Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo, sinds vandaag heb ik weer een kleine detail verandering toegepast. Ik moet er wel eventjes aan wennen, maar de hedendaagse auto’s hebben ook een moderne wisserarm achter.
Dus zoals ik al zeg, heb ik een moderne ogende wisserarm achterop gemonteerd, mede omdat de fladbladewisser schaafde aan de dakspoiler :
Boven de ouwe en onder de nieuwe.
Even een kleine aanpassing gedaan. de opstande rand moest weggehaald worden.
En wat vinden jullie het? Hij oogt klein, maar wist voldoende water weg. En belangrijkste hij raakt niet de dakspoiler.
Okey, hij past net, een klein stukje van de wisser gaat over de rand heen. Niet goed gekeken naar het voorbeeld.. ops: Nouja, hij zit mooi.
En deze auto met de wisserarm diende als inspiratie…...
De wisserarm is trouwens in Frankrijk gemaakt, dus het is een franse product.
Nu nog wachten op de volgende update..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Op die Sloper Meriva staat het wel goed.
Maar op je Xsara vind ik ‘t wat minder.
Kan de arm in ruststand niet nog wat verder richting de spoiler?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
het kan niet veel verder naar de spoiler toe..
Hij staat nou op een lijn met de ham, dus echt storend vind ik het niet.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
hij is gewoon te kort, niet doen.
dan kun je nog beter de originele een stukje inkorten als die de spoiler raakt.
of lenen van een ander vervoermiddel natuurlijk
oke, hij ziet er wat klein uit op de xsara. maar de vorm van de wisser misstaat niet, vind ik.
als jij en de spoiler er blij mee zijn, is het toch .
une nouvelle vie
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
ik keek net toch ff met andere ogen naar m’n break van 2000.
volgens mij zou die toch nog mooier staan dan die sloperwisser.
daar zit al net een bochtje in wat je nodig hebt.
Die slopel heeft net als bij een aantal andere merken de wissermotoras door de achterruit zitten.
onze saren hebben dat niet.
hij es naar de achterruit van de break. Het ff geen camera bij de hand..
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
nice hoor
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Kleine update:
Ik rij nu al 2 weken met een andere achterwisser van een C5 model 2004\2008.
Nadat ik deze had aangepast zat hij er op:
Voorbeeld.
Ik vind hem veel beter passen dan de vorige armwisser,vooral de wisser komt niet over de rand van het raam heen in zijn ruststand. En hij zit dichter met zijn arm op de ruit. Wat beter oogt.
Verder is deze veerpootbrug besteld:
Volgens deze site: http://www.cartuning-guide.com/veerpootbrug.html.
Zou een veerpootbrug voor betere wegligging in de bochten moeten zorgen. Iets wat ik naar mijn idee mis.. Ik denk dat het komt omdat de Xsaar voor verlaagd is, waardoor de bochtenwerk vooral de grip minder is. Niet dat ik hard door de bochten rij, gewoon het gevoel dat het net niet lekker strak door de bocht wil!
Oja, en ik rij weer met de wintersetup:
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Dat ziet er wel uit als rally- tuning! Hoe weet je hoe je hem af moet stellen?
En heb je hiervoor de accubescherming, de afdekplaten en de kapisolatie moeten verwijderen,
of zat dat laatste er niet op?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ziet er beter uit die ruitenwisser zo Gert.
Oh ennuh J.J. ‘besteld’ staat er. Ik denk dat je nog even zult moeten wachten op je antwoord tot Gert het ding geinstalleerd heeft. Tenzij je natuurlijk de rallyestand van die ruitenwisser wil weten
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Ja en, dat doet geen afbreuk aan mijn vraag.
Hij zou er toch naar geïnformeerd kunnen hebben.
De rallystand van de wisser is recht naar boven, of in de berm van
de eerste heuvel van de eerste stage, dat weet iedereen.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hahaha…
Jaco, ik heb bij een CitroSportlid gëinformeerd waar hij de veerpootbrug vandaan heeft gehaald!
Dat is bij deze website:
http://www.biesheuvel.nl/store/group/1876/
Trouwens de kappen kunnen erop, maar dan moet ik wel wat aanpassen. Ik denk dat de draadeinde in de veerpootbrug bedoelt is, om de juiste lengte van de brug uit te zetten.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Hier ook maar ff posten dan. Die ruitenwisser ziet er een stuk beter uit!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan moet je toch echt wel een bochtenvreter zijn voordat je zo’n bar echt gaat gebruiken of zie ik het nu verkeerd?
Ik ben benieuwd of je veel comfort moet inleveren…