3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Chiptuning GTI 8V kat
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 08 oktober 2008 04:26 PM
  [ # 31 ]

Boven de 3.000 toeren gaat hij inderdaad als de tierelier, net nog even een wat ouder Golfje GTI sprintles gegeven Very Happy En dat stoten bij gas los, daar zal ik wel aan wennen. Ik denk dus dat ik hem maar zo hou, tot ik ooit echt injectieproblemen krijg en dan kijk of een ombouw naar Motronic met chipje financieel aanvaardbaar is.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 oktober 2008 04:30 PM
  [ # 32 ]

ombouwen ga je spijt van krijgen! je levert vermogen in…..

Ik weet nog dat met het rijden met de GTI van Harm (van het forum) 50 in de 4 hij een beetje zenuwachtig werd, hij wilde harder!

Terug naar de 3 loste het probleem toen op Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 08 oktober 2008 05:48 PM
  [ # 33 ]

Misschien kan ik het wel oplossen;

ik kom wel eens in de buurt van eindhoven, dan rij je maar eens in mijn Gti, dan weet je hoe de D6D? iig met motronic en een chip voelt. dan wil ik wel eens een D6A rijden Laughing Dan kunnen we nog altijd ruilen Wink

Maar ik denk dat een D6A stukken sneller is dan de mijne met chip. En dat onregelmatig lopen hoort een beetje bij die snellere blokken. Wat wel kan helpen tegen het schokken is het schoonmaken van de stappenmotor (als ie die heeft), die regelt de stationairloop, en gas oppakken als je de pedaal los laat. Verder kan het vernieuwen/schoonmaken van de injectiedelen een hoop schelen (bougie’s, bougiekabels, evt verdelerkap en rotor indien aanwezig, luchtfilter, vacuumslangetjes enz.)

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 oktober 2008 06:04 PM
  [ # 34 ]
Mighel schreef:

Wat wel kan helpen tegen het schokken is het schoonmaken van de stappenmotor (als ie die heeft),

Nee, heeft ie niet. Daarom loopt ie ook niet zo regelmatig. Er zit alleen iets dat “lijkt” op een stappenmotor. Dat is echter een schuifje dat de luchttoevoer alleen bij koude motor wat openzet.

Mighel schreef:

Verder kan het vernieuwen/schoonmaken van de injectiedelen een hoop schelen (bougie’s, bougiekabels, evt verdelerkap en rotor indien aanwezig, luchtfilter, vacuumslangetjes enz.)

Vergeet ook het vacuumpotje van de stroomverdeler niet. Als die lek is (even zuigen: geen tegendruk is stuk) dan loopt ie vooral schokkerig met lastwisselingen en lage belasting.

Maar dan nog: een D6A is gewoon niet zo geciviliceerd als een DKZ. Maar het loopt wel een stuk harder.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 08 oktober 2008 06:57 PM
  [ # 35 ]

Ik heb net vanmiddag nieuwe bougies en luchtfilter erin gezet en de stationairloop is al een stuk rustiger en gelijkmatiger. Maar hij houdt er gewoon niet van als ik in de 1 of de 2 de poot van het gaspedaal haal. Hij wil hard vooruit en niet tegen z’n compressie aanlopen.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 oktober 2008 07:08 PM
  [ # 36 ]
bearwil schreef:

Ik heb net vanmiddag nieuwe bougies en luchtfilter erin gezet en de stationairloop is