Goede avond,
Het probleem is verholpen. De cat zat in de weg. Bij het schakelen naar zijn vijf of reverse drukte de stang tegen de cat aan. Bij gas loslaten gaf dit dus ook het enorme gerammel van de pook in zijn vijfde versnelling.
Het probleem werd duidelijk toen de auto op de brug stond om naar de bak te kijken.