34 van de 97
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 29 augustus 2009 10:54 PM
  [ # 496 ]

Die kan je gewoon demonteren. Maar als je hem alleen aan de kant haalt is volgens mij ook meer dan voldoende.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 augustus 2009 10:56 PM
  [ # 497 ]

Maar plaats is wel leuk Wink .

Maar ben nu sowieso nog aan het beslissen, nieuwe starter NU of nog even met de versleten doordoen Surprisedops: .

Ben nu aan het denken over oude inleveren en gereviseerde nemen (mits opleg uiteraard). Ga eens informeren daar:)

Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2009 02:56 AM
  [ # 498 ]

Bij mij hebben ze erop gemept, ik reed naar huis, legde stil, wou starten en klik, niks meer.
Daar was het dus 1keer:d
Normaal kan je nog wel effe maar je kan pech hebben, en je moet er altijd op liggen te meppen.

Gewoon op de motor zelf, grootste gedeelte.
Stuk hou of steel ofzo ertegen, goeie lel erop en proberen maar…

Als je “klik” hoort, en je bent zeker dat het de startmotor is, dan werkt alles dus, buiten de startmotor.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 30 augustus 2009 07:10 AM
  [ # 499 ]

Die van mij is ook niet al te best, als in, als de motor warm is heeft de startmotor er geen zin meer in. Rij er echter al een hele tijd mee en tot nu toe start ze met een koude motor altijd.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 30 augustus 2009 07:34 PM
  [ # 500 ]

Vandaag startte hij weer zoals vanouds Confused: . Maar soit.

Gisteren ging het er thuis trouwens nog over… en mama zei toen iets van ‘zo kan je bezig blijven natuurlijk’. Waarop ik zei ‘maar nu is alles op de dynamo, HDpomp en oliepomp wel vervangen… dus het is sowieso bijna allemaal nieuw Laughing ’ .

Maar nu bedacht ik me ook… wat als mijn oliepomp het nu ook zou gaan begeven. Zou het niet slim zijn om die meteen ook te (laten) vervangen? Want dat is het laatste dat je kapot wil, toch?  Confused . Wat kost zo’n ding trouwens?

Vandaag trouwens nog even mijn KM-teller-kabel weer losgehaald, ingesmeerd met vaseline en deftig geplaatst (de rubber zit er nu écht recht in). Want hij tikte dus, hopelijk is het nu gedaan en anders moet ik toch eens kijken waar het tikken nu wél vandaan komt. (moet hem alleen nog aan de onderste vastvijzen… want dat, besef ik net, ben ik vergeten). En moet je die 2 delen echt HARD aan elkaar vastvijzen of…?
Meteen ook wat rubbertjes bevestigd zodat hopelijk die rammel ook weg is.

Maar de eigenlijk vraag dus… oliepomp uit voorzorg vervangen?

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 30 augustus 2009 07:59 PM
  [ # 501 ]

if it ain’t broken, don’t fix it…

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 30 augustus 2009 08:04 PM
  [ # 502 ]

Maar aan het tempo dat er aan mijn BX dingen kapot gaan lijkt het me misschien wel een veilige beslissing.

Of gaat een oliepomp normaal nooit kapot?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 augustus 2009 08:09 PM
  [ # 503 ]

Nee. Normaal gaat die niet kapot.
En bij je starter kan het best eens zin hebben om alle contacten eens schoon te maken. Oxidatie op elektrische contacten is iets waar BX-en nou eenmaal vaak last van hebben.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 30 augustus 2009 08:10 PM
  [ # 504 ]

dat heeft idd bij mijn 14 veel goed gedaan! o.a. bij de starter.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 30 augustus 2009 08:34 PM
  [ # 505 ]

Ik heb net inderdaad gevonden dat 1) een oliepomp amper te vervangen is en 2) dat die niet kapot gaat. Dus owkej Cool .

En kan ik inderdaad ook eens proberen dan. Contacten goed proper maken en inwrijven met vaseline? Voor of na het inpluggen (mij lijkt na het inpluggen)

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 06 oktober 2009 01:22 PM
  [ # 506 ]

Gisteren naar de keuring geweest… Alles in orde tot op het moment dat de keuringsmeester kwam zeggen dat het gedaan was voor vandaag (gisteren dus). Moest maar een afspraak maken en terug komen.

Dus snel naar huis (wat rijdt die BX toch ZALIG) en een afspraak gemaakt. Donderdag om 16.00uur is het dus opnieuw het moment-suprême Smile . Laten we hopen voor het beste en dat de man geen punten meer vindt (en dat de auto zijn olie binnen houdt ::) ).

Kortom, het gaat allemaal snel beginnen gaan vanaf nu Cool .

Nog wat bijkomende informatie die totaal nutteloos is:
-Mijn broer is mee gaan tanken (was de eerste keer dat hij in mijn BX mee reed) en hij was er helemaal wild van. Enige minpunt vond hij het nogal veel toeren/lawaai maken bij 120km/u. Maar qua weg gedrag en dashboard was hij er weg van.
-Na de behandeling van de lak blijft het water ZO mooi op de auto staan. Allemaal kleine bolletjes die de auto een prachtige look geven Smile .
-De auto schakelt na het paar keer verversen van de ATF bijna zijdezacht (zeker als je rustig met de gas om gaat), alleen als hij koud is schakelt hij (de eerste keer) nog steeds laat door naar 2de.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 08 oktober 2009 09:03 PM
  [ # 507 ]

Ben vandaag naar de keuring gegaan en je gaat niet kunnen snappen wat ze nu weer verzonnen hebben.

Hij is hélemaal goedgekeurd op mijn START-knop na. Mijn contactslot werkt namelijk niet meer altijd en dus hebben we die gebypassed met een knop.
Voor die knop heb ik nu dus of een type-goedkeuring nodig van Citroën (dream on dus) of ik moet een werkend contactslot inbouwen en komen laten kijken.

Conclusie: gevoelsmatig is hij goedkgekeurd maar moet nog even terug komen.

Dus, is het moeilijk om dat contactslot te vervangen? En heeft iemand er nog 1 liggen dat ik dit weekend zou kunnen komen ophalen? (want nu moet het snel gaan Very Happy ). Ga ook een zoekertje plaatsen in het gevraagd deel Smile

Groeten van Pieter en zijn BX (die zich weer aangesteld heeft, zoals niet meer op LPG willen draaien en pinklicht met vals contact).

Profiel  
 
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 08 oktober 2009 09:27 PM
  [ # 508 ]

ik heb er 1 liggen voor je. ik woon in deventer.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 oktober 2009 09:39 PM
  [ # 509 ]

Ik heb er ook nog wel een liggen.
Vervangen is in ieder geval een eitje, twee stekkers in je zekeringenbak, een klein boutje aan de slotcilinder en nog een pinnetje in de slotcilinder die je alleen kunt indrukken met de sleutel in een bepaalde stand. Dan trek je hem er zo uit.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 08 oktober 2009 09:50 PM
  [ # 510 ]

En wat zouden ze moeten kosten? Smile . Het is beide niet naast de deur maar wil gewoon zo snel mogelijk rijden Very Happy

Profiel  
 
 
34 van de 97
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook