





















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
idd…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
hendrik69 schreef:
Verrek zeg, laat ik het toch op dezelfde manier geprobeerd hebben. Dacht je dat ik gekke henkie ben soms? Of probeer je me in de zeik te zetten. Ik vind je laatste posts wel erg denigrerend. Als je het niet met mij eens bent mag je dat gewoon zeggen hoor. Een beetje respect voor een ander zijn mening en/of werkwijze misstaat niemand. Denk dat ik al wat langer in deze wereld meeloop dan jij.
ZEG!!!!! Zo gaan we hier dus NIET met elkaar om. Dit is onacceptabel
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hee wat jammer van zo’n leuk topic! Volgens mij wat miscommunicatie wat op een forum snel kan gebeuren…. Vrolijk weer verder?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Ik deel je mening niet, maar over het laatste heb je gelijk.
Verder met het topic.
Mooi.
Teug naar de basis dan, een belastingvrije type 1 diesel, uit een sneeuw- en zoutwatervrij deel van Frankrijk, en alvast 200 km dichter naar Nederland gehaald; staat nu in Duitsland:
Tis een hele ruime ook nog!
Oja, en die Duisers hebben ook nog zo hun mening over de kwaliteit van deze automobiel: “Der Citroen ist blechmäßig sehr gut, es wurde auch nichts “französisch” geflickt”
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Nog heel even wil ik terug komen op mijn laatste reactie. Bij deze wil ik mijn excuus maken voor de helaas wat te felle bewoordingen waarin deze is geplaatst. Het is niet mijn aard om dit gewoonlijk te doen. Omstreeks dezelfde tijd heb ik in het cafe ook een post gemaakt. “Het zal wel aan het weer liggen”.
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/201651/P360/
Laten we het daar maar op houden.
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Marcules schreef:Mooi.
Teug naar de basis dan, een belastingvrije type 1 diesel, uit een sneeuw- en zoutwatervrij deel van Frankrijk, en alvast 200 km dichter naar Nederland gehaald; staat nu in Duitsland:
Tis een hele ruime ook nog!
Oja, en die Duisers hebben ook nog zo hun mening over de kwaliteit van deze automobiel: “Der Citroen ist blechmäßig sehr gut, es wurde auch nichts “französisch” geflickt”
Deze heb ik op leboncoin ook voorbij zien komen. De middelste zitrij is versleten. Als ik mij nog juist herinner was de vraagprijs daar 1800 Euro. Helaas is een familiale iets te groot voor mij, daarom heb ik haar verder niet bekeken. Zou je naar zoiets op zoek zijn lijkt het mij wel een goede kandidaat.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gotcha!!!
Vrijdagavond samen met wimb weer op weg naar Frankrijk in de zoektocht naar een leuke CX. Ditmaal voerde het ons naar de omstreken van Lyon. Vier kandidaten had ik op mijn lijstje staan. De eerste van de vier stond in Les Sept Chemins, Vourles. De verkoper had mij verzocht ‘s morgens tussen 8 en 12 te komen. Exact om 10 voor 8 stonden we daar voor de deur, tankstation annex onderdelenhandel. Alles nog potdicht. Even wachten of? De navi leerde ons al snel dat de volgende kandidaat toch nog 100 km verwijderd was, dus wachten! Om kwart over 8 kwam er beweging in de zaak en iets voor half negen melde de verkoper zich. “Bonjour. d’cafe?” etc. Uiterst aimable man. Praatje gemaakt met een kopje koffie cq thee en toen de auto. Ja loopt u maar mee. Door de werkplaats naar achteren. Maar, dit is een sloperij/demontagebedrijf!?!? In een hoek achterin bevond zich een washalletje en daar stond ze te glimmen. Van binnen en buiten helemaal schoongemaakt en gepoetst. Ter plekke een grondige inspectie van motor, veersysteem en andere zichtbare delen. Geen gebreken of verrassingen anders dan de reeds bekende plekjes kunnen vinden. Motor loopt rustig en regelmatig, uitlaat klinkt goed en dicht, hydrauliek in prima staat. Plaatwerk ok, onderzijde deuren geen roest. Deurbekleding perfect. Zithoek zonder gebreken, alleen de hemel en de stijlbekledingen los. Dat was al bekend. De verkoper wees ons er wel op dat er een schakelstang kapot was. Deze zou ter plekke nog vervangen worden.
De auto is toen door mij op de brug gereden. Ook met defecte schakelstang schakelde de dame perfect. Als een warm mes door de zachte boter lieten de nodige versnellingen zich inleggen. Koppeling ook OK en geen speling op de aandrijflijn en remmen zoals ik dat gewend was, anchors a’way!
Het onderaanzicht van deze dame was als van een jonge meid. Wat een prachtig gezicht. Strak gelijnd zonder een spoor van cellulitus. De hyraulische leidingen zagen eruit alsof ze er vorige maand waren neergelegd. Perfect!! Dynamo ook al nieuw.
