Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Technoloog schreef:Ik reken het verbruik uit op basis van hoeveel ik moet aanvullen om de tank weer helemaal vol te krijgen. Standaard top ik gewoon iedere keer af. Het verbruik en de tankcapaciteit van 54 liter geeft de range op volle tank.
Maar dan is die 921 kilometer puur hypothetisch want die 54 liter zul je nooit daadwerkelijk verbruiken. Als ik ‘m dan vertaal naar mijn beste verbruik kom ik op 1213 kilometer uit
Overigens, mijn trip naar Zwitserland, inclusief zwaarbeladen door de bergen heen raggen (ik wist niet dat die auto met vier man aan boord en een 17% helling op 1 op 4 kan verbruiken) en weer terug naar NL kwam uit op een gemiddeld verbruik van 5,8 liter/100km ofwel 1 op 17,3 en dat vind ik dan wel weer heel erg netjes.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
ander tijdstip, andere auto: BX 1.8 TD Break, 1992.
in nederland verbruik 1:16, op vakantie naar italie met 4 personen + bagage: 1:13….
Daarna kon je echt horen dat het een turbo was, en ja: heb bergop nogal wat duitse en italiaanse 6 cylinders achtergelaten, die geen lucht meer hadden
Those were ze days….
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DigiDaan schreef:Technoloog schreef:Ik reken het verbruik uit op basis van hoeveel ik moet aanvullen om de tank weer helemaal vol te krijgen. Standaard top ik gewoon iedere keer af. Het verbruik en de tankcapaciteit van 54 liter geeft de range op volle tank.
Maar dan is die 921 kilometer puur hypothetisch want die 54 liter zul je nooit daadwerkelijk verbruiken. Als ik ‘m dan vertaal naar mijn beste verbruik kom ik op 1213 kilometer uit
Overigens, mijn trip naar Zwitserland, inclusief zwaarbeladen door de bergen heen raggen (ik wist niet dat die auto met vier man aan boord en een 17% helling op 1 op 4 kan verbruiken) en weer terug naar NL kwam uit op een gemiddeld verbruik van 5,8 liter/100km ofwel 1 op 17,3 en dat vind ik dan wel weer heel erg netjes.
Onder extreme omstandigheden geloof ik die boardcomputer ook niet meer…
Hier in NL krijg ik bij flink toeren trappen dat ding al makkelijk op 22 L / 100 km.
In de bergen is dat nog stapje erger…
Ik heb hem op mijn vakantie trouwens wel op 0 L / 100 km gekregen
Een paar keer was 0.3 al gelukt, maar nu afdalend in de versnelling kreeg ik hem dus op de 0, dat ziet er dan wel weer leuk uit
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Dees week is mijn rechtervoet toch iets zwaarder geweest,,, kben weer teruggevallen naar 1 op 13,65 ... Weer nog steeds grotendeels snelweg
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ik heb net weer getankt, (helaas) afgelopen tank 1 op 15,3 gereden.
Ik zit altijd wel tussen 1 op 14 en 1 op 16. Valt mij echt niet tegen van een 1.6i (90pk)
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Weer een week achter de rug, weer een tank er doorheen.
Deze keer weer wat zuiniger (gelukkig). 1 op 14,2. Helaas was de benzine nu ietsies duurder dan de afgelopen 2 weken…
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Weer een dikke week verder, weer een tank verbruikt, dit keer een slechte 1 op 13.86, met een benzineprijs van 1,339.
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Allereerst: excuses voor de driedubbele post.
