Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik heb via een tip van het Duitse SM forum,een franse site ontdekt welke alu velgen op maat maken,volgens de door U doorgegeven maten.
Je kan kiezen uit verschillende modellen en kleuren met de maten die je zorgvuldig op meet en door faxt naar het bedrijf.Dan maken ze een prijsofferte,(prijzen liggen tussen 450 en 550 € per velg)
Mocht er interesse zijn,ziehier de link.
http://www.gbsalpine.com/wheel/gotti/eng.html
P.S:misschien bij een gegroepeerde bestelling,dat de prijs nog kan zakken.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Misschien weet iemand de exacte maten om ze dan achteraf hier in te vullen??
http://www.gbsalpine.com/wheel/order/eng/worder.html
Mmmm, zou interessant kunnen zijn. Vertelt het verhaal ook, of je naar eigen ontwerp en dus de ooit voor Citroëns gemaakte 15 inch delta mics velgen kunt laten namaken, of moet je uit de afgebeelde velgen kiezen ? Ik ben zelf bezig een setje delta mics te bemachtigen. Van Waterman begrepen, dat het moet gaan om 15 inch velgen met een breedte van 6 inch. En dat lijkt het te gaan worden. Geen RR, maar toch….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gotti was/is bekend van de lichtmetalen velgen voor -met name- Alpine Renault.
Geloof wel dat je verschillende velgbreedtes en off-sets kan samenstellen bij Gotti, maar ze zullen geen Delta Mics gaan maken voor je, denk ik.
Delta Mics heb je ook als 14 inch (gezien op DS en SM).
Citroen!
Voor zover ik het heb gezien op foto’s e.d. zijn 14 inch delta mics altijd split rims en die schijnen te scheuren. Let wel, niet om mee te scheuren, maar ze scheuren en dat wil ik niet.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Pas geleden las ik op het Franse forum, dat dhr. Biehl het een goed idee zou vinden roues résines na te laten maken via de Franse club.
Nou kwam ik wat tegen op het DS-forum:
boeman schreef:
En als je dan toch milieu waardig bezig bent.. misschien meteen alle carrosserie delen vervangen door een lichte variant, bijvoorbeeld gemaakt uit milieuvriendelijke composiet, zie hier
de link http://www.npsp.nl/nabasco.html komt uit bij een bedrijf dat in vezel versterkte composieten doet, waar volgens mij de roues résenis van zijn gemaakt. Denk ik er te makkelijk over dat met eventueel benodigde toestemming van Citroën en een bestaand setje, namaak mogelijk is en hoe staan we tegenover het idee ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, het idee is zeer ok. Maar die wielen moeten dan wel uitvoerig getest gaan worden voor ik er mee op pad zou willen gaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Yep!
En als je de exacte samenstelling niet kent van de echte roues resines…
En je mag er prat op gaan dat Michelin hun geheim niet zal prijs geven.
Wel jammer dat zij ze dan niet willen herproduceren.
Het lijkt me, dat de exacte originele samenstelling niet van doorslaggevend belang is, zolang er een degelijke velg wordt gemaakt. Misschien is het origineel zelfs voor verbetering vatbaar. Ik zal ‘ns kijken met een bevriend merkenrecht advocaat hoe het zit met het verlopen van beeldmerken en octrooien en zo.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Blijkbaar is dit onderwerp ook op het Franse clubforum een issue geworden:
http://www.smclubdefrance.org/SMF/index.php?topic=1204.15
Gotti doet dus in ieder geval niet mee.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Tja, ik had een mail gestuurd naar GOTTI,(zie draad bij de Franse club) en het antwoord was negatief.
Andreas Heene heeft ook reeds contact gehad met GOTTI,in 2000, en ze hebben hem daar gezegd dat er wel degelijk mallen bestaan voor
de DS en SM(zelfde steek).
En ze bestaan wel degelijk hoor!
Kijk hier maar eens.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lijkt me dus ook weinig kans dat ze CX Turbo replica velgen gaan maken in 16”?
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik denk één dezer dagen gewoon ‘ns de stoute schoenen te gaan aantrekken. Ik bel dat bedrijf van de link. Mailen komt werkt wellicht niet zo goed. Bij Gotti viel het kwartje in ieder geval niet ondanks het keurige verzoek van medeforummer Dominique. Ik merkte met de zoektocht naar de oplossing voor het achterlichtenopknapitem, dat bellen werkt. En toen was ik bijna zover, en toen was een Duitse SM-vriend (niet verkeerd interpreteren ajb) me voor. Dat laatste werk heb ik trouwens moeten uitstellen vanwege mexicaans probleempje van mijn maatje modelbouwer. Wat betreft de velgen neem ik aan, dat we het wel voor elkaar krijgen een voorbeeld te regelen om een mal van te trekken !?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
http://www.leboncoin.fr/vi/69630293.htm?ca=12_s voor de velgen ......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Deze dan maar doen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste