2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
SM lpg ervaringen
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 oktober 2009 10:40 PM
  [ # 16 ]

Het luccio systeem is zowel voor Injectie modellen als voor carburatie modellen. Er lopen inmiddels enkele oude Alfa’s ( ook met één venturi en gasklep per cilinder) met dit systeem én er word een SM van dit systeem voorzien.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 oktober 2009 12:44 PM
  [ # 17 ]

Leuk dit te horen!
En door wat word dit systeem aangestuurd??
Door een autonome ecu,welke je kan instellen naar believen??
En waar sluit je de benzine af??
Ik begrijp dat je een klep kan plaatsen aan de ingang van de carb’s,maar dan moet je de
benzinepomp nog onderbreken.
En start dit systeem ook steeds op benzine??
Direct op LPG starten zou leuk zijn!
Heeft iemand de gegevens van dit systeem bij lucio? Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 oktober 2009 01:47 PM
  [ # 18 ]

Gegevens zul je bij Luccio moeten opvragen, maar ik denk niet dat je die zomaar gaat krijgen. Geheim van de smid hé!
Starten kan gewoon op LPG, en ja het hele spul heeft een eigen ECU die je met je eigen laptop kunt programmeren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 oktober 2009 02:48 PM
  [ # 19 ]

Ok! bedankt Waterman. very good

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 oktober 2009 04:37 PM
  [ # 20 ]

Heb contact gehad met LUCCIO,en hun werkwijze ziet er goed uit! Smile
De prijs valt goed mee.
Ik vraag me enkel af waar je op een SM,de lambdasonde het best plaatst,
gezien de dubbele uitlaat vlampijpen??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 oktober 2009 04:40 PM
  [ # 21 ]

Letten jullie Belgjes er wel even op dat de eissen met betrekking tot inbouw en goedkeuring van een LPG installatie in belgie nogal veel strenger zijn dan bij ons in NL?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 oktober 2009 04:42 PM
  [ # 22 ]

Ja maar die ken ik wel hoor.
Enkel het goedkeuren van de installatie,wie moet dit doen??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 oktober 2009 04:47 PM
  [ # 23 ]

Kijk, daar ga je al he, want er is in Nederland maar 1 LPG installateur die voor belgie een erkenning heeft. Je moet dat even met Luccio overleggen, want ik denk dat hij daarin wel iets voor je kan betekenen. Ik heb inmiddels van verschillende kanten begrepen dat het zelf inbouwen van een installatie in belgie kan betekenen dat ie nooit goedgekeurd zal worden. Klopt dat?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 oktober 2009 04:58 PM
  [ # 24 ]

Ja dat klopt! Voor België mag je zelf niet inbouwen,maar als LUCCIO de Belgische erkenning bezit???,is dit toch geen probleem??
Als ik zag hoe kunstelig de gasinstalatie gelegd was in mijn XM,en dit door een erkend Belgisch specialist,dan kan ik het ook hoor.Je moet je enkel houden aan de wetgeving hée.
maar ik wacht nu even af tot die SM klaar is waar ze nu aan bezig zijn,en dan weet ik vast meer.
Luccio stelde zelf voor om het zelf in te bouwen.
Waar zou jij de lambdasonde zetten,Yuri?
In de eerste demper??

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 oktober 2009 05:12 PM
  [ # 25 ]

De lambda sensor moet zo dicht mogelijk bij de kop maar in de centrale pijp. en daar ga je… Dat kan pas in de eerste pot…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 oktober 2009 05:23 PM
  [ # 26 ]

Mag je er geen 2,parralel aangesloten plaatsen op het dikkere gedeelte van de vlambuizen,daar waar de 3 pijpjes samen komen??
Dit is al heel wat korter dan op de demper. Rolling Eyes

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 oktober 2009 05:28 PM
  [ # 27 ]

Hier is de Belgische wetgeving.
Belgische wetgveing aangaande LPG installaties

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 oktober 2009 09:31 AM
  [ # 28 ]
Blooper1963 schreef:

Mag je er geen 2,parralel aangesloten plaatsen op het dikkere gedeelte van de vlambuizen,daar waar de 3 pijpjes samen komen??
Dit is al heel wat korter dan op de demper. Rolling Eyes

Geenidee of de ECU daar tegen kan…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 oktober 2009 09:41 AM
  [ # 29 ]

De plaats van de lambda sensor maakt niet zo heel veel uit. Je kunt er ook gewoon 1 in 1 vlampijp maken, zo zit het in mijn bmw ook.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 oktober 2009 10:17 AM
  [ # 30 ]

Moderne lambdasondes hebben eigen verwarming, dus die hoeven niet zo dichtbij de kop te zitten, eerste pot is prima. Je kan ze niet zomaar in serie zetten. Een standaard lambdasonde van bosch geeft waardes tussen de 100mV en 900mV, als je er 2 in serie zet dan krijg je dus de verkeerde waarde doorgespeeld aan je ECU. Een allermodernste lambdasonde die denk ik niet gebruikt wordt op een standaard lpg installatie, een Wideband wordt als het goed is ook gecompenseerd voor voltage fluctuaties in het systeem door de ECU, die kan je al helemaal niet zomaar in serie zetten.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook