Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
True true maar geld voor 2 BX’en heb ik zeker niet , das wel jammer en ik wil er sowieso als ze weggaat er 1000 voor vangen en dat gaat toch niet lukken denk ik al is het wel de beste optie.
Maar totdat ik een baan heb kan ik het niet betalen en aangezien dat sowieso nog 5 jaar duurt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik heb m’n auto gewoon aso duur gekocht . Ik heb hem voor 850 gekocht , en tja dat denk ik nu maar toen had ik er de ballen verstand van
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
M&M schreef:€1000,- gaat zeker niet lukken , gewoon doorrijden
Inderdaad! Bovendien, jouw BX heeft een relatief simpele 1400 motor, wat juist een pré is als je het met een beperkt budget moet doen. Heus, ik heb hiervoor een echte GTI uit “87 gehad en rij nu in een TZD Turbo, allebei toch wel topversies, kun je zeggen. Maar als ik in de 14 TE van mijn zusje stap (waarschijnlijk zelfde versie, is ook een carb.versie) heb ik heus niet het gevoel dat ik motorisch zwaar tekort kom. Een 1400 doet de 0-100 ook nog in een seconde of 12, wat niet bepaald sloom is.
Kortom: doe jezelf een lol en blijf lekker doorrijden in die goed onderhouden glimmende 1400 van je (al begrijp ik best dat je een beetje rondkijkt als jonge automobilist zijnde).
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
winnetou schreef:M&M schreef:€1000,- gaat zeker niet lukken , gewoon doorrijden
Inderdaad! Bovendien, jouw BX heeft een relatief simpele 1400 motor, wat juist een pré is als je het met een beperkt budget moet doen. Heus, ik heb hiervoor een echte GTI uit “87 gehad en rij nu in een TZD Turbo, allebei toch wel topversies, kun je zeggen. Maar als ik in de 14 TE van mijn zusje stap (waarschijnlijk zelfde versie, is ook een carb.versie) heb ik heus niet het gevoel dat ik motorisch zwaar tekort kom. Een 1400 doet de 0-100 ook nog in een seconde of 12, wat niet bepaald sloom is.
Kortom: doe jezelf een lol en blijf lekker doorrijden in die goed onderhouden glimmende 1400 van je (al begrijp ik best dat je een beetje rondkijkt als jonge automobilist zijnde).
Tja daar ben ik het wel mee eens ben ook erg gek met me autootje elke week word die wel gepoetst want elk vliegenpoepje is er 1.
bedankt voor al jullie reacties denk dat jullie idd gelijk hebben dan deze auto maar mooier maken, en sneller komt nog wel een keertje
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Precies Mc,
En je leert er ook nog eens veel van, technisch gesproken. Trouwens, vergeet niet dat je nu in een grote wagen rondrijdt en nog redelijk goedkoop ook.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
EN HOE die rijdt super en jah vergeleken met andere die een peus 106 of een suzuki alto hebben tja dan heb ik iets meer ruimte etc
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
mooi zo, iedereen blij!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Madouc schreef:Ik moet er voor naar de andere kant van het land (170,2 km). Dus ik hoop me een beetje te orienteren voordat ik daar naartoe ga voor een proefrit.
hij moet in sept voor de apk, kans groot dat hij daar niet doorheenkomt voor E250?
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=autos&u=citroen&ID=65626
‘t gaan om deze advertentie.
Ha! APK, waar maak je je druk om! Mijn wagen heb ik gekocht voor 450 gulden en inmiddels dik een ton mee gereden. Hij is de eerste 2 keer door de apk gekomen en daarna was er iedere keer wat mis mee.
Maar die apk joh, die dingen waar ze je bij een apk voor naar huis sturen zijn met een klein beetje hersenen, een Haynes (of gewoon dit forum ) , een doppenset en twee schroevendraaiers allemaal voor weinig op te lossen.
Dus ik zou zeggen, bel op, vraag naar het onderhoud en eventuele schades, dingen die je zou moeten weten bij aankoop en wat de staat is mbt motor, banden, uitlaat, interieur etc…
en ohja, laat je niet van de wijs brengen door de boden die gedaan zijn..
gewoon zeggen, voor 100,- kom ik m halen en verder geen gezeur.
Heb je dit weekend nog een bx voor de deur!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
he , dat rijmt….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
M&M schreef:Voor € 250,- , dan is er meestal toch wel wat aan de hand ???
Hoeft niet altijd, ik tuf nu al probleemloos 20000 kilometer in mijn TD van 250 euro.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
kijk, dat zijn nou bemoedigende woorden
Re: Wat is mijn auto nu ongeveer waard
McDean schreef:Ik vroeg me af aangezien ik mogelijk toch een iets snellere BX wil wat mijn auto nog waard is als ik hem goed kan verkopen is het het overwegen waard anders niet
ok mijn auto:
Type: Citroen BX 1400 TE (carb) uit 1990
Kmstand: 85 000
Kleur: Zilvergrijs metalic (nog goed in de lak weinig krasjes en heb hem gister opnieuw gewaxed.
apk tot maart 2006
Lm 205 GTI speedline velgen (zie personal pic) met goeie banden voor 4 mm achter 6.
De Bx is Totaal LEKVRIJ.
Verbruik licht aan hoe je rijd het is mogelijk hem 1 op 15 te kunnen rijden.De Bx is voorzien van een Trekhaak
Wat heb ik allemaal aan de BX gedaan aan onderhoud:
Olie ververst
Bougies vervangen
Handchoke ingekomen
Carb is schoon gemaakt (was smerig)
nieuwe verdelerkap + rotorVerder is de auto aardig kaal dus niks is electrisch maar alles ziet er van binnen nog als nieuw uit en zo voelt het ook.
Wat heb ik aan de looks gedaan:
Lm velgen ipv stalen
bumperlip
achterspoiler
midden arm steun (halfords maar het werkt)
Lichtbalk tussen de achterlichten
opzet stukje op de uitlaat ziet er sportief uitEnige minpuntje is dat er een barst zit in de voorruit.
Lekt niet en zit niet in gezichts veld dus mag voor de APK.Wat zou een goede prijs voor dit autootje zijn. Ik ben er erg gehecht aan maar soms moet je keuzes maken en als je sneller en luxer wilt kan je eigenlijk beter een ander kopen. Maar zoals ik al zei als het niet loont (dus als niet genoeg waard is dan doe ik het niet en wacht ik nog een paar jaartjes)
Met 500 euro mag je inderdaad in je handen knijpen.
Ik heb 4 maanden geleden een rode 94’er TGD-break voor rond dezelfde prijs verkocht (met st.bekr….2 electr. ramen..CV)....om je een beetje een indicatie te geven.
Die nieuwe eigenaar zit hier trouwens ook op het forum (Rien: Kuikenxx)
Re: Wat is mijn auto nu ongeveer waard
Bram schreef:
Ik heb 4 maanden geleden een rode 94’er TGD-break voor rond dezelfde prijs verkocht (met st.bekr….2 electr. ramen..CV)....om je een beetje een indicatie te geven.
Die nieuwe eigenaar zit hier trouwens ook op het forum (Rien: Kuikenxx)
Diesels en breaks waren altijd wat hoger geprijsd….
Ich bin ein Breaker
goed, dan even een andere vraag met hetzelfde onderwerp van de topicstarter:
wat krijg ik terug van de verzekering, nu vanmiddag iemand z’n kont in mijn rechterachterdeur heeft gejast? De deur kan niet meer open, het achterspatbord is beschadigd maar hij rijdt nog wel en ook de dorpel is nog keurig recht. De verzekering zal m wel total loss verklaren dus ik vraag me af wat de dagwaarde is…..iemand enig idee?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:goed, dan even een andere vraag met hetzelfde onderwerp van de topicstarter:
wat krijg ik terug van de verzekering, nu vanmiddag iemand z’n kont in mijn rechterachterdeur heeft gejast? De deur kan niet meer open, het achterspatbord is beschadigd maar hij rijdt nog wel en ook de dorpel is nog keurig recht. De verzekering zal m wel total loss verklaren dus ik vraag me af wat de dagwaarde is…..iemand enig idee?
eis gewoon een wagen in dezelfde staat, niet ouder, niet meer km’s, even proper enz.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017