Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gisteren een mooi setje Targa lichtmetaal gescoord voor de GS of GSA.
Deze dus:
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wahahahah! wat een foute velgen sjonnie!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Mwoah, ik denk dat ze op een GSA niet zouden misstaan.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik ga een zonnebril kopen. Maar in combinatie met de jalouzie en spoiler natuurlijk wel blits.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Back to the ‘70-ties!
Citroen!
Iemand een foto van een GSA met zulke velgen??? Kan best leuk staan denk ik.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
(Nog) niet…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Die zijn gaaf!!!! Wanneer gaan ze er onder? Of hebben ze eerst een opknapbeurtje nodig?
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, ze zijn vrij goed, maar ik wil ze eerst helemaal nieuw maken. Maar eerst moet de Panhard naar de APK, en daar is ook wel wat klein werk aan.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gisteren en vandaag de LHM ververst (was bijna zwart! ), remmen gespoeld (ontluchtingsnippels achter zaten vrij vast), Y-stuk van de uitlaat opnieuw aan de bak bevestigd en de hoogteverstelling gerepareerd. Voor het eerst sinds 2 jaar kan de GS weer “handmatig” omhoog.
Citroen!
Goed bezig
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
DriverD schreef:2 Metertjes gekocht bij http://www.conrad.nl met de bijbehorende verloopbussen.
Sensor voor oliedruk is het moeilijkste: de standaard(stap)sensor voor het oliedruklampje is veel smaller.
Sensor voor olietemp kan bij de GS X3 (en bij alle GS/A met 1299cc motor?) in het oliecarter, op de plaats van de standaard(stap)sensor voor de olietemplamp, maar met verloopbusje.
Hoi DriverD,
Hoe lastig is het om dit te plaatsen voor iemand zonder al te veel electrotechnische kennis? Kun je misschien iets specifieker beschrijven waar de sensor zit en welke acties je precies uitgevoerd hebt?
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ga ik proberen, maar deze meters heb ik al weer een tijdje geleden geplaatst.
De nieuwe sensor voor de olietemperatuurmeter heb ik geplaatst in het gat in het carter waar normaal de sensor voor het lampje van de olietemperatuur zit (1300 motoren hebben zo’n sensor). De nieuwe sensor was vrij klein van diameter en schroefdraad, waardoor er een verloopbus tussen carter en sensor moest. De buitenmaat van de verloopbus kan je opmeten aan de oude sensor of opzoeken in het data-blad dat bij de nieuwe meter zit en ook op de site van Conrad.nl staat.
De sensor voor de oliedrukmeter komt op de plaats van de orginele oliedruksensor. Ook deze nieuwe sensor heeft een te kleine diameter/schroefdraad. Volgens mij heb ik toen een oude druksensor met een gat erin gekocht bij CitroTon in Arnhem.
Electrisch stelt het weinig voor: De draden voor olietemperatuur en oliedruk lopen immers al van blok naar dashbord. Deze draden moet je hoogstens wat verlengen. De verlichting van de meters kan je van je dashbordverlichting aftakken, maar dat heb ik niet eens aangesloten: De Conrad-meters hebben een verlichte naald, deze geeft voldoende licht.
Zelf sta ik nu voor een grotere uitdaging: Het plaatsen van een oliedrukmeter in mijn Panhard. De “normale” oliedruk van een Panhardmotor is circa 0,4 bar. Vind daar maar eens een electisch metertje voor….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Dankjewel! Ik ga het eens proberen denk ik..zodra ik mijn technische handleidingen uit de verhuisdozen heb gehaald….
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Komende week herfstvakantie, dus mooi de tijd om LPG in de GS te bouwen.
Ik heb een set gekocht met Lovato-verdamper en een 60 liter tank, 94 cm lang, diameter 30 cm.
Vandaag begonnen met het maken van het tankframe:
Even passen voor het lassen:
Goed letten op de ligging:
Details:
Nog wat slijpen:
En dan lassen:
En dan kan het frame bevestigd worden:
Wordt vervolgd…
Citroen!