2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Diravi + debietregelaar: veel LHM retour
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 06 oktober 2009 08:46 PM
  [ # 16 ]

Gary,

Bel Citroville maar eens of snuiverink beiden in borculo.
Als ze er nou één hebben kan ik hem wel ophalen,
als jij dan je trekhaak komt halen sla je 2 vliegen in één klap.

Of ik stuur ze beide op Wink

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 06 oktober 2009 09:55 PM
  [ # 17 ]

hey mark, super idee!

was die op jouw xm nog goed? of heeft die geleden onder de crash?

zal morgen eens horen wat ze zeggen.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 06 oktober 2009 10:12 PM
  [ # 18 ]

sorry, die hoort bij het reeds verkochte blok.

Als je met Dibert wat kunt regelen dan roep je maar.

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 07 oktober 2009 01:32 PM
  [ # 19 ]

Waterman en anderen,

Ik reed dus destijds in een V6 zonder diravi ( geloof dat ze dat dan dirass noemen)en
deze stuurde ook zwaar bij inparkeren, verder geen problemen, ook niet bij stapvoets rijden.
Als ik het goed heb gelezen heeft een V6 ( ES9J4 blok vanaf 1997) wel een debietregelaar want deze heeft geen diravi.
Zit de oorzaak van het zwaar sturen dan daarin of heeft het een andere oorzaak?
Zijn alle niet diravi stuurhuizen op b.v. V 624 ES9J4 en 2.0 16 V onderling uitwisselbaar??
Staan niet diravi stuurhuizen zoals in V 6 ES9J4 ook bekent als zwak?

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 oktober 2009 03:21 PM
  [ # 20 ]

Nee, een V6(ES9J4) heeft volgens mij geen debietregelaar omdat, die is vervallen bij de introductie van de 6+2 plunjer pomp. (Toch Waterman?)

Een heel klein beetje rollen geeft al een veel lichter stuurgedrag, dat is altijd zo.

ES9J4 heeft een ander stuurhuis dan een 2.0 16V, hoe groot de verschillen zijn weet ik niet, maar de klus is te groot om het even te proberen. Zolang je gewoon kan sturen en er geen externe lekkage optreedt, lekker laten zitten.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 oktober 2009 03:54 PM
  [ # 21 ]

Had een V6 niet altijd DIRAVI??

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 07 oktober 2009 04:03 PM
  [ # 22 ]

Blooper,

Nee de laatste V6 XM’s met ES9J4 blok hebben geen diravi.
Vanaf 1997 tot 2000 geleverd. De oudere V6 12 klepper en oude 24 klepper hebben wel diravi.

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 oktober 2009 04:10 PM
  [ # 23 ]

Ja die sturen ook op. (chyparse)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 oktober 2009 04:51 PM
  [ # 24 ]
Brian schreef:

Nee, een V6(ES9J4) heeft volgens mij geen debietregelaar omdat, die is vervallen bij de introductie van de 6+2 plunjer pomp. (Toch Waterman?)

Klopt als een bus. Enne: iedere V6 met het oude type motor ( zowel in 12v als in 24v uitvoering) heeft Diravi!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 08 oktober 2009 03:07 PM
  [ # 25 ]

heb even naar chyparse gebeld en een zekere Ivo wist me te vertellen dat een pomp eigenlijk ofwel werkt, ofwel stuk is en niets er tussenin.

ook even op de site van citroville gekeken, en die hadden ook een Belgische link, maar aldaar geen pompen beschikbaar.

Is er niets dat ik kan testen zodat ik weet dat het al dan niet aan de pomp ligt? Het ergste zou natuurlijk zijn dat het stuurhuis kapot is.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 08 oktober 2009 03:29 PM
  [ # 26 ]

je kan het testen door er eenandere pomp op te zetten. minder werk dan een stuurhuis vervangen Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 oktober 2009 03:29 PM
  [ # 27 ]

Die Ivo heeft het mis. Een pomp verslijt en gaat dan ernstig minder druk en opbrengst leveren. Maar goed. Al die garagehouders, bx- en xm-rijders met versleten pompen zullen het zeker mis hebben he..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 08 oktober 2009 04:19 PM
  [ # 28 ]

ach, Ivo…. tsja….

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 08 oktober 2009 05:53 PM
  [ # 29 ]

mjah, dacht dat die wel wisten wat ze zeiden..

Dus maar blijven verderzoeken naar een goede pomp. Mocht er iemand eentje liggen hebben, shoot.


Misschien is het iets handigs voor de sleutelmeeting van de xm club, maar ik krijg geen antwoord om me lid te maken

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 08 oktober 2009 07:23 PM
  [ # 30 ]

nog even kleine opmerking.. op service.citroen zie je dus dat de 3.0 verschillende pomp heeft, maar op het eerste zicht is het enkele de poelie die kleiner is. Is deze makkelijk omwisselbaar, want anders wordt m’n zoektocht wel een stuk gemakkelijker.

Weet direct 3 4-cilinders staan die niet meer gebruikt worden..

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook