Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gary,
Bel Citroville maar eens of snuiverink beiden in borculo.
Als ze er nou één hebben kan ik hem wel ophalen,
als jij dan je trekhaak komt halen sla je 2 vliegen in één klap.
Of ik stuur ze beide op
hey mark, super idee!
was die op jouw xm nog goed? of heeft die geleden onder de crash?
zal morgen eens horen wat ze zeggen.
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
sorry, die hoort bij het reeds verkochte blok.
Als je met Dibert wat kunt regelen dan roep je maar.
Waterman en anderen,
Ik reed dus destijds in een V6 zonder diravi ( geloof dat ze dat dan dirass noemen)en
deze stuurde ook zwaar bij inparkeren, verder geen problemen, ook niet bij stapvoets rijden.
Als ik het goed heb gelezen heeft een V6 ( ES9J4 blok vanaf 1997) wel een debietregelaar want deze heeft geen diravi.
Zit de oorzaak van het zwaar sturen dan daarin of heeft het een andere oorzaak?
Zijn alle niet diravi stuurhuizen op b.v. V 624 ES9J4 en 2.0 16 V onderling uitwisselbaar??
Staan niet diravi stuurhuizen zoals in V 6 ES9J4 ook bekent als zwak?
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Nee, een V6(ES9J4) heeft volgens mij geen debietregelaar omdat, die is vervallen bij de introductie van de 6+2 plunjer pomp. (Toch Waterman?)
Een heel klein beetje rollen geeft al een veel lichter stuurgedrag, dat is altijd zo.
ES9J4 heeft een ander stuurhuis dan een 2.0 16V, hoe groot de verschillen zijn weet ik niet, maar de klus is te groot om het even te proberen. Zolang je gewoon kan sturen en er geen externe lekkage optreedt, lekker laten zitten.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Had een V6 niet altijd DIRAVI??
Blooper,
Nee de laatste V6 XM’s met ES9J4 blok hebben geen diravi.
Vanaf 1997 tot 2000 geleverd. De oudere V6 12 klepper en oude 24 klepper hebben wel diravi.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja die sturen ook op. (chyparse)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Brian schreef:Nee, een V6(ES9J4) heeft volgens mij geen debietregelaar omdat, die is vervallen bij de introductie van de 6+2 plunjer pomp. (Toch Waterman?)
Klopt als een bus. Enne: iedere V6 met het oude type motor ( zowel in 12v als in 24v uitvoering) heeft Diravi!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
heb even naar chyparse gebeld en een zekere Ivo wist me te vertellen dat een pomp eigenlijk ofwel werkt, ofwel stuk is en niets er tussenin.
ook even op de site van citroville gekeken, en die hadden ook een Belgische link, maar aldaar geen pompen beschikbaar.
Is er niets dat ik kan testen zodat ik weet dat het al dan niet aan de pomp ligt? Het ergste zou natuurlijk zijn dat het stuurhuis kapot is.
je kan het testen door er eenandere pomp op te zetten. minder werk dan een stuurhuis vervangen
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die Ivo heeft het mis. Een pomp verslijt en gaat dan ernstig minder druk en opbrengst leveren. Maar goed. Al die garagehouders, bx- en xm-rijders met versleten pompen zullen het zeker mis hebben he..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ach, Ivo…. tsja….
mjah, dacht dat die wel wisten wat ze zeiden..
Dus maar blijven verderzoeken naar een goede pomp. Mocht er iemand eentje liggen hebben, shoot.
Misschien is het iets handigs voor de sleutelmeeting van de xm club, maar ik krijg geen antwoord om me lid te maken
nog even kleine opmerking.. op service.citroen zie je dus dat de 3.0 verschillende pomp heeft, maar op het eerste zicht is het enkele de poelie die kleiner is. Is deze makkelijk omwisselbaar, want anders wordt m’n zoektocht wel een stuk gemakkelijker.
Weet direct 3 4-cilinders staan die niet meer gebruikt worden..