c5breakhdi schreef:Het volgende model van Passion Citroën verschijnt over twee weken : een GS Birotor !
joepie, en dan ben ik in frankrijk!! ff op zoek, dus
was gisteren in frankrijk toen was de bx nog niet uit zou pas volgende week komen
citroenc2 schreef:
kan iemand mij vertellen om de hoeveel weken er een model uit komt
Nog een aanvullende mededeling:
Hier vind je allerhande informatie over allerlei kioskreeksen.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Net terug uit .fr
De score:
een 23 van Chambourcy Altaya
een BX 16 TRS UH
een Mehari poulain TdF Norev
een vliegveld eend van coll. 2cv Norev
een HY Michelin Altaya
een BX 4TC Altaya
een B14 UH
een grijze HY Altaya
een DS 3e neus UH
een AZU St yorre Norev
een AZU Alsacien norev
overigens op de WM in Schotland een gelimiteerde AZU van Norev met het frontwheel drive logo gekocht en het embleem van de WM op het cabinedak.
heb ook even inkopen gedaan
Passion Citroën” nr 26 : BX 16 TRS (1984), voor € 10,90
- “La Caravane du Tour de France” nr 40 : Méhari “Poulain” (1977) voor € 10,90
en een citroen u23
ik heb ook een paar autos gespot zoals een bx type 1 14 re voor 1200
Link over kioskreeksen.
Nog meer over kioskreeksen : link
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Vandaag in de Mag Presse gekocht :
- “Collection 2 CV Citroën” nr 46 : 2 CV AZLP Tour du Monde (1959), voor € 10,50 (was vorige week reeds verschenen maar ik was toen met vakantie).
Op de voorpagina van het bijhorende boekje staat een foto van de echte auto, die op een aantal punten verschilt van het miniatuurtje. De echte heeft twee paardenkopjes op de motorkap en heeft deuken aan de zijkant. Bovendien zijn ook een aantal opschriften verschillend, net zoals de nummerplaat. Maar binnenin het boekje staan andere foto’s van de echte die dan wel dezelfde nummerplaat heeft als het miniatuurtje, maar dan weer andere verschillen heeft (bv. de echte heeft bijkomende koplampen op de bumper) (en bovendien blijkt de bumper van het miniatuurtje verkeerd).
Ivm de collectie “Véhicules postaux d’hier et d’aujourd’hui” : het volgende nummer is een Acadyane uit 1978, en verschijnt rond 24 augustus.
Totaal aantal Berichten: 2948
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Deze op mijn vakantie gekocht in de zogenaamde presse winkeltjes…
Mijn vakantie foto’s;
zie topic Citroen museum Castellane
en topic gespot in Haute provance…................
Vanavond gekocht in de Mag Presse :
- “Passion Citroën” nr 27 : GS Birotor (1974), voor € 10,90.
Het volgende nummer in deze reeks (over twee weken) is een 2 CV Charleston van 1981.
Ik was aangenaam verrast toen ik vanavond de Mag Presse binnenstapte. Vandaag is namelijk het eerste nummer van een nieuwe reeks verschenen in de Franse kiosks : “La saga des Traction Citroën”, uitgegeven door Editions Atlas.
Ik heb voor dit eerste nummer € 2,90 betaald ; het bevat een Traction 11 Familiale Pompiers d’Azé van 1955. Nummer 2 (Traction 11 Légère FFI van 1944) zal € 4,90 kosten, en de daarop volgende nummers telkens € 10,90.
De collectie bevat zoals gewoonlijk enkele miniaturen die we al in andere collecties gezien hebben, maar ook een aantal nooit eerder uitgegeven exemplaren. Enkele van de modelletjes die op het programma staan, zijn: 7A (1934), 11 AL van François Lecot (1935), 15 Six van generaal de Gaulle (1954), 22 cabriolet (1934), 11 BL Fourgonnette “Jouets Citroën” (1937), 22 berline (1934), 11 Légère gazogène (1941), 11 Familiale taxi (1955), 15 “Yvette Horner” Tour de France (1955).
Het ziet er trouwens naar uit dat onze citroportemonnees nog meer zullen afzien, want als de testresultaten meevallen mogen we ons binnenkort nog aan de volgende kioskreeksen verwachten:
- DS Collection (Editions Atlas)
- Dakar Collection (M6)
- Collection Michelin (Altaya)
- Peugeot Collection (Editions Atlas)
- Collection Nationale 7 (Editions Atlas)
Wordt vervolgd…
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Mijn aanwinsten uit frankrijk
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Vandaag verschenen, en aan mijn collectie toegevoegd :
- “Collection 2 CV Citroën” nr 47 : 2 CV 6 Kiwi Zespri (1997) voor € 10,50
- “Véhicules postaux d’hier et d’aujourd’hui” nr 13 : Acadiane (1978) voor € 10,90
Van deze Acadiane gaan de deurtjes achteraan open.
potdikkie!
ik begin achter te lopen…..
tijdens mijn helaas net afgelopen vakantie heb ik zo’n 40 “presse’s” bezocht (tot groot genot van mijn wederhelft)om mijn eigen collectie uit te breiden en ook om anderen blij te maken. Voorlopig heb ik dubbel;
traction avant “pompiers”
gs birotor
2cv azlp
u23 “chambourcy”
panhard cabrio, wit
voorlopig alleen te ruil tegen andere modellen die ik nog niet heb, dus pb me maar!!
tevens ben ik op zoek naar iemand die regelmatig in Frankrijk is om een andere kiosk-reeks voor me mee te brengen, nl. “village de france” , een reeks waarbij je je hele franse dorpje kan bouwen in 1/87, compleet met overdekt marktje, poppetjes en franse auto,s. Leuk voor een diorama of de treinbaan. Ik heb ondertussen nr 39 (de laatste) en nr 1 en 2 te pakken. Ja ze beginnen weer vrolijk van voor af aan bij die serie!!! Bij nr 2 zit een 1/87 hy-busje! Verderop in de serie krijg je ook een 2cv en een panhard.
link;
http://www.journaux.fr/liste.php?sousfam=100154&collec=1