Omdat mijn draadje net even na de laatst gemaakte back-up is geplaatst, toch even het goede nieuws!
even in het kort dan:
Zelf opgehaald uit Frankrijk met de oprijwagen. 1500 km rijden, leuk en toch wel vermoeiend maar een avontuur om (zo weer) te doen.
We rijden inmiddels helemaal gekeurd en wel, met blauwe platen:)
Inmiddels zijn apk puntjes gedaan:oa de accu vastgezet, uitlaat vastgezet, remblokken achter vervangen, handremblokken waren heeel ver te zoeken, fuseekogel vervangen, ashoezen vervangen.
Nu gaan we lekker toeren en ik ga jullie weer op de hoogte houden. Ga nu de stoelen aanpakken, zijn nog niet zo zeer doorgezakt, maar de bekleding is wel stuk.
Groeten!
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Die had ik dus ergens zien staan. Ik weet even niet meer waar. Gefeliciteerd!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nog steeds leuk!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Ik zag hem staan! mooi
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Prachtige GS. Van mij mag je wel meer foto’s plaatsen. Altijd goed.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nou meer foto’s zijn er zeker
Vandaag en gisteren aan de bekleding en stoelen begonnen. Dat de meeste gs/gsa stoelen doorgezakt zijn, en dat de bekleding uitdroogt, verpulverd is wel bekend. Ik heb me er maar eens op gestort, en met resultaat dunkt me.
Eerst heb ik de complete bekleding losgehaalt, alle deeltjes losgetoornd en malletjes gemaakt.Stofzuiger binnen bereik houden/stofkap opzetten.. Ik wilde de leren/skai delen opnieuw gebruiken want die komen terug in de deuren, de nieuwe kleur van de stoelen heb ik een tintje donkerder gemaakt. Puur omdat ik het mooi en wat praktischer vind dan lichte bekleding.
Daarna heb ik de stoel met foam opgevult, waar nodig en vastgelijmt. Rubbers vervangen, en extra rubbers bijgeplaatst.. dat scheelt echt heel veel doorzakken aanrader!
Verder natuurlijk de nieuwe stof uitgesneden met behulp van de malletjes, alles weer aan elkaar gestikt. Beetje skai schoongemaakt en alles weer vastgezet. Ik ben er aardig lang zoet mee geweest, maar ik heb dan ook gelijk mallen voor de volgende keer. Ook is de volgorde van het in elkaar/uit elkaar halen nu beter bekend
Hier wat foto’s
Bekleding eraf.
Foam erop.
Het was behoorlijk gesleten
ff testen hoeveel rubbers lekker zitten
naaien, passen en meten en hop klaar
weer vastzetten, vastlijmen etc
bijna klaar, nog een beetje “opschudden” en dan kunnen ze erin.
Groeten Jurre
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig! Wat voor een naaimachine heb je gebruikt?
Citroen!
Een alles erop en eraan-industrie machine, die ik ook voor mijn werk gebruik
Denk niet dat een huis-tuin-keuken machine het trekt..
gewoon rechtdoor, met wandelende naald+voet etc.
polyestergaren dikte 40
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Strak stoeletje weer… Mooie auto ook.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je kunt het foam nieuw kopen bij o.a. Chevronics in Engeland. Ben je gelijk van die door gezten stoelen af zonder het op te vullen.
citro-power schreef:Je kunt het foam nieuw kopen bij o.a. Chevronics in Engeland. Ben je gelijk van die door gezten stoelen af zonder het op te vullen.
Thanks voor de tip!
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Die stoel ziet er weer heel netjes uit zeg. Mooi werk!!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ben inmiddels flink aan het bikken, slijpen en krabben geweest. De onderkant,dorpels en wielkasten zijn nu helemaal kaal. Wel wat roest tegengekomen natuurlijk hehe, maargoed het kan (altijd) erger
Pfff wat een werk zeg.. wel op een brug maar daar krijg je flinke armen van Straks gaat er een laagje dinitrol(ml+metallic) op, dus dan kunnen we er weer een tijdje tegen.
Ook het dashboard eraf gehad, alle stekkertjes schoongemaakt.Kilometertellerkabel vastgezet, zodat ik zie wat hoe hard ik de rest achter me laat( ....als er een veiligheidsdrempel tussen zit) Luchtfilterbehuizing eraf gehad en schoongemaakt, en toen ook gelijk de mengverhouding iets minder rijk gezet. Dat start een stuk makkelijker, dat was voorheen alleen volgas mogelijk. Voorscherm bijrijderskant verzet zodat ie net niet meer tegen de deur aanloopt, dat is wel zonde van de lak ( gebruik hem nauwelijks , maar toch).
Nou dat was het wel weer ff.
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
De ergste roest zit meestal tussen de dubbele platen onder de voeten van de bestuurder en bijrijder. Daar kan je niet bij (alleen met een slangetje voor anti-roestmiddel).
Citroen!
Allereerst nog een mooi 2010! de borrel gemist,maar was zelf hard aan het werk.
Ik lees nog wel mee, ik reageer wat minder maar zit niet stil. Geholpen met de onderkant van een J7, een DS en een CX, dus flink kunnen oefenen met slijpen en zelfs een eerste laswerkje .Zo leer je nog eens wat. Inmiddels toch maar aan wat serieuze laspraktijken begonnen samen met iemand die het vaker doet. Bank eruit, bekleding eraf, op de brug en genieten maar De kleine gaatjes bleken toch wat meer voeten in aarde te hebben, zoals verwacht.. dat natuurlijk wel. Maar vol goede moed doorgehakt, uitgeboord en geslepen. Nu is het bijna klaar. Het is fris zo zonder verwarming afgelopen tijd, dat wel.. dan maar een extra thermootje aan en een broodje bakpao op zijn tijd
op de brug
je denkt ik haal die bitumenlaag er wel ff af..
en voor je het weet kijk je er doorheen HAHAHA ja nu lach ik er weer om
en weer netjes dicht
Ook de plekken in de holle ruimte onder achterbank gedaan, net zoals de dorpel aan de bestuurderszijde. Dorpels van binnen volgespoten en tussen de dubbele platen waar mogelijk gespoten met roestomvormer, waarschijnlijk morgen een hele laag ML en daarna een laag Metallic.
En dan kunnen we hopenlijk er weer een tijdje tegen. Weg met die pekelzooi, laat het voorjaar maar beginnen! Ja je moet optimistisch blijven.
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als je de bitumen goed heet stookt (verfstripper) steek je het er zo af.
Verder: Goed bezig!
Citroen!