Afgelopen maandag weer door een tank heen, dit keer reed ik 1 op 13,96 met een benzineprijs van 1,309
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
heeft iedere xsara 2 1600 16v een 54liter tank? ik had 650 km, en kon er maar 47 liter bij doen en hij was echt overvol dan…men lampje brande wel nog niet, maar het zat er zeker binnen de km aan te komen…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
nitRon schreef:heeft iedere xsara 2 1600 16v een 54liter tank? ik had 650 km, en kon er maar 47 liter bij doen en hij was echt overvol dan…men lampje brande wel nog niet, maar het zat er zeker binnen de km aan te komen…
Hehehe, we hebben het eerder gehad over jou rijstijl en -omstandigheden. Die zijn, op z’n zachts gezegd, niet zo gunstig. 650 km op 43 liter is bijna 1:14 (1:13,829) en dat is voor de Xsara 1,6 16V prima te halen. Het officiële cijfer voor ‘gecombineerd gebruik’ is 1:14,5. Dus je hebt, voor jou doen, gewoon een keer zuinig gereden. Zaten er misschien een paar lange ritten op deze tank? Dan haal je dat zo.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
ik begrijp het niet echt, van de 650 waren 500 autostrade killometers gewoon in 5de aan 125km/u constante snelheid… 2 stukken van 250 non stop, volgens mij is er iets anders aan de hand
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe bedoel je?
Vind je het zuinig of juist niet zuinig?
mja ik vind het helemaal niet slecht, maar als ik dan kijk naar de grafiek van technoloog, dan vraag ik me wel af hoe hij daar nog bijna 300km kan bij doen bij dat piekmoment? hoe kan dat nu? haha dan moet er toch wel iets schelen met mijn systeem? hoe kan je dat nu met een 1600 16v? ik had autostrade gedaan 2x een stuk van 250km aan 1 stuk door aan 120 a 125km/u…. en met tank had 47 liter nodig voor 650 km.. hoe kan je daar nu nog 300 km bijdoen? dat zou ik graag weten :p
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
nitRon schreef:mja ik vind het helemaal niet slecht, maar als ik dan kijk naar de grafiek van technoloog, dan vraag ik me wel af hoe hij daar nog bijna 300km kan bij doen bij dat piekmoment? hoe kan dat nu? haha dan moet er toch wel iets schelen met mijn systeem? hoe kan je dat nu met een 1600 16v? ik had autostrade gedaan 2x een stuk van 250km aan 1 stuk door aan 120 a 125km/u…. en met tank had 47 liter nodig voor 650 km.. hoe kan je daar nu nog 300 km bijdoen? dat zou ik graag weten :p
Allereerst: die kilometers rij ik niet per sé. Dat grafiekje de range op volledige tank, dus als ik die 54 liter helemaal op zou rijden. Als je jou verbruik gebruikt om range te bepalen kom je nog altijd op bijna 750 km bereik.
Verder… Vergis je niet in de snelheid. Ik forens op de A4 en A15 rond Rotterdam, en daar is het 100 km/u met het verkeer mee tuffen. Voor het verbruik scheelt 100 of 125 km/uur nog aanzienlijk. Daar komt nog eens bij dat met verkeer meerijden, en dus een beetje slipstreamen, ook nog scheelt. Op een bijna lege snelweg is je verbruik hoger, op de boordcomputer kan je dat verschil direct zien. Rijstijl komt er ook nog bij kijken, wat ze hier in Nederland dankzij een overheidscampagne “Het Nieuwe Rijden” noemen, waar ik me meestal wel redelijk aan hou. (Opschakelen rond de 2750 rpm, vloeiend rijden, uit laten rollen waar mogelijk, enz.)
En erhhh, jou TU5JP4 blok is mogelijk toch ook wat anders ingereden dan dat van mij
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
misschien wel, maar toch, ik schakel ook aan 3000 of ervoor… toch als hij koud is, dus jij schakeld iedere keer rond de 2750? maar waarom dan een xsara 1600 16v? wat heb je dan aan het vermogen als het niet gebruikt word? hehe had je dan niet beter een 1400 gekocht? :p dus ik 750, mja dat is inderdaad helemaal niet slecht, en wat dat inrijden betreft, dat kan ik moeilijk weten , want heb de auto gekocht met 114000k op de teller…