1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De 14RE van Maurice (verkocht)
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 09 oktober 2009 09:22 PM

Tot mijn grote schrik is mijn topic verdwenen van ons mooie nieuwe forum na de crash, ik wilde hier graag opnieuw starten, ik ben alle info kwijt…
Hier weer wat plaatjes van de bx, vers gepoetst:



Nadat de motorruimte iets is schoongemaakt:

Hé verdomd, er staat ook nog een kleur/organummer onder de smurrie:

-Ik moet eerdaags even de ontsteking afstellen, de motor loopt wat onrond en lijkt niet echt soepel   te lopen, wie kan mij vertellen hoeveel bouten er los moeten om het verdelerhuis te draaien?

-Hoe weet je hoeveel koelvloeistof er in moet? volgens de manual moet er ergens een peilstokje hangen om te peilen.

-Heeft er iemand nog een frisse radiator voor de 1400cc XY 150-A motor?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 09 oktober 2009 09:42 PM
  [ # 1 ]

Je moet 3 moertjes losdraaien om het onstekinshuis te verdraaien. (M6)
Als je die achterste moer dan toch los hebt, kun je hem net zo goed weglaten, want er is zeer moeilijk bij te komen. En dat is dam een stuk makkelijk bij de volgende keren als dat huis los moet. Wink
En met die andere 2 moertjes zit het huis ook wel vast.

Ik zou ook eens naar je boegiekabels kijken, want die lopen ook niet zo netjes.

In de radiateur zit geen peilmogelijkheid, je moet hem gewoon bijvullen tot een aantal cm onder de dop.
Gelijk met de ‘bovenkant’ van de radiateur zegmaar.

Ik heb trouwens nog wel een goede gebruikte radiateur liggen van mijn 150 A blok.
Kan ik eventueel morgen meenemen naar Epe.  tongue wink

Profiel  
 
Elvis
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 313
Geregistreerd: 20-08-2007

Gepost: 09 oktober 2009 09:47 PM
  [ # 2 ]

Klop het dat deze van van bouwjaar 1985 is, wel jammer dat je niet de orginele stoelen er in hebt zitten maar wel een mooie wagen

The King is in de building

Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011

Citroen C3 14 exclusief 2003

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 09 oktober 2009 09:57 PM
  [ # 3 ]

Op zich ben ik wel op zoek naar een paar knappe série 1 stoelen of in ieder geval strakke stoelen die qua bekleding een beetje passen, maar die progress stoelen zitten zo vreselijk lekker dat ik het nog niet 100% zeker weet.
Mocht je het zo lelijk vinden en nieuwe stoelen wilt doneren voor mijn BX.  Wink

Op een of andere manier is alles wat er gepost is over mijn nieuwe BX gewoon verdwenen , als ik de oude URL’s kopieer naar de browser krijg ik allerlei ERROR berichten.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
oops
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009

- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Gepost: 09 oktober 2009 10:03 PM
  [ # 4 ]

hey Maurice,

ziet er goed uit!

Ik zorg dat ik morgenvroeg iets eerder ben

Dan kan ik nog even naar je mooie serie 1 kijken!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 09 oktober 2009 10:19 PM
  [ # 5 ]
Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 09 oktober 2009 10:39 PM
  [ # 6 ]

Wat een ontzettend mooie auto! “NB”-kenteken, dit jaar belastingvrij?

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 10 oktober 2009 07:53 AM
  [ # 7 ]

Volgend jaar is ie wegenbelastingvrij, in Maart.
Toen wij midden jaren 90 van de garage als leenauto een 1984er citroën bx hadden als leenauto vond ik het best wel leuke wagens, maar kon me nooit voorstellen dat ze de respectabele leeftijd zouden bereiken van 25 jaar.
Het was een 1400 leader, met nogal wat rammels en andere nukken…

`T is eigenlijk helemaal niet zo’n heel knappe BX hoor, de deuren zijn vreselijk verrot en zijn wat minder mooi overgespoten, ware het niet dat ik met rotte deuren wel leven kan.
Er staan in het “Hoge Noorden” nog wel deuren te wachten op mij, ware het niet dat ik vreselijk druk ben.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Elvis
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 313
Geregistreerd: 20-08-2007

Gepost: 10 oktober 2009 04:53 PM
  [ # 8 ]
Maurice van Mourik schreef:

Op zich ben ik wel op zoek naar een paar knappe série 1 stoelen of in ieder geval strakke stoelen die qua bekleding een beetje passen, maar die progress stoelen zitten zo vreselijk lekker dat ik het nog niet 100% zeker weet.
Mocht je het zo lelijk vinden en nieuwe stoelen wilt doneren voor mijn BX.  Wink

Op een of andere manier is alles wat er gepost is over mijn nieuwe BX gewoon verdwenen , als ik de oude URL’s kopieer naar de browser krijg ik allerlei ERROR berichten.