Dat de uitlaat goed was hadden we al vastgesteld. Nu konden we constateren dat deze zo goed als nieuw was. Van voor tot achter!
Verdere vastgestelde gebreken: Airco werkt niet. Is wel omgesteld op nieuwe vloeistof (R416?), in 2001, volgens een sticker in de auto. Snelheidsmeter blijft hangen bij 10km per uur. Tellers werken wel en de toerenteller ook. Olieniveaumeter niet. Venster linksachter gaat niet open (elektrisch). Watertemperatuur meter doet niets. Lak aan de rechtervoorzijde en motorkap wat dof (poetsen?). Kleine beschadiging rechtsachter (plaatwerk). Voorbanden versleten.
In een email had ik al een bod gedaan van 1250 Euro (Vraagprijs 1450). Dit bod heb ik na de inspectie van de auto herhaald en de verkoper vond het prima Ik blij
Daarna hebben we alle papieren in orde gemaakt, de nodige flappen afgeteld en de handen geschud op een goede deal. Zoals beloofd werd de schakelstang nog vervangen door een nieuw exemplaar en de voorbanden verwisseld voor, door ons reeds meegebrachte, goede exemplaren (met dank aan Ree). Terwijl ik de banden op spanning bracht kwam er nog een jongeman aan die mij vroeg of ik de auto gekocht had. Toen ik dit positief beantwoorde was hij zichtbaar teleurgesteld. Andere kandidaat koper die nu achter het net viste
Na nog een kop thee gedronken te hebben tegen elf uur de thuisreis aanvaard. Rustig begonnen. Onbekende auto eerst leren kennen. Eenmaal op de autoroute wisselend gereden met toeren tussen de 2500 en 3500, uitschieters naar 4000. Kort na de start hield de ventilator ermee op, dat was minder. Raam op een klein kiertje gezet om de ventilatie te bevorderen, geen probleem. De motor loopt perfect, auto stuurt strak hoewel deze iets naar links trekt. Dit werd gedurende de reis echter minder en was na 900 kilometer nog nauwelijks merkbaar. Wat een auto, de hele reis met een brede smile gestuurd, hoewel de laatste kilometers wat minder. Ik was bekaf van een nacht niet/nauwelijks slapen. Maar ‘mijn’ CX staat nu thuis
Foto’s zijn gemaakt door Wim en zullen binnenkort gepubliceerd worden. Dank aan allen, en enkelen in het bijzonder, voor de nuttige bijdragen in deze tocht. Hiermee komt een einde aan de zoektocht en begint het avontuur CX pas echt. Wij gaan verder en houden u op de hoogte van de ontwikkelingen. Blijf kijken!!
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Henk en ik zijn vrijdagavond richting Lyon vertrokken en zaterdag is hij met z’n nieuwe aanwinst naar Nederland gereden.
Nogmaals Henk, van harte. Het is een schitterende auto. Ik zou willen dat mijn XM er aan de onderkant zo uitzag. Werkelijk als nieuw
Hier zijn wat plaatjes die ik geschoten heb.
p.s. De laatste is van z’n Xant die vlak over de Nederlandse grens haar eigen grens van 3 ton passeerde
Het verhaal mag Henk natuurlijk zelf doen als hij wakker is (het was een hele, hele lang dag van meer dan 30 uur ....).
Wim,
Disciplus Simplex
Hee Henk,
Je bent me net voor met posten
Wat je vergeet is dat de dame geen wielkappen heeft. Maar voor die 1250 heeft ‘ie van een sloper nog 2 gave exemplaren afgehaald. Weliswaar andere kleur, maar ze is compleet.
@ Henk: Al weer bij de mensen? Ik heb nog een zwaar hoofd (ik ben toch duidelijk geen 18 meer).
Wim,
Disciplus Simplex



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb nog gezwaaid, toen jullie langsreden. Gezien?
Oh! En van harte natuurlijk!!!!
Wat een succesverhaal, gefeliciteerd hoor!
Waarom zijn die achterwieldekplaten eraf? Ik had het idee dat als die eraf waren dat dat altijd betekende dat de bevestigingspunten weggeroest zijn?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Waarom de afdekplaten achter er af zijn gehaald is mij niet helemaal duidelijk. De auto is van een man op vergevorderde leeftijd geweest. Misschien had hij vaak zijn wielen moeten wisselen en vond hij dit makkelijker
@Wim Idem, maar ik heb geslapen als een roos. Mag ook wel na ruim 50 uur. Vrijdagochtend om 6 op, werken, naar F en zaterdagnacht, of is dat zondagochtend, om vijf na twee was ik eindelijk weer thuis en kon ik het bed in.
@Wendela ‘K heb nog teruggezwaaid. maar ik was zo heerlijk bezig in de CX dat ik geen zin had om te stoppen
Kom nog wel eens langs om haar te showen.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Weer een CX naar Nederland gehaald!
Mooi man, gefeliciteerd! Fraaie dame zeg! Een 2400 GTi, uit welk jaar?
De mooiste kleur hè...
Meer foto’s!