steeds als ik onderdelen ga halen staat er op de doos ook dat de onderdelen op een peugeot 405 passen, zoals de fuseekogel en de dynamo.
zijn er nog meer onderdelen die passen op een bx, zoals remmen, aandrijfassen etc etc?
zou het zoeken naar onderdelen wel makkelijker maken
hier kan je vergelijken, klik jouw wagen en dan het onderdeel aan, ga dan op de bestel nr staan en daar kan je kiezen uit 4 dinge, onderaan gelijke voertuigen of zo iets Link
Edit Tom D.; link ingekort!
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Als je een BX van nà 1986 hebt, dan zijn de buitenspiegels dezelfde als deze van de Peugeot 309 en 604 (maar mogelijks is het plastic plaatje dat je aan de deur bevestigt wel verschillend).
Ook de mistlampen die onderaan in het bumperschild gemonteerd zijn, zijn volgens mij dezelfde als op diverse andere Citroën- en Peugeot-modellen.
Wellicht zullen ook veel knopjes en hendeltjes identiek zijn.
Als je ooit eens in Frankrijk komt : originele onderdelen (buitenspiegelglazen, complete buitenspiegels, koplampen, achterlichten, remmen, luchtfilters, oliefilters, pollenfilters, enz…), vooral voor oudere modellen zoals de BX, kan je ook vinden bij Norauto, dat is een keten van autocentra (zoals Halfords in België en Nederland). Aandrijfassen zou je er ook moeten vinden. Website : http://www.norauto.fr
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Je kan ook de Masterbase DVD gratis aanvragen op masterbase.nl, hierin kun je onderdelen opzoeken en zie je ook het originele artikelnr. (crossreference nr.) van Peugeot/Citroen staan.
Wat ik dan doe is de prijs opvragen bij Citroen en Peugeot, bijna altijd is het bij de Peugeot goedkoper
Re: wat past er van de peugeot?
reijer schreef:steeds als ik onderdelen ga halen staat er op de doos ook dat de onderdelen op een peugeot 405 passen, zoals de fuseekogel en de dynamo.
zijn er nog meer onderdelen die passen op een bx, zoals remmen, aandrijfassen etc etc?
zou het zoeken naar onderdelen wel makkelijker maken
Voor motor-onderdelen kun je je geluk beproeven bij de Peugeot-dealer; veel van wat op de Peugeot’s zat zal ook op de identieke dieselmotor van de BX passen. Al loop je met waterslangen natuurlijk wel de kans dat de loop anders is.
Oja, LB, de raamzwengeltjes van de Peugeot 406 (!) zijn nog steeds nagenoeg gelijk aan die van de BX (niet gepast maar uiterlijk vrijwel gelijk). Die van de 405 en 309 zijn identiek.
Ich bin ein Breaker
Stap van een P406 maar eens in een Xantia; dan zul je merken dat bijvoorbeeld ook de stengels aan het stuur nogal op elkaar lijken…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:Stap van een P406 maar eens in een Xantia; dan zul je merken dat bijvoorbeeld ook de stengels aan het stuur nogal op elkaar lijken…
Dat is interessant? misschien zijn ze ook wel hetzelfde, de RAW stengel in mijn Xantia hapert af en toe.
Ik heb van 2002 tot 2004 in een P406 gereden; toen ik onlangs voor twee dagen in een Xantia 2.0-16V leenauto van de dealer rondreed voelde het tenminste heel vertrouwd
dus de kans is reeel dat e.e.a. uitwisselbaar is ops:
maar laat ik zulke uitspraken toch maar overlaten aan de echte kenners…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Qua moters lijkt het mij duidelijk dat veel uitwisselbaar is. Immers, de PSA motoren zijn grotendeels gelijk. En vriend van mij had tot voor kort een 405. (en nu een XM ) In die 405 zat dezelfde motor als in de BX 16 TGI die ik ooit had. |Ook zag ik dezelfde knopjes voor bediening van het schuifdak en zo waren er nog wel wat ovreenkomsten.. Kostenbesparing lijkt mij het doorslaggevende argument.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
TinusTussengas schreef:Qua moters lijkt het mij duidelijk dat veel uitwisselbaar is. Immers, de PSA motoren zijn grotendeels gelijk. En vriend van mij had tot voor kort een 405. (en nu een XM ) In die 405 zat dezelfde motor als in de BX 16 TGI die ik ooit had. |Ook zag ik dezelfde knopjes voor bediening van het schuifdak en zo waren er nog wel wat ovreenkomsten.. Kostenbesparing lijkt mij het doorslaggevende argument.
Die motor lijkt inderdaad wel heel sterk gelijk maar het injectiesysteem kan wel iets afwijken; zo heeft de Peu 309/405 al in combinatie met de G5 computer (te herkennen aan de externe stationairklep, dus niet in het monopointhuis) verdelerloze ontsteking gehad, in tegenstelling tot de BX die dit pas bij de G6 kreeg (vanaf juli 1991). Verder zal het niet veel schelen.
Ich bin ein Breaker