Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Flapdrol schreef:Mooie Bix! Type 1/2 achterlichten blijven toch het mooist vind ik
Heyyy! Leef jij ook nog!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Blijkbaar…
Nette BX heb je aangeschaft! Wees er zuinig op!
Totaal aantal Berichten: 80
- BX Deauville
- BX GTI automaat
CBXtype1 schreef:Mooie BX!
Heb je nog meer foto’s van je bolide!!?!? Ben wel nieuwsgierig.
Ik heb zelf geen (digitale) camera, de plaatjes die ik heb zijn geschoten met eentje die ik even snel geleend had en zijn momenteel de enige die ik heb.
Het staat nog wel in de planning om een mooie “fotoshoot” te doen, maar dan wil ik er eerst mistlampen ophebben…
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
blijft erg mooi om te zien een zwarte mk1!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Alcyone schreef:Flapdrol schreef:Mooie Bix! Type 1/2 achterlichten blijven toch het mooist vind ik
Heyyy! Leef jij ook nog!
Hey Alcyone!
Jazeker, ben sinds een maand weer actief op CF. Ik rijd nu Xsara, dus ben verhuist naar het Xsara subforum. Maar ik blijf wel meekijken bij het BX subforum hoor! Mijn 1.6 TRi zal al wel een tijd geleden afgevoerd zijn ben ik bang, is niet meer te vinden in de RDW database
Maar ben blij dat ik weer terug ben, is gezellig op CF!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
een uit de oude doos, voor onze flapdrol
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
McDean schreef:een uit de oude doos, voor onze flapdrol
:smt200
Thanks! Nu maar weer ontopic ops:
- BX Deauville
- BX GTI automaat
Beste mede-BX-ers,
Mijn tot nu toe heerlijk en steeds beter rijdende BX liet me gisteren, op een enorm vervelend moment (noodweer) in de steek. Tijdens het (stapvoets) rijden sloeg spontaan de motor af. Hierna wilde mijn BX niet meer aanslaan (de startmotor draait als een tierelier). Ik heb nog niet veel tijd gehad om een en ander te checken, maar ik meende dat ik gisteravond nog wel benzine kon ruiken. Ik vermoed dus in eerste instantie dat het (ergens) in de ontsteking zit. Komend weekend kan ik er pas serieus mee aan de slag, maar misschien heeft iemand voor die tijd reeds een tip of suggestie? (bijvoorbeeld of er een bekend euvel is bij dit soort nattigheid?)
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Staat hij nu met pech op het TU-terrein? Ik zag namelijk net bij W-hoog een zwarte 16v staan en dat moest wel die van jou zijn leek me!
- BX Deauville
- BX GTI automaat
Dat is ‘m inderdaad!
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ok, en je krijgt ‘m nu niet meer aan de praat? Wat bedoel je met draaien als een tierelier? Drijft hij wel de krukas aan en slaat de motor niet aan, of staat hij gewoon los te draaien als een dolle?
- BX Deauville
- BX GTI automaat
Ik bedoelde dat de startmotor gewoon lekker draait (en ook de krukas aandrijft), dus dat het niet daaraan ligt
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dan zou ik inderdaad even kijken of er ontsteking plaatsvindt door een bougie eruit te draaien of met een stroboscoop lamp (iets veiliger). Bobine kan je nameten met een multimeter, de weerstandwaarden staan in de Haynes. De rotor en verdelerkap controleren op slijtage. En in het ergste geval als de rotor helemaal niet ronddraait (zoals bij mijn TRI) dan moet je de d-riem even checken .
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dat van de distributieriem is zonder moeite uit te sluiten door te kijken naar de poulie van de hydrauliekpomp, die moet ook draaien tijdens het starten. Dat zou natuurlijk echt klote zijn.
En verder inderdaad eerst maar eens naar vonkjes zoeken.
De zwarte afgebrande MK1 wilde ineens ook niet meer lopen, bleek dat de schroefjes van de rotor losgelaten hadden, ding lag los in de verdelerkap.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
- BX Deauville
- BX GTI automaat
Alvast bedankt voor de reacties, zoals gezegd ga ik er zaterdag naar kijken. Een (hopelijk positieve) update volgt!