Ik heb een picasso 18oo 16v uit 2002.
Nu heb ik een temperatuurprobleem in de auto.
De eerste kilometers na de start blaast de auto warme tot hete lucht het interieur in (ongeveer 10 minuten lang).
Daarna blaast hij koude lucht.
De temperatuurregelaar is niet in te stellen. Bij 22 graden wordt het hete lucht, onder de 22 graden is het koude lucht. Airco werkt wel echter ook hier de eerste kilometers hete lucht.
Wat kan dit zijn? Wie kan mij helpen?
picasso 1800 16 v 2002
Heb ik ook met nijn auto.Nadat je binnen korte tijd weer wegrijd blaast deze alleen maar warme lucht.Misschien is het circuit van de verwarming niet genoeg afgekoeld?
nee, is ook met een koude motor.
picasso 1800 16 v 2002
Koele lucht bij de airco word verzorgt door het “koudemiddel”. Is dat op draait je airco stuk op een gegeven moment. Zowieso niet verkeerd om even een Aircocheck te laten doen (rond 90 euro) waar ze alles nalopen.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Airco is nagekeken en bijgevuld. Daar lag het niet aan.
picasso 1800 16 v 2002
Ik weet niet of deze picasso een buitentemperatuurmeter heeft maar als dat zo is kan daar de oplossing zitten. Als die meter niet de juiste temperatuur angeeft en dus defect is heeft dat direct gevolgen voor de regeling van de temperatuur van de ventilatie. Zeker als die regeling niet met draaiknoppen is maar volautomatisch.
3 x XM 2.0
1 x DS 20 Pallas
2 x C5 Break 2.0
1 x Grand C4 Picasso Exclusive 1.6i THP EBV6 Nocciola
Picasso heeft een buitentemperatuurmeter. Volgens mij geeft die de juiste temperatuur aan.
Ik krijg steeds meer het idee dat het ligt aan de thermostaat in de auto zelf. Kan iemand mij zeggen waar die zit en hoe deze vervangen kan worden?
picasso 1800 16 v 2002
even geduld tot ‘Citroënmonteurtje’ opduikt; post hier onder een verkleinwoordje, maar heeft al meerdere problemen opgelost of toch minstens de aanzet gegeven tot de oplossing
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009
- Xsara Picasso 2.0 HDI
Met mijn Picasso had ik iets soortgelijks. Warme lucht blazen (ook bij koude motor), en alleen de keuze uit warme of “koudere” lucht. De condensor bleek stuk te zijn. Dit blijkt ook vaker voor te komen als de Picasso een bepaalde leeftijd heeft bereikt. Dus misschien dat het de condensor is.
Deze zit voor de radiateur.
“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”
Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 12-06-2007
- C1 1.0 collection
Is het interieurfilter schoon? en de binnentemperatuursenor?
het filter kun je vinden als je de motorkap opendoet tegen het schutbord (2 vleugelmoertjes los, klepje aan de kant leggen)
binnentempsensor zit in het dashboard meer aan de pasagierskant, klein roostertje, deze trekt vaak heel veel stof aan, even voorzichtig schoonblazen.
succes!
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
probleem lijkt eindelijk opgelost.
Bleek inderdaad de de binnentemperatuursensor te zijn in combinatie met de regelaar op het dashboard.
Geen airco probleem dus (pfff).
Bedankt voor de tips in deze.
picasso 1800 16 v 2002