Ik wil eens kijken of ik een hoes kan maken voor de xm die netjes gaat passen. Dat er uni dingen zijn weet ik maar daar gaat het ff niet om.
Om zoiets te maken zou een patroon het mooiste zijn maar die is er dus niet. Dat word dus meten en passen. Nu zat ik me af te vragen, je kunt dat natuurlijk doen met een XM 1:1 maar dat is best omslachtig.
Zou zoiets te doen zijn vanaf een schaalmodel? 1:43 ofzo? Ik wete niet of ze er nog iets groter zijn, mara goed.
Het werken van een schaalmodel lijkt me een stuk eenvoudiger dan met die lappen stof bij een 1:1 staan te prutsen.
iemand ervaring of sugesties met zoiets?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Schaal autootje 1 op 43 lijkt me echt niet gaan werken, 1 op 18 zal nog priegelen zijn.
Wat dacht je van een paar oude lakens en een doosje spelden ? of uittekenen op patroonpapier.
Joh gewoon samen met het meissie een avondje afspelden, en anders breien
Geen goed idee. Vaak wijken schaalmodellen wat af van het orgineel. Dat zie je het beste als je 2 ‘dezelfde’ schaalmodellen in dezelfde schaal van verschillende merken naast elkaar zet. Als jij dan een hoesje voor je schaalmodel maakt en die uitvergroot, loop je een kans dat het toch net niet zo mooi past als je zou willen. En dat zou zonde zijn.
Schijt aan originaliteit.
Inderdaad geen goed idee.
De hoogte, breedte en lengte van een schaalmodel zijn meestal niet in verhouding met het een-op-een voorbeeld. Dus een model kan wat breder zijn dan in het echt in verhouding tot de lengte in het echt. Dat ze die modellen zo maken heeft te maken met de werking van het menselijk oog. Zou je alle afmetingen allemaal exact 43 keer verkleinen (of 18 keer), dan lijkt het model uit verhouding.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.