2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Brandstofpomp (Diesel) lekt vervangen mogelijk?
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 04 oktober 2009 12:56 AM
  [ # 16 ]
boukewerff schreef:

Als de multiriem al weggerot is zou ik er geen meter meer mee rijden. Eerst kijken en daarna beoordelen of je nog verder kan. Het bovenste kapje is er toch wel af te krijgen? Of heb je een reserve blok en een weekendje over?
Klinkt als een Lucas, en als een rotte. Ik ben bang dat je een andere kan gaan zoeken…

Neen, geen reserveblok, ik ga er idd niet meer mee weg tot de staat van de D-riem duidelijk is, zal morgen eens onder het bovenste kapje gluren…
Via onderdelenzoeker een reactie gehad (450 euro…  Sad voor een gebruikte met 3mnd garantie) vind ik nogal voor eentje waarvan je niet weet hoe lang hij het volhoud…iig 3 mnd denk ik dan.

Iemand nog een pomp op de plank liggen toevallig?

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 oktober 2009 01:10 AM
  [ # 17 ]

Pomp lijkt aan de onderkant te druppelen (iedere 5 seconde 1 druppel stationair), is moeilijk zo te lokaliseren, misschien bij demontage wordt hopelijk eea duidelijk.

Lijkt erop dat dit het asje van de gashevel is, dat sijpelt naar beneden en lekt bij stationair harder dan wanneer je de motor op toeren jaagt, omdat de onderdruk dan in de pomp hoger is.

Zou je een foto van de pomp kunnen posten, of bevestigen of er een gashevel zichtbaar is met een gaskabel eraan, of is dit zo een met een elektronisch gaspedaal en een servomotor op de pomp?

Wat de multi-riem betreft, die is van EPDM, dat spul kan slecht tegen aardolie-producten.
De D-riem is van een ander materiaal, en is beter bestand tegen rotzooi, wil niet zeggen dat je er nu gerust mee kan gaan rijden zonder inspectie, maar helemaal weggerot zoals de multie-riem, hoef je niet bang voor de zijn.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 oktober 2009 01:19 AM
  [ # 18 ]
boukewerff schreef:

350 euro voor een complete revisie? Dan wil ik graag het adres hebben! En de riem moet je altijd vervangen, met of zonder olie erop.

Het was wel zwart hoor. Tevens was het de pomp van en BX. Maar als je wilt kan ik wel kijken of ik het adres kan vinden.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 oktober 2009 01:37 AM
  [ # 19 ]
ZX1.4i schreef:

Pomp lijkt aan de onderkant te druppelen (iedere 5 seconde 1 druppel stationair), is moeilijk zo te lokaliseren, misschien bij demontage wordt hopelijk eea duidelijk.

Lijkt erop dat dit het asje van de gashevel is, dat sijpelt naar beneden en lekt bij stationair harder dan wanneer je de motor op toeren jaagt, omdat de onderdruk dan in de pomp hoger is.

Zou je een foto van de pomp kunnen posten, of bevestigen of er een gashevel zichtbaar is met een gaskabel eraan, of is dit zo een met een elektronisch gaspedaal en een servomotor op de pomp?

Ik meen dat er een digitale (electronische) pomp op zit. Geen gashevel-asjes dus. Wel gaan die dingen vaak lekken op de afdichting van de pompvlakken of op de keering, wat dan weer veroorzaakt wordt door een gaar lagertje…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 oktober 2009 08:14 AM
  [ # 20 ]

Even een tip.

Ik heb helemaal geen idee hoe dat bij een XM zit. Ik weet ook niet of iemand op dit verhaal zit te wachten, maar ik heb destijds met de CX ook een lek gehad aan de pomp. Precies zoals ZX1.4i het beschrijft.
Nou is het bij de CX zo, dat de diesel onderweg naar de straat precies over de motorsteun loopt met als gevolg dat het rubber volledig uit die steun gevreten werd.
Als de constructie bij een XM ook zo knullig is, kijk dan ook even naar schade aan rubbers door deze lekkage.

Voor de lol een plaatje van de motorsteunrestanten van de CX.

Profiel  
 
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 04 oktober 2009 03:34 PM
  [ # 21 ]

Pomp lijkt te lekken op de naad, dus ben ik waarschijnlijk het haasje… Sad

Moet ik perse een (dure) digitale pomp ter vervanging nemen of kan ik gewoon een Bosch monteren?

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 oktober 2009 03:54 PM
  [ # 22 ]

ik heb een half jaar geleden een nieuwe aangeschaft via dappieman uit Sneek. Hij heeft volgens mij ook nog een gereviseerde liggen (toen €750.-). Aangezien meer dan de helft aan informatie op het forum verloren is gegaan is het maar te hopen dat hij zich meld cq reageerd…..
je kan ook een bosch monteren maar dat heeft nogal wat voeten in de aarde. makkelijker is het om gewoon weer een lucas te monteren ben je in een halve dag klaar. Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 04 oktober 2009 03:54 PM
  [ # 23 ]
garagestmarien schreef:

Even een tip.

Ik heb helemaal geen idee hoe dat bij een XM zit.
Als de constructie bij een XM ook zo knullig is, kijk dan ook even naar schade aan rubbers door deze lekkage.

Voor de lol een plaatje van de motorsteunrestanten van de CX.

Getverdemme, ik hoop dat dat mij bespaard blijft, wat een ellende je kan tegenkomen…..ik hoop dat ze bij XM wat geleerd hebben…
Zjeezus man, je ziet al bijna niet meer dat het motorsteunen waren…. shock

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
mcwezel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 05 oktober 2009 01:54 PM
  [ # 24 ]
Dick Kampen schreef:

Mijn dieselpomp (21 TD 12) drupt wat, iemand ervaring t.a.v. vervangen is dit uberhaupt te doen gezien correspondentie tussen de pomp en de computer (start code).
Heel graag tips.

Hi Dick,

Heb je al grvraagd hoeveel revisie kost bij een dieselbedrijf? Bel eens naar fa. Renes in Nieuwpoort, 0184-60 13 48, ik ben daar een tijd geleden goed geholpen met de dieselpomp van mijn vorige auto, een -sorry- Mazda.

Groet, Michiel

XM 2.0 16V 1999 Bleu Mauritius. 56000KM.
Ex XM 2.1TD VSX 1996
Ex BX 19TZD 1992

Profiel  
 
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 08 oktober 2009 12:14 AM
  [ # 25 ]

Bedankt voor alle tips!
Ik heb toch besloten een gereviseerde Lucas Epic van Dappieman (bedankt voor de snelle service!!) te kopen met gereviseerde verstuivers, om toch hopelijk voor een hele tijd dit probleem iig te killen. Dan maar meteen D-riem, waterpomp span/loop rollen, multiriem vervangen, is mijn broertje weer een weekendje van de straat…

Nu hebben we voor het (de)monteren van de verstuivers een speciale dop nodig (‘open’ dop 27), iemand in de buurt van wie ik hem eventueel kan lenen?

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 08 oktober 2009 07:13 AM
  [ # 26 ]

Wat is ‘in de buurt’? kampen? Razz

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 08 oktober 2009 07:49 AM
  [ # 27 ]
Matthijs309 schreef:

Wat is ‘in de buurt’? kampen? Razz

Kampen zou goed zijn ja… Laughing

Zo 50 km rond EIndhoven (niet te letterlijk.. Wink
Of 50 km rond Lommel (B).

De benzinekosten moeten niet hoger worden dan de waarde van de dop zeg maar…

Ook tips waar de sleutel te kopen zijn welkom!

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 08 oktober 2009 08:46 AM
  [ # 28 ]

ik heb mijn dop gewoon bij Brezan besteld, ergens tussen de 20 en 30 euro ofzo

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 08 oktober 2009 11:06 AM
  [ # 29 ]

Thanks, ben al voorzien..!

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook