af en toe ben ik alvast aan het vooruit kijken wat de volgende auto zou worden. in eerste instantie was ik aan het orienteren op een C5 break. maar gezien de grote en daarbij extra wegenbelasting/verbruik ook aan het kijken naar een xsara ph2/3.
belangrijk is dat het iig een 1.6 16v is ivm de caravan. een xsara mag 1100kg trekken. een c5 2.0 16v 1500kg, daarom keek ik eerst naar de c5.
waar ik me over verbaasde zijn de optie op xsara ph2/3 break. ik heb eea vergeleken op autotrader. oa een bonheur, prestige en difference2.
een 2.0 16v is nog beschikbaar bij een ph2 maar niet meer bij een ph3
geen regen sensor
geen electr ramen achter.
ik heb nu zelf een ph1 een 1.8 16v exclusive. met regensensor en electrische ramen achter.
en nee, geen cruise controle, geen standaard park sensoren wat een ph2/3 wel heeft. maar ik vind het raar dat nieuwere type’s geen opties hebben van voorgaande versies.
heeft een xsara ph2/3 break �cht geen electrische ramen achter???
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Als je elektrische ruitbediening op de achterportieren én regensensor wil zul je als Break altijd een Exclusive moeten hebben.
De phase2 bestaat als tweeliter zestienklepper Exclusive. Deze is geleverd tot 2002 maar ik denk dat je deze uitvoering niet snel zult vinden.
Als phase 3 is er alleen een Exclusive met HDi motor geleverd.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
da’s jammer.
een 2.0 16v is van 2002 en heb nu 2000.
en ik maak niet zoveel km’ers dat ik kan gaan dieselen.
waarom hebben ze geen topmodel (exclusive) gemaakt van een ph3?
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Een Ph3 Break Exclusieve is er dus wel, maar alleen als diesel
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: opties xsara ph 2/3
Patrick schreef:een 2.0 16v is nog beschikbaar bij een ph2 maar niet meer bij een ph3
geen regen sensor
geen electr ramen achter.
Ze zijn wel geleverd:
Diverse berlines in de rijtje:
Waarschijnlijk hier in NL van de lijst gehaald omdat ze niet veel verkocht werden
Een Exclusive type 2 heeft eigenlijk standaard alles aan board, alleen de cruise control zit er niet altijd op. En natuurlijk de navigatie, maar dat is op de Xsara een zeldzame optie net als ESP.
Elektrische ramen achter en regensensor behoren zeker tot de standaard van een Exclusive.
1 van de meest luxe versies onder de Exclusive is de Bonheur met:
- 1.6 16v (of HDi 90 pk)
- cruise control (hier wel standaard)
- regensensor
- boarcomputer
- automatische airco
- automatisch inschakelende verlichting
Geen elektrische ramen achter, dat is exclusief op de Exclusive geleverd.
Lichtmetalen velgen waren ook niet standaard, maar dit zitten er natuurlijk zo onder
Verder zeer complete uitvoering zo’n bonheur.
Overigens is op de coupé in de VTS de 2.0 16v wel tot de laatste modellen in Nederland geleverd
dat wordt kijken naar een Bonheur
of mss eens over de grens kijken. zeker met kinderen vind ik zo’n break erg makkelijk.
maar eerst nog in de exclusive blijven rijden.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
zoektocht is iets uitgebreid. zoals jullie weten rijden wij momenteel een xsara break 1.8 16v van 2000. motorisch krachtig genoeg voor onze huidige caravan (MTM 850) en voorlopig houden wij deze caravan nog 1 of 2 seizoenen. voor onze xsaar zijn we aan het kijken voor vervanging.
eerst riep ik altijd dat ik een nieuwe xsara zou gaan halen uit Duitsland. want ik wil weer een citroen en helaas is in NL geen Xsara break (na 2001) 2.0 16v uitgebracht en moet je het doen met een 1.6 16v. Of een diesel. daarnaast hebben we nu de meest luxe uitvoering en willen dit natuurlijk weer.
Nu is de 2.0 16v en de 110pk HDi in die uitvoering.
eerst was ik nog scepisch over het dieselen, maar na een rekensommetje bleek ik al bij 15000km p/j €100,- voordeliger uit te zijn met een diesel. puur gebaseerd op wegenbelasting en brandstofkosten.
maar nu is er nog meer keuze dan ik dacht. wie heeft er tips of ervaringen met de volgende auto’s die nu op het verlanglijstje staan. en ja LPG telt ook mee en natuurlijk de ervaring met een caravan erachter.
xsara break 1.6 16v
xsara break 2.0Hdi 66kw en 81kw
xsara picasso (2003>) 1.8 16v
xsara picasso 1.6 HDIF 81kw
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Hoi,
Wij rijden in een Xsara Break 2.0 Hdi uit 2004.
Ook wij zijn caravan rijders. Mijn ervaring is goed met de xsara plus een caravan van 1100 kilo er achter.
Als caravan trekker zou het iets beter kunnen, omdat je bij een gemiddelde snelheid van circa 90 km/uur net op een te laag toerental zit.
Echter afgelopen zomer heerlijk naar zuid frankrijk gereden (tolwegen) verbruik hierbij kwam op circa 1 op 10. (gemidd. snelheid 105 km/uur)
Wij zijn nu aan het kijken om eventueel een C4 te gaan rijden in benzine uitvoering.
Dit omdat we niet zoveel kilometers meer maken plus dat we meer kleinere stukken zullen gaan rijden.
Storingen hebben natuurlijk wel gehad in de afgelopen 5 jaar. 2x de airco moduul vervangen, dat is het enige kostbare aan onderhoud.
succes met jullie verdere zoektocht.
Xsara Break 2.0 HDi Difference no 2
welke Hdi heb je.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
ik zou voor de hdi 110 pk gaan, die is op papier nog zuiniger dan de 90 pk versie
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Ik zou voor de hdi 110 pk gaan,die is op papier zuiniger dan 90 pk versie en heeft een behoorlijk koppel wat veel lekkerder zal rijden met een caravan erachter…
Onze Xsara 2.0Hdi heeft 66kw (90pk)
In principe is dit volgende bij gewoon rijden.
Voor een caravantrekker is het genoeg, al kan een beetje meer nooit kwaad.
Mochten we een andere auto kopen dan zal het in ieder geval niet met minder PK zijn.
Xsara Break 2.0 HDi Difference no 2
ik hou het maar lekker in mijn eigen topic.
ik wil graag weten hoe groot de tankinhoud is van een xsara break met G3 onderbouw, en dan natuurlijk de tankinhoud van de gastank.
is het daarnaast echt zo dat je je reserveband in de koffer moet leggen (klinkt logisch natuurlijk maar wil het even bevestigd hebben)
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Patrick schreef:is het daarnaast echt zo dat je je reserveband in de koffer moet leggen (klinkt logisch natuurlijk maar wil het even bevestigd hebben)
Kan ook op de achterbank natuurlijk
Handigste lijkt me een spuitbus, want anders ben je veel ruimte kwijt.
de kogel is door kerk. deze maand nog rijden we in een andere auto.
van de week de uitlaat vervangen, was lek. Airco moet ook afgevuld worden. We gaan de Xsaar inruilen.
het hele duitsland verhaal komt te vervallen. weinig zekerheid en heel veel tijd om zoiets te regelen.
zaterdag gaan we kijken voor een 1.6 16v break difference (of het I of II is weet ik nog niet) van 12-2004.
ook aan het kijken geweest voor een picasso maar eentje naar onze smaak is niet in de buurt te vinden. stond een mooie exclusive met dubbel zonnedak in Heerlen maar was al verkocht.
om terug te komen op het caravan-verhaal, wie heeft er ervaring op deze site met een 1.6 16v icm caravan (de site caravantrekker ken ik al)
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Uit 2004 is een Difference II