Hai bx liefhebbers. Van het weekend een leren interieur ingebouwd in mijn bx 1.6 progress, ziet er erg goed uit! Als ik weet hoe het werkt met de foto;s laat ik het wel ff zien. Ik ben alweer in mijn hoofd verder aan het denken aan het volgende project nl. mijn progress opwaarderen naar een TZI, dus de elektrische raampjes, centrale vergrendeling met AB en schermpje voor openstaande deuren. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee? (en dan bedoel ik niet een TZI kopen).
Groetjes
Re: extra’s
mvbbx schreef:Hai bx liefhebbers. Van het weekend een leren interieur ingebouwd in mijn bx 1.6 progress, ziet er erg goed uit! Als ik weet hoe het werkt met de foto;s laat ik het wel ff zien. Ik ben alweer in mijn hoofd verder aan het denken aan het volgende project nl. mijn progress opwaarderen naar een TZI, dus de elektrische raampjes, centrale vergrendeling met AB en schermpje voor openstaande deuren. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee? (en dan bedoel ik niet een TZI kopen).
Groetjes
Zorg dat je een complete kabelboom op de kop tikt van een TZi en zet die compleet in jouw BX. Dat scheelt je ontzettend veel werk en is veel minder gevoelig voor storingen dan zelf een kabelboom in elkaar zetten.
In je Progress zullen de kabels niet liggen.
Dus, sloop een TZi en haal er alle onderdelen vanaf die je nodig hebt
Er was toch ook een bedrijf die complete kabelbomen levert???
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
ZX1.4i schreef:Er was toch ook een bedrijf die complete kabelbomen levert???
Enig idee wat dat kost? Ik niet maar ik schat dat je veel meer kwijt bent dan als je de boom rukt uit een sloper.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Geen idee voor welke prijs ik ze toen had gezien, het zou ook heel goed kunnen dat het kabelbomen waren voor oudere Citroen’s. Als je de kabelboom uit een sloop BX haalt, let er dan op of de kabels nog wel goed soepel zijn. Door regen/zon kunnen de kabels uitdrogen en bros worden, ze breken dan erg snel of er zitten al breuken in.
Ok bedankt, de kabelboom eruit halen was ik inderdaad al van plan. zelf heb ik weleens lampjes vervangen enzo maar nog nooit heb ik een compleet dashboard eruit gehad. Zijn daar problemen mee te verwachten en hoelang duurt de operatie ongeveer? Is het verstandig om de raambediening motortjes over te zetten of nieuw (gereviseerd?) te kopen, ik weet namelijk niet hoelang die dingen mee gaan maar na minimaal 10 jaar zou het me niet verbazen als ze niet al te lang meer leven.
Re: extra’s
mvbbx schreef:Hai bx liefhebbers. Van het weekend een leren interieur ingebouwd in mijn bx 1.6 progress, ziet er erg goed uit! Als ik weet hoe het werkt met de foto;s laat ik het wel ff zien. Ik ben alweer in mijn hoofd verder aan het denken aan het volgende project nl. mijn progress opwaarderen naar een TZI, dus de elektrische raampjes, centrale vergrendeling met AB en schermpje voor openstaande deuren. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee? (en dan bedoel ik niet een TZI kopen).
Groetjes
Ik heb het eens geprobeerd om de kabelboom uit een GTI over te zetten in een 1.4 Deauville. De kabelboom is er redelijk goed uit te halen, echter wegens tijdgebrek hebben we een paar draden afgeknipt omdat we niet konden vinden waar die naartoe leidden. En dat was nie slim…
Verder is het een mooie separate kabelboom, die in mijn beleving op hele vreemde plaatsen in je auto loopt (haal je lederen interieur er maar weer uit….)
Dus: ik denk dat het goed te doen is, je moet alleen echt de tijd hebben om de kabelboom er goed en zorgvuldig uit te halen…
Ik zal trouwens ff kijken of ik hem nog heb liggen als je dat wilt…
mvg Ron
It was the ZL-28-RV…..
Ok bedankt voor het aanbod! Als er draden zijn die jij al niet weet waar die naar toe moeten dan weet ik het helemaal niet dus ik denk niet dat het veel zin heeft. Dan maar eens op een mooie dag een Tzi openschroeven. Er is trouwens geen haast bij want hij bevalt nu eigenlijk wel heel goed, dus waarschijnlijk weer een meerjarenplan…
Eric, ik heb effe zitten kijken op de je website naar het vervangen van die kabelboom in je BX. Ik moet zeggen dat is toch wel een hele klus zeg. Hoe lang ben je er mee bezig geweest.
ZX1.4i schreef:Eric, ik heb effe zitten kijken op de je website naar het vervangen van die kabelboom in je BX. Ik moet zeggen dat is toch wel een hele klus zeg. Hoe lang ben je er mee bezig geweest.
Hou er rekening mee dat dat een hele andere kabelboom is dan de kabelboom waar we hierover praten. De injectiekabelboom was in ong. 4 a 5 uurtjes vervangen. Al met al valt dat dus nog al mee en dan heb ik het echt op mijn gemak gedaan en zo af en toe praten met de mensen uit de buurt die komen kijken als je aan een auto sleutelt.
mvbbx schreef:Ok bedankt, de kabelboom eruit halen was ik inderdaad al van plan. zelf heb ik weleens lampjes vervangen enzo maar nog nooit heb ik een compleet dashboard eruit gehad. Zijn daar problemen mee te verwachten en hoelang duurt de operatie ongeveer? Is het verstandig om de raambediening motortjes over te zetten of nieuw (gereviseerd?) te kopen, ik weet namelijk niet hoelang die dingen mee gaan maar na minimaal 10 jaar zou het me niet verbazen als ze niet al te lang meer leven.
Als je het complete interieur verwijdert, incl. dashboard, heb je de kabelboom er binnen een uur inliggen. Het meeste werk zit dus in het verwijderen van de stoelen, achterbank, binnenbekleding van de portieren en het dashboard. Verder is het dan gewoon plug and play.
Denk bij het verwijderen van de kabelboom bij de andere auto aan het meenemen van de slangetjes die tussen de portierstijlen en het portier zitten. Hier is bijna niet aan te komen 2e-hands.
De motortjes van de CV en de electrisch bedienbare ramen gaan lang mee. Ik heb in de 9 jaar dat ik mijn BX heb gehad nooit problemen gehad met beide opties. Net deze twee zaken waren de meeste betrouwbare onderdelen op mijn BX.
Overigens heb ik al een aantal malen electrisch bedienbare ramen ingebouwd en nog nooit een kapot motortje gehad. Soms willen nog wel eens de schakelaars slecht contact maken na verloop van tijd, maar dat is simpel op te lossen door de contacten even op te schuren.
Een dashboard verwijderen lijkt veel werk, maar valt in de praktijk best mee. Ik geloof dat het dashboard met slechts 8 bouten vastzit.
Re: extra’s
Syb-Sosef schreef:
Ik heb het eens geprobeerd om de kabelboom uit een GTI over te zetten in een 1.4 Deauville. De kabelboom is er redelijk goed uit te halen, echter wegens tijdgebrek hebben we een paar draden afgeknipt omdat we niet konden vinden waar die naartoe leidden. En dat was nie slim…
Verder is het een mooie separate kabelboom, die in mijn beleving op hele vreemde plaatsen in je auto loopt (haal je lederen interieur er maar weer uit….)Dus: ik denk dat het goed te doen is, je moet alleen echt de tijd hebben om de kabelboom er goed en zorgvuldig uit te halen…
Ik zal trouwens ff kijken of ik hem nog heb liggen als je dat wilt…
mvg Ron
Ach wat is vreemde plekken? Merendeel loopt de kabelboom onder de vloerbedekking over de bodem van de auto en van darauit splitst ie zich naar de 4 portieren. De kabelboom eindigt bij de zekeringenkast waar je hem gewoon kunt inpluggen op de vrije plekken. Denk ook aan de 2 relais die je nodig hebt voor de electrisch bedienbare ramen.
Ook zit er verschil in of je een dubbele schakelaar aan chauffeurskant hebt of niet.
Re: extra’s
mvbbx schreef:Hai bx liefhebbers. Van het weekend een leren interieur ingebouwd in mijn bx 1.6 progress, ziet er erg goed uit! Als ik weet hoe het werkt met de foto;s laat ik het wel ff zien. Ik ben alweer in mijn hoofd verder aan het denken aan het volgende project nl. mijn progress opwaarderen naar een TZI, dus de elektrische raampjes, centrale vergrendeling met AB en schermpje voor openstaande deuren. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee? (en dan bedoel ik niet een TZI kopen).
Groetjes
Toevallig vandaag bij mijn oude 19TZi de kabelboom voor de genoemde accesoires verwijderd. Al met al is het zo’n 2 a 3 uurtjes werk om de gehele kabelboom te verwijderen en dan moest ik er nog opletten dat de BX daarna nog gewoon kan rijden.
Van het interieur dienen de voorstoelen en de zijpanelen verwijderd te worden. Verder nog de plastic plinten die het tapijt op zijn plek houdt. Het dashboard kan dus gewoon blijven zitten. Dus een middagje sleutelen en je hebt alles.
Foto’s zijn te zien op http://www.citroworld.tk
Ok bedankt, het interieur heb ik er pas uitgehad dus dat moet geen probleem zijn. Ik zal eens op de sloop kijken of ik een geschikt exemplaar kan vinden. Levert het ‘deuren open’ schermpje nog een probleem op? Zo ja dan laat ik dat lekker zitten want daar zit nl nu mijn carkit
mvbbx schreef:Ok bedankt, het interieur heb ik er pas uitgehad dus dat moet geen probleem zijn. Ik zal eens op de sloop kijken of ik een geschikt exemplaar kan vinden. Levert het ‘deuren open’ schermpje nog een probleem op? Zo ja dan laat ik dat lekker zitten want daar zit nl nu mijn carkit
Voor de complete kabelboom hiervan zul je toch achter het dashboard moeten duiken. Dat gedeelte heb ik laten zitten omdat dan waarschijnlijk wel het dashboard er uit moet. Dat gedeelte is bij de zekeringenkast los te koppelen van de rest van de kabelboom.
Even een oud draadje openen: van het weekend de progress voorzien van alle tzi extra’s. Tip vor de mensen die dit van plan zijn neem rustig de tijd om alles goed uit de sloper te halen. Verder is het goed te doen.
Twee probleempjes: de verlichting van de elec spiegelschakelaar heeft het even gedaan maar nu niet meer (waarschijnlijk slecht contactje/draadje). Verder wil het met het deuren open schermpje nog niet lukken: het enige draadje dat ik uit de kabelboom heb geknipt was het oranje draadje dat (via een grijze stekker) naar buiten gaat omdat ik dacht dat dit voor de schakelaar van de motorkap was (leek me veel werk en niet zo interresant). Verder heb ik alles (ook de deurvangers) maar het enige wat het doet is de achtergrondverlichting van het schermpje.
Weet iemand of ik dit oranje draadje nodig heb om de rest van de lampjes te laten werken of zit er ergens ander een trucje in?