Veranderingen rond Tu Blok
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 08 oktober 2009 10:44 AM

Hallo, meestal ben ik actief bij de Visa/C15 in het forum, maar ik kan het beter in de AX rij zetten omdat de meeste een Tu blok hebben.
Nu zit er in mijn C15e ook een Tu blok,t.w.Tu3 (1992) met Solex carbu en mechanische benzinepomp(nokkenas),ik zou graag wat meer vermogen toejuichen,omdat we vaak met een caravannetje op stap gaan,en dan moet er flink gewerkt worden met die Tu3 om diep in Frankrijk te geraken.
Is het mogelijk om een Tu5 in te bouwen ? zijn die buitenafmetingen hetzelfde van de Tu3 en Tu5?
Zelf zat ik te denken aan; het onderblok gebruiken van de Tu5,en daarop de huidige kop van de Tu3 plaatsen,omdat daar weer de carbu,onsteking(verdeelkap)én de benzinepomp op bevinden.
Deze vragen spelen door mijn kop,en hoop hier antwoord te krijgen. Gr C
P.s. Uitlachen mag ook als het een belachelijk idee is…........ Rolling Eyes

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Rooney
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 08 oktober 2009 05:31 PM
  [ # 1 ]

Tuurlijk kan dat Smile

Er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld een 1.3 106 rallye hebben en dan het onderblok van een 1600 pakken. Of meteen een tu5j4 (16v) erin cool smirk

Weet alleen niet hoe dat met je carb enz zit….

AX Soupapes 16 cool smirk 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 oktober 2009 05:37 PM
  [ # 2 ]

Wat ook kan, is van een c15 diesel het subframe pakken en dan een zwaardere Benzine motor erin leggen. Bijvoorbeeld een 1600 of 1900. Past prima! (denk iets goedkoper dan een tu5j4)

Als je het een 1400 wilt houden, kan je ook op zoek gaan naar een K1G (of K1H)en die in het geheel monteren.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 08 oktober 2009 09:17 PM
  [ # 3 ]

Nou ik wil gewoon het inlaatsruitsuk monteren en rijden op de carbu,heb ik ook geen gelazer met APK en electronica e.d.
Ga morgen maar eens kijken voor een Tu5, en in feite kan daar gewoon een Tu3 Kop op? (zijn alle Tu koppen dan hetzelfde?? Wink

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 08 oktober 2009 10:41 PM
  [ # 4 ]

Dat is nog niet eens zo’n gek idee van Daan om er een 1600 of 1900 in te hangen. Mocht je nog een subframe nodig hebben, ik heb net een C15D voor de sloop opgehaald Wink

En een complete BX om de motor uit te lepelen kost net iets meer dan een kratje pils…

Of je neemt een 2.0tct uit een XM :p

Wat misschien nog wel de mooiste oplossing is: haal een belastingvrije C15 diesel op uit frankrijk, voer ‘m in, bouw vervolgens je achterbank erin en laat ‘m dan omkeuren naar geel kenteken.
Ik ben dat stiekum eigenlijk ook van plan. Belastingvrije C15 ophalen en dan alles van onze rooie overzetten op de belastingvrije koets.

Om de apk hoef je je in ieder geval niet druk te maken, er is geen enkele keurmeester die gaat opzoeken of je motorcode wel klopt. En dan nog, je kunt het idendificatieplaatje van je huidige blok ook op een ander blok poppen. Eén wintertje door het zout en het lijkt alsof het al jaren zo zit…

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 oktober 2009 10:54 PM
  [ # 5 ]

dan nog, keuring is heel makkelijk geworden dit jaar! gewoon om laten keuren. Een 1600 GTI van peus 205 met 105 pk is ook erg leuk!

Maar makkelijker is een 1900 met carb zoals een TRS of GT (van de Bx)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 09 oktober 2009 09:55 AM
  [ # 6 ]

Ja GV jij hebt de allerruigste ideën,wel leuk hoor! het houd ons allemaal wakker!!
Ga straks maar eens kijken of er iets te vinden is(onderblok Tu5)
Een koppakking die maar één maand in een motorblok heeft gezeten,is toch niet nóg eens te gebruiken??ik heb er hier zo een en die ziet er als nieuw uit,de pakking plakt nog helemaal!! Gr C

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook