In mijn vriendenkring heb ik veel citroenliefhebbers zitten zo ook iemand met een HY bus.
gaat er geregeld mee op vakantie luxemburg duitsland enz
Ideaal met een snelheid van zo rond de 80 en of 90.
Alleen in de bergen en langzame klim is hij niet vooruit te branden.
Wie weet wat er eventueel mogelijk is met bijvoorbeeld andere bak en of motor?
5 bak van traction of DS?
Of meteen maar een HDi van een berlingo…..
Citroen rolls better then a Rolls!!
Re: modernisatie motor en versnellingsbak HY
Een 5-bak in een traction? 3-bak is ook goed
Ik weet niet wat voor blok er in die van je vriend zit, tractionmotor of het ds19 blok .. juist toch (kenners)? Denk dat een 4-bak misschien wel te vinden moet zijn, maar van wat?
Heeft de HY diesel geen 4-bak ... kweet niet of die past.
Een Hy bus ..athans deze is voorzien van een 4 bak dus 3 vooruit en 1 voor achter.
Ooit heb ik ergens gelezen dat een bak van een DS betere prestaties leverde en 1 versnelling meer heeft.
En of de optie om motorblok te vervangen door snel draaiend traction blok
Dit laatste lijkt me niet echt goede optie vanwege hoog benzine verbruik.
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ken een verhaal van wat mensen die een diesel blok in een HY gebouwd hadden… na de vakantie ging de benzine motor er toch maar weer in . Het reed op zich prima… maar ja… een HY is uhmmm… wat matig geisoleerd…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
daar ben ik het ook volkomen mee eens vandaar dat mijn kennissen heb ook in alle hoeken hebben voorzien van rubber matten en van dat schuimrubber met van die noppen erop.
Scheelt wel een heel stuk maar motor daarintegen is wat betreft vermoegen soms iets aan de krappe kant.
Alhoewel de moderne dieselblokken al stuk stiller zijn geworden…
Zie je het al voor je HY met 2.0 HDi dieselblokje van berlingo en of xsara
Op Citromobiel stond volgens mij een aangepaste HY-bak. Dat was een setje wat je kon kopen geloof ik. Dan had je 4 versnellingen. Verder kan ik er niets zinnigs over zeggen.
Schijt aan originaliteit.
Er zullen destijds meerdere bedrijven zijn geweest die de franse Hy aanpasten waaronder ook dit zetje…
helaas niet gezien anders had ik het zeker voor hem meegenomen
Heb jij een HY dan ?
Re: modernisatie motor en versnellingsbak HY
Bull Frog Bleu schreef:In mijn vriendenkring heb ik veel citroenliefhebbers zitten zo ook iemand met een HY bus.
ops:
nope heb er zelf geen….ik hou het bij de 2cv.
woont in de hommerts..dus als je er toevallig langsrijdt..dan zie je vast wel een blauwe Hy bus staan
Totaal aantal Berichten: 15702
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Draait een traction blok sneller dan een HY blok? Dacht dat dat dezelfde motoren waren?
Op marktplaats staat een HY voorzien van een sterke Subaru diesel motor. Schijnt tot 120 km/h te rijden. De wagen komt uit Portugal met een nogal aparte opbouw.
Martijn, Arnhem
niets moet, alles moet kunnen
Met 4 bak van een DS. Is dit dan zo maar in te bouwen in een HY???
Aan die Subaro motor begin ik niet!
Totaal aantal Berichten: 5
- HY Ambulance/Brandweer
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso
Een oud type bak van de DS dus van voor september 1965, zou volgens mij bruikbaar moeten zijn, maar niet een op een, ik denk eerder dat je het binnenwerk zmoet uitwisselen.
Groeten Geert Bukkems
http://www.citroworld.com
hoiwessy schreef:Op marktplaats staat een HY voorzien van een sterke Subaru diesel motor. Schijnt tot 120 km/h te rijden. De wagen komt uit Portugal met een nogal aparte opbouw.
Martijn, Arnhem
Subaru heeft helemaal geen Diesel motoren, alleen benzine boxer motoren dus dat lijkt me sterk…..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat