Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:
Ja dan zal het wel in orde zijn!
De geloof dat michelin dit patent van de NASA had gekocht.
Nou, dat wordt lachen…. Bij de NASA flikkeren de raketten ook uit de lucht en storten space-shuttles ook neer. Wat dat betreft zijn ze best goed met Citroën vergelijkbaar….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
N.A.S.A.
Need
Another
Seven
Astronauts…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In Nederland zijn niet-orginele velgen geen issue, maar in Duitsland bijvoorbeeld…
Jullie weten dat de Burton Car Company zelf velgen maakt voor zijn Burtons (velgrand ingekocht en velghart zelf gemaakt/laten maken, vervolgens 2 delen aan elkaar lassen) en dat die in Duitsland niet de weg op mogen (geen Tüv)?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ben inmiddels ook te weten gekomen dat Jean Blondeau ook al eens een reeks resine velgen heeft laten maken.
Dus,Robin,ik zou zeggen waag je kans.Als Blondeau ze mag namaken mag jij dit ook.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het probleem van de Burton velgen is mij bekend. Zij hadden geen zin in de Tüv molen en de daarbij behorende kosten, wat gezien hun afzetmarkt ook wel begrijpelijk is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat is het verhaal van Blondeau? Waarom zijn die niet verkrijgbaar (meer)? Een grote oplage lijkt me de sleutel voor betrouwbaarheid.
Lijkt me dat je kan leren van de (ev.) fouten van een ander.
Overigens vind ik die RR spuuglelijk (weet wel dat dit een stok in het hoenderhok is);
wat denk je van spaakwielen zoals de Jaguar type E?
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Spaakwielen??? Op een SM???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Robin Visser schreef:boeman schreef:
En als je dan toch milieu waardig bezig bent.. misschien meteen alle carrosserie delen vervangen door een lichte variant, bijvoorbeeld gemaakt uit milieuvriendelijke composiet, zie hier
de link http://www.npsp.nl/nabasco.html komt uit bij een bedrijf dat in vezel versterkte composieten doet, waar volgens mij de roues résenis van zijn gemaakt. Denk ik er te makkelijk over dat met eventueel benodigde toestemming van Citroën en een bestaand setje, namaak mogelijk is en hoe staan we tegenover het idee ?
Krijg nou wat, kijk ik voor de lol eens bij het SM forum, zie ik mijn eigen bericht gequoted. Het bedrijf van de link ken ik beroepshalve. Ik ben industrieel ontwerper van beroep en bij dit bedrijf worden enkele producten gemaakt waarvan ik de tekeningen heb gemaakt. Als dit verhaal uiteindelijk gaat lopen en je wilt van de velgen een ontwerp hebben waar ze bij dit bedrijf mee aan de slag kunnen (lees: 3D CAD files) dan wil ik daar best bij helpen.
Overigens is de natuurvezel maar 1 van de mogelijkheden, ze hebben nog veel meer materialen. Voor een velg zou ik op zeker gaan en een zo sterk mogelijke vezel selecteren.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Oei Walther, sortgelijke reacties (:smt078) kreeg ik ook in de vrienenkring toen ik het plan opperde Delta Mics te gaan monteren. Toch wil ik over een paar weken, na het incasseren van weer wat uurtjes werk die dingen gaan halen voor de zekerheid, voor als RR niks wordt. Maar spaakwielen, dat lijkt me ook niet echt wat. Maar goed, zonder denigrerend te willen zijn, ik kan het wel plaatsen. In België is het ook bon ton van die chromen strips op wielkasten van sterren te zetten en meer van die narigheid. En eerlijk is eerlijk, ik vind dat ook allemaal !!! Please, niet voor de SM.
Ik heb een deal voor je. Als de RR gaan lukken, ik van mijn DM af zou willen en onze vriend Boogaard ook de voorkeur zou hebben voor RR, dan mag je de DM tegen kostrijs overnemen !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
boeman schreef:Krijg nou wat, kijk ik voor de lol eens bij het SM forum, zie ik mijn eigen bericht gequoted. Het bedrijf van de link ken ik beroepshalve. Ik ben industrieel ontwerper van beroep en bij dit bedrijf worden enkele producten gemaakt waarvan ik de tekeningen heb gemaakt. Als dit verhaal uiteindelijk gaat lopen en je wilt van de velgen een ontwerp hebben waar ze bij dit bedrijf mee aan de slag kunnen (lees: 3D CAD files) dan wil ik daar best bij helpen.
Overigens is de natuurvezel maar 1 van de mogelijkheden, ze hebben nog veel meer materialen. Voor een velg zou ik op zeker gaan en een zo sterk mogelijke vezel selecteren.
Ja, sorry man, in de consternatie vergeten je even een PB te doen. Maar je bent inderdaad aanstichter van het idee. Plastic DS-en, dat lijkt me trouwens niks. Sars maakt zo goed plaatstaal op de DS voor je met een mal. Ik stuur je een PB en dan hoop ik, dat we even contact kunnen hebben. Want voor RR is plastic en zo wel wat. Graag je hulp, ook om de ingang naar het bedrijf te vergemakkelijken. Dan hebben we de grootste slagingskans.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
‘beauty is in the eye of the beholder’
Geen idee of spaakwielen op een SM al dan niet mooi zijn. Ik heb het nog nooit gezien.
Overigens vind ik de soepele spoelvorm van een SM erg mooi en liefst zo puur mogelijk (zonder antenne en bijgeplaatst mistlicht), maar het is een auto die héél wat controverse wekt (merk ik). Dat was evengoed met de DS bij lancering, nu erkend als esthetisch symbool van de vorige eeuw.
Belangrijk vind ik dat er controverse komt, er fel op gereageerd wordt, hetzij voor of tegen, 1000x liever dan een ‘neutrale’, lees ‘vervelende’ auto (modern blik).
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971