Je hebt me niet horen zeggen dat het lelijke stoelen zijn, vindt het jammer dat het niet de orginele zijn, die van mij heeft nog orginele bekleding en het zit nog geweldig en hoe de progress sroelen zitten dat weet ik niet het is mijn 2e BX en ik zocht naar een type 1 en heb hem afgelopen februari gevonden, in mei een verse APK en een grote beurt gehad en ze vonden dat hij aan de onderkant geweldig uitzag voor zijn leeftijd.
Ik heb alleen een ander probleem maar moet het nog onderzoeken waar het aan ligt benzine lucht onder het rijden als de tank vol is is de tank 1/4 leeg dan ruik je niets meer ik heb al gekenken of er ergens een lek is maar helemaal droog je ruikt het wel verschrikkelijk als de tank vol is zo gouw ik een beetje tijd heb ga ik weer kijken.

Vraagje hoe heb je je bumpers zo mooi gekregen wat heb je er voor gebruikt????

The King is in de building

Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011

Citroen C3 14 exclusief 2003

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 oktober 2009 09:55 AM
  [ # 9 ]

De bumpers heb ik allereerst heel erg goed gecleaned met een harde borstel en veel Cillit-Bang achtig schoonmaakmiddel om goed in de poriën te komen.
Daarna moet je wachten tot ze helemaal opgedroogd zijn, dan zie je al dat de bumpers zijn opgefrist.
Volgende behandeling is het inpoetsen van de bumper met gekookte lijnolie, kun je bij iedere schildersvakhandel of bij de gamma kopen.
Als dat gelukt is da je er een dag of 2 later nog eens met een doek overheen om te zorgen dat er geen plaklaag achterblijft en haal je tevens nog wat smerigheid eraf…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 oktober 2009 10:53 AM
  [ # 10 ]

Kunnen deze wieldoppen ook op mijn BX??

Mijn originele doppen rammelen nogal en zitten met plakband zo`n beetje vast aan de wielbouten…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 12 oktober 2009 04:09 PM
  [ # 11 ]

Ziet er goed uit!! De bx verdiend een goede en resolute aanpak. Ik had daar nooit geen tijd en zin in. Er aan sleutelen vond ik veel leuker en snoepte alle tijd op.

De motor loopt onrond? Ik zelf heb nooit er naar gekeken, dus het kan zo zijn. Ik vond altijd dat het motor mooi rond liep, maar dat kan zijn veranderd natuurlijk. De bx rijd een partij zuinig op de snelweg. Ik haalde met gemak 1:17 tot 1:18. Met veel personen en bagage. De bx is ook wel fel, als ze eenmaal warm is. Het gunstige benzine gebruik en de goede acceleratie zijn in strijd met de aanname dat de ontsteking verkeerd staat.
Ik denk haast dat de ontsteking ooit eens is gesteld (iets vervroegd) om ervoor te zorgen dat de bx op euro95 kon rijden.

De wieldoppen zijn oud en zonder plakband/tape-je vallen ze van de velg. Ben er al toen 2 kwijtgeraakt.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 12 oktober 2009 06:17 PM
  [ # 12 ]

Het zou natuurlijk kunnen dat hij dan iets te vroeg staat of dat er inwendig iets versleten is in de verdeler of zo.
De visamotoren die ik gewend was liepen gewoon soepeler, ook de 14TRS.
Zuinig is ze inderdaad wel, met een snelle (120-130) rijstijl is 7ltr/100 km goed te halen.
Die ZX doppen zien er wel strak uit , maar de vraag is of ze op de BX velgen passen omdat ik het idee heb dat de BX velgen iets “dikker"zijn of boller in de midden, ik vind deauville LM-velgen ook wel mooi staan.

Sleutelen doe ik tot op zekere hoogte zelf, al dan niet met hulp, het moeten geen zware klussen met speciaal gereedschap zijn.
Ik heb trouwens ook zelden storingen gehad, laatste pechgeval is zeker 5 jaar geleden…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 12 oktober 2009 06:31 PM
  [ # 13 ]
Elvis schreef:
Maurice van Mourik schreef:

Ik heb alleen een ander probleem maar moet het nog onderzoeken waar het aan ligt benzine lucht onder het rijden als de tank vol is is de tank 1/4 leeg dan ruik je niets meer ik heb al gekenken of er ergens een lek is maar helemaal droog je ruikt het wel verschrikkelijk als de tank vol is zo gouw ik een beetje tijd heb ga ik weer kijken.

Kijk eens naar het stuk vulhals wat aan de tank vast zit, en blaas je dunne ontluchtingsslangetjes even door met perslucht of een bandenpomp…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 12 oktober 2009 07:11 PM
  [ # 14 ]

Controleer al die vacuumslangetjes ook maar eens. Als er een scheurtje in zit loopt de motor al snel beroerd. Zeker die van vacuumvervroeging naar inlaatspruitstuk is gevoelig voor scheurtjes.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 12 oktober 2009 07:55 PM
  [ # 15 ]

Goed idee ja…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook