14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
   
De XM V6 Exclusive automaat van Lampie, verkocht!
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 10 augustus 2009 03:20 AM
  [ # 196 ]

Nou, vandaag olie ververst en…

Magneetje weg! Evil or Very Mad Smeert die garage me wel een nieuw filter aan van pak ‘m beet 60 euro, maar het magneetje hebben ze mooi achterwege gelaten!

Er kwam zo’n 2,5 liter uit, 2,8 heb ik er nu in gedaan, waarmee na lange proefrit van pak ‘m beet 40 km het onderste uitsparinkje van de 80 °C net wordt gehaald. De olie die eruitkwam was toch meer bruin dan rood. Ook was er erg weinig slijpsel te bekennen.

Wel verbetering, ben richting Hoofddorp gereden en de vorige keer was aan het begin van de A5 al ellende merkbaar, nu pas toen ik vanuit Hoofddorp de A9 weer opging. En met zoveel geweld gaat het terugschakelen ook niet meer, waarschijnlijk omdat de motor maar 100-200 toeren teveel oploopt.

Toch is het vreemd, toen ik het slippen voor het eerst in de gaten had zat er toch echt teveel olie in de automaat. Of ik heb iets verkeerds gedaan…

Het duwtje bij inschakelen D of R is eigenlijk wel heel subtiel…‘t is meer een hupje…

Opschakelen tijdens kickdown gebeurt bij zo’n 5800 toeren, klopt dit?

‘k Zal toch nog een specialist raad moeten plegen, is goedkoper (en betrouwbaarder) dan elke keer 100 cc bijvullen en dan 50 km rijden. Wink

En de XM is echt boos op me, nou moet ik het ook al zonder cruise control doen…nadat het open dak vorige week besloten heeft geen zin meer te hebben. Sad

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 31 augustus 2009 11:03 PM
  [ # 197 ]

Zo, ff update…

Vorige week ben ik in Rijswijk geweest voor een diagnose, en de man merkte dat de kleppen in het hydraulisch brein een beetje moeizaam gaan. Hij heeft me zo’n additief gegeven om de kleppen weer gangbaar te maken, en een magneetje erbij. Wink Voor de rest vond hij de bak iets laat opschakelen, maar geen ernstige dingen dus.

Na ff aan de relais aan de voorzijde onder de motorkap gerommeld te hebben werkt de cruise control weer, en een paar uur later het open dak ook weer? Het is een aftermarket dak, ik denk niet dat daar relais voor het dak zitten.

Wie heeft er interesse? Wink

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 09 oktober 2009 10:54 PM
  [ # 198 ]

Goed, de XM blijkt zo’n beetje onverkoopbaar met dat stuurhuis wat intern lek is. Symptoon is dat bij stilstand het stuur een kwartslag licht draait, en vervolgens zwaar gaat. Zodra de auto rolt reageert het stuur goed. Ik heb wel een ander stuurhuis liggen, maar denk niet dat ik die in m’n eentje op straat omgewisseld krijg. Is er iemand die me (eventueel tegen vergoeding) kan helpen met deze klus? Of heeft iemand een ander trucje?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 09 oktober 2009 11:10 PM
  [ # 199 ]

Stuurhuis vervangen is een flinke klus, dat doe je niet eventjes…..

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 09 oktober 2009 11:24 PM
  [ # 200 ]

Trukjes zijn er volgens mij niet voor een stuurhuis wissel.
Morgen gaat uit mijn oude dame het blok/bak en stuurhuis eruit.

Als ik het me zo voorstel dan neeme men het subframe los en laten alles eronderuit zakken….... en dan het stuurhuis of inclusief.

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 09 oktober 2009 11:31 PM
  [ # 201 ]

Ja zoiets, voorpijp weg, alles van dat subframe losmaken, laten zakken, stuurkolom losmaken, alle leidingen naar het stuurhuis losmaken, en dan dat ding eruitvogelen, zoiets… en dan weer in omgekeerde volgorde terug… beuh… dacht misschien dat de plunjer eruit kon, de boel op één of andere manier honen, plunjer passend maken en weer terug monteren. Is dat staal-op-staal, die plunjer in het stuurhuis? Of kan ik volstaan met een rubbertje vervangen? Of een soort leak-lock, maar ja, dat is een lapmiddel, en zal geen lange-termijn oplossing zijn denk.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 09 oktober 2009 11:42 PM
  [ # 202 ]

Lucas kan je daar het beste op antwoorden die heeft het naar mijn weten vaker gedaan.

Op straat wordt dat sowieso niks.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 10 oktober 2009 12:52 AM
  [ # 203 ]

Ik heb zelf gelukkig nog nooit een DIRAVI stuurhuis hoeven wisselen. Het stuurhuis van mijn huidige V6 lekte op een gegeven moment ernstig naar buiten, maar dat is goed opgelost door van der Laan zonder het stuurhuis uit te bouwen. Een DIRAVI stuurhuis wisselen is in ieder geval best een klus en echt niet iets om langs de straat te doen. Het beste bouw je motor+bak uit, dan kun je er goed bij. Ik heb echter van een ervaringsdeskundige begrepen dat je het er ook met veel vloeken en tieren uit kunt krijgen als je het subframe heel ver laat zakken. Ik zou zelf motor + bak uitbouwen omdat ik uit ervaring weet dat dat goed te doen is als je maar ruimte en tijd hebt en je meteen mooi het e.e.a. mee kunt vervangen als de boel er uit is.
Het vervelende is dat er voor interne lekkage bij mijn weten niet echt een simpelere oplossing is dan het stuurhuis vervangen. Leak lock of een ander soortgelijk product wil je echt niet in je LHM systeem hebben natuurlijk.

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 10 oktober 2009 01:24 PM
  [ # 204 ]

In het WPH staat alleen de manier met het subframe laten zakken (150 mm) beschreven + alle hydrauliek aan de voorkant losmaken. Ik heb zelf geen idee wat meer werk is, maar als ik ‘al die dingen waar je anders niet bijkomt’ wil vervangen gaat er wel een hoop geld in zitten wat ik er nu niet voor over heb.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 10 oktober 2009 09:53 PM
  [ # 205 ]

Ik heb nog niet gelezen wat er precies is, maar ik zie Diravi en Lek… wat je kunt proberen: een flesje LeakLock (echt alleen dat merk, niet iets dat er qua naam op lijkt) bij de LHM. Heeft bij mijn XM al eens een flinke LHM lekkage verholpen, en laatst bij een vriend ook nog eens.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 11 oktober 2009 12:22 AM
  [ # 206 ]

Erik vergeet de leaklock, ene het beste is als het blok eruit is, zo eruit trekken met het blok erin gaat je misschien wel lukken maar ik zou het blok eruit lepelen.

Wij zijn vanmorgen om 10.30 met 2 man begonnen en om 15.30 lag het blok op een pallet, halfuurtje erna ook het stuurhuis Wink

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 11 oktober 2009 11:06 PM
  [ # 207 ]

Nee, ik geloof ook niet in leaklock, het lek is langs een bewegend deel dus daar zal dat spul nooit blijven zitten.

Mark, dat blok hoeft zeker niet meer terug? Wink denk niet dat het zo snel zal gaan, daarbij ik heb geen plek om ff dat blok eruit te lepelen en, die auto moet weg dus ik vind het zonde om er zoveel tijd en energie in te steken.

Als het stuurhuis laten vervangen 600 euro kost, en die auto levert dan wel 1500 euro op is dat ook het overwegen waard, maar heb even geen idee waar zo’n auto normaal voor weg gaat.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 11 oktober 2009 11:18 PM
  [ # 208 ]

Dat blok gaat zeker nog wel terug, niet in de mijne maar in de V6 van Lucas Wink

En een stuurhuis vervangen voor 600 euro gaat denk ik niet lukken.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 oktober 2009 04:15 PM
  [ # 209 ]

600 euro voor het vervangen van het stuurhuis gaat inderdaad niet lukken als de motor met bak eruit moet.

3 Jaar geleden had ik nog geïnformeerd over het vervangen van de koppeling van een V6, waarbij de motor en bak eruit gaan en de prijzen zaten rond de 1500 euro.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 12 oktober 2009 07:38 PM
  [ # 210 ]

Nah, gaat ‘m inderdaad niet worden. Die 650 euro (trouwens) die ik in m’n hoofd had is van de reparatie van Willem, niet van het vervangen van het hele stuurhuis dus. Heb al een mailtje gestuurd naar de link die hier af en toe onderaan de pagina staat, maar ach, het heeft geen zin trouwens ook. Enige pluspunt is dat het niet verergert.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
 
14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook