Hi BX liefhebbers,
Als ik mijn Bx Chic in haar achteruit-rij stand zet, dan gaan de witte waarschuwingslampen niet meer branden.
Ik heb het volgende gecontroleerd:
1. de lampjes, ze zijn vervangen en niet kapot. En tóch branden ze niet bij achteruitrijden.
2. de zekeringen, ze zijn allemaal in orde. En op de zekering waarop volgens het instructie de achteruitrijlichten zouden moeten zitten, zitten nog meer functionaliteiten en die doen het ook allemaal.
Iemand enig idee wat nog eventueel andere redenen zouden kunnen zijn waarom mijn achteruitrijlampen niet branden bij achteruitrijden?
Tip zijn welkom!
Rob
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Er zit een schakelaar op je bak… die zou wel eens kapot kunnen zijn. Of de bedrading.
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hoogstwaarschijnlijk de schakelaar. Ik heb ‘m een maand geleden ook moeten vervangen. Heb dit euvel al vaker meegemaakt bij verschillende auto’s. Het is natuurlijk een slijtagedeel.
Gelukkig kost een nieuwe niet veel, ik geloof iets van een tientje, en je kunt ‘m heel makkelijk vervangen. Geen olie uit de bak laten lopen ofzo, gewoon stekker eraf, oude eruit draaien, nieuwe erin, stekker er weer op en klaar.
Dank voor je snelle reactie.
Geen olie uit de bak laten lopen ofzo, gewoon stekker eraf, oude eruit draaien, nieuwe erin, stekker er weer op en klaar.
Waar zitten die schakelaars? Bij de achteruitrijlichten? Ik heb geen idee waar ik ze zoeken moet… :S
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
In de bovenkant van de versnellingsbak. Onder de motorkap, aan de bestuurderskant, waarschijnlijk onder je accu en luchtfilter.