34 van de 36
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende > 

Eva de BX GTi Scandinavische uitvoering van Autofan
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 09 oktober 2009 09:13 PM
  [ # 496 ]

Zo hier is lang niemand meer geweest zeg…

Vandaag even wat poetsspullen wezen halen en een nieuwe zeem en mijn auto even goed gewassen en daarna gepoetst met Schildpad Was met PTFE extra lange bescherming en dat kan ze bij mij wel gebruiken.

Sinds vandaag draagt ze de naam Eva. Niet zelf bedacht, maar mijn zusje kwam ermee. Dus tsja dan moet het beessie maar een naampie hebbe….

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 09 oktober 2009 09:56 PM
  [ # 497 ]
Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Auto
Gepost: 10 oktober 2009 12:07 PM
  [ # 498 ]

Ik gebruik eigenlijk nooit wax als ik eerlijk mag zijn. Hou het meestal bij gewoon even alle vuil eraf spuiten en droogrijden.

Maar die turtle-wax werkte wel lekker. Je deed iets op je poetsdoekje en dan even over het hele oppervlak een beetje doen en dan alles uitsmeren. Eerst viel het me tegen dat er geen doseerdop opzat, maar daar was ik snel aan gewend. Eerst had ik altijd Sonax Polish en Wax, maar die Polijst hoef ik niet. Dus dacht ik, ik koop turtle. Beviel me wel.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27937

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 oktober 2009 01:17 PM
  [ # 499 ]

Zo poets je natuurlijk geen auto… Confused

Als je er voor kiest geen voorbehandeling te doen prima. Maar doe de wax dan in elk geval goed.

Eerst wassen natuurlijk (met de hand, van een waxbox wordt die niet schoon, je wil je wax niet op vuil smeren).
Daarna liefst met een applicator pad de wax dun aanbrengen op de lak.

Dan moet de wax curen zoals ze dat noemen. dit duurt van 5 tot 30 min. Je kan dit testen door met je vingen over de wax te gaan. Is de lak daarna schoon dan is het klaar. Blijft er nog een wazig laagje over dan moet je nog even wachten.

Als het dan schoon is met een microvezel doek het overtollige product van de lak afhalen.

Klinkt alsof het lang duurt? Valt best mee, alleen wax aanbrengen is amper een uur werk. Voor waxen is namelijk ook geen kracht vereist. Dat doe je met de producten die je voor de wax gebruikt en dat kost ook vaak meer tijd Wink
Wax is alleen maar een beschermlaag aanbrengen en het geeft extra glans Smile

Oh en kijk natuurlijk uit bij je zwarte (kunstof/rubber)delen (zoals handgrepen) want die worden vaak wit als er wax op komt.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 10 oktober 2009 08:40 PM
  [ # 500 ]

Ja sorry. Ik heb diep respect voor je hoe jij je CX wast en eigenlijk ben ik ook jaloers, maar daar heb ik helaas geen tijd voor en zin om daar tijd voor te maken ontbreekt ook een beetje.

Gisteren heb ik hem afgespoten zodat het grove vuil eraf was en mijn sop niet gelijk smerig werd en daarna met autoshampoo stevig schoongeboende met een spons en warm water. Daarna met een zeem afgenomen en even gewacht met waxen. Daarna de wax genomen. Het liefst doe ik het natuurlijk ook op die manier van jou, want je auto straalt dan wel. Maarja heb er de tijd, zin en middelen niet echt voor. En nu glimt ze ook wel mooi.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 10 oktober 2009 09:37 PM
  [ # 501 ]

Wat doe je toch moeilijk dan?
Er zijn ook bedrijven die het doen. Dat kkst dan een aardige duit, maar die doen het zeer professioneel en super strak. Je zegt net zelf, de tijd heb je niet. Ik denk dan gewoon laten doen! Wordt je auto keer echt schoon van.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 10 oktober 2009 10:01 PM
  [ # 502 ]

Waarvoor moeilijk doen als ik er zo ook al tevreden mee ben? Iedere keer als ik haar schoongemaakt had met een simpel afspuiten lag er de volgende dag alweer een vogelschijt op. Dus ga geen geld investeren in iets dat binnen 1 week al voor niets is gebleken…

En zo heb ik totaal geen band met mijn auto als ik de dingen ga uitbesteden die ik zelf ook wel zou kunnen doen als ik er tijd en zin in had.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 11 oktober 2009 10:49 AM
  [ # 503 ]
Autofan schreef:

Ja sorry. Ik heb diep respect voor je hoe jij je CX wast en eigenlijk ben ik ook jaloers, maar daar heb ik helaas geen tijd voor en zin om daar tijd voor te maken ontbreekt ook een beetje.

Gisteren heb ik hem afgespoten zodat het grove vuil eraf was en mijn sop niet gelijk smerig werd en daarna met autoshampoo stevig schoongeboende met een spons en warm water. Daarna met een zeem afgenomen en even gewacht met waxen. Daarna de wax genomen. Het liefst doe ik het natuurlijk ook op die manier van jou, want je auto straalt dan wel. Maarja heb er de tijd, zin en middelen niet echt voor. En nu glimt ze ook wel mooi.

Ik verwacht ook niet dat iedereen het zoals mij doet. Sterker nog er zijn nog mensen die er veel meer geld en tijd in steken Wink

Maar soms kan je alleen door je werkwijze te veranderen een beter resultaat halen, zonder daar echt extra geld voor uit te geven of veel tijd in te steken.

Betreft die vogelpoep, als je auto weer netjes en goed in de wax staat dan regent dat er vanzelf zo weer af Wink
Dat scheelt je dus weer tijd Smile

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 11 oktober 2009 12:06 PM
  [ # 504 ]

hm toch maar eens proberen.

Hoop dat er vandaag een vogel langsvliegt en dat het daarna vanacht goed gaat regenen Razz

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 12 november 2009 04:02 PM
  [ # 505 ]

Even een vraag.

Ik heb een Din-1 radio, maar die wil ik gaan monteren onder de passagiersstoel. Die gleuf die daar zit past die precies in. Maar daar achter komt hij niet verder. Heeft iemand daar weleens een radio gemonteerd? Ik heb wel een idee hoe ik dat ga aanpakken, maar misschien dat iemand er al ervaring mee heeft?

Er komt een 2e radio in mijn auto om cd’s te spelen. Het is dus niet de hoofdradio. Die radio die ik erbij ga bouwen komt over AUX te lopen naar mijn eigen radio. Vandaar.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 november 2009 04:18 PM
  [ # 506 ]

Wat een apart plan, een radio onder de passagiersstoel.

Maargoed, daar ligt de computer van je injectie, ik denk dat ‘ie daarom niet past. Als je nou even de zitting van de sptoel eruit haalt zie je wat ik bedoel. Zitting eruit halen is 1 minuut werk: onder aan de voorkant de stalen beugeltjes naar voren klappen, dan kan je de zitting optillen. Dan 2 elestieken vanaf de vakken achter je stoel aan de onderkant van de zitting loshaken en je kunt erbij.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 12 november 2009 04:45 PM
  [ # 507 ]

Ja dat weet ik. Dat heb ik al bekeken en wat dat betreft moet het passen. Er is alleen dat ik vanaf het voetencompartiment de radio daar wil zien. Maar die gleuven die daarzitten past die in de linker qua afmetingen. Maar in de diepte wordt die gleuf smaller of er komen wat opstakels. Die wil er weghalen, maar heeft iemand dat al eens gedaan?

Ik wil een stukje MDF er tussen doen met een DIN1 gat erin. Daar die radio inplaatsen en dat stuk MDF vastmaken aan dat kunststof. Dan zit die radio ook vast. Het gaat er alleen maar om dat ik CD’s af kan spelen. Er lopen dus ook maar 3 draden (massa, 12v en geschakelde 12v) en 2 tulpstekkers voor in de AUX van mijn Clarion Bluetooth radio. Het is misschien een beetje omslachtig, maar scheelt me weer een andere radio waarbij de mogelijkheden van Bluetooth en SD-kaart niet heb voor zo weinig geld. En het is ook wel leuk om een radio bij te bouwen Wink

Is het trouwens makkelijk om draden vanaf daar door de middentunnel naar de radio te krijgen?

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11791

- Xantia TD SX
Gepost: 12 november 2009 07:35 PM
  [ # 508 ]
Autofan schreef:

Is het trouwens makkelijk om draden vanaf daar door de middentunnel naar de radio te krijgen?

Dát is in ieder geval simpel, de tunnelbakken staan er zó naast. De achterste heeft een schroef onder het doppie onder de handremhandle en achter onder het bakje (waar je kiekert ook ligt). De voorste heeft dan nog een schroef in het vakje onder de radio. Het is dus een eitje om daar draden bij onder te leggen. Heb ik met de speakerkabels in de Breek en in de Zwarte TZD ook gedaan, daarlangs.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 12 november 2009 09:04 PM
  [ # 509 ]

Waarom CD erbij doen als je al een SD in je radio kan doen?

Ik twijfel ook of je niet teveel kwaliteit verlies krijgt. Maar misschien valt het mee.
Waar ik nog wel even goed naar zou kijken is naar de warmte afvoer. Als je de radio helemaal inpakt dan wordt het lekker warm daar. Vergeet niet dat de injectiecomputer daar ook al warmte ligt af te geven…

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 12 november 2009 10:02 PM
  [ # 510 ]

Die warmte-afvoer is wel een goed puntje om naar te kijken. Misschien voor de zekerheid maar even aan de andere kant inbouwen? Maakt wat warmte-afvoer betreft veel uit.

SD-kaart is heel handig, maar als je ergens geweest bent en een CD gekocht hebt wil je die wel gelijk kunnen luisteren.
Dat gaat niet als je hem niet op SD kaart kan zetten of in je radio kan proppen. Lastig als je dan 2 uur moet rijden om thuis te komen en daar die CD op SD kaart kan zetten.

Deze radio is gratis en is een leuk klusje om in te bouwen.

Al zal het qua warmte afvoer ook wel weer meevallen denk want er blijft nog 1 gat open en vanaf bovenaf komt er ook koeling dan en zoveel ruimte neemt hij ook niet in.

Kwaliteitsverlies hoop ik zo gering mogelijk te hebben inderdaad. Dat vraag ik mij ook af of ik daar veel last van ondervind.
MP-3speler moet ik redelijk hard zetten om iets te horen, dat weet ik wel. Maarja dat maakt niet zoveel uit. Hoop dat dat met deze radio niet zo is. Zet hem iig op max. volume.

De verlichting van de radio doet het in ieder geval weer.

Profiel  

34 van de 36
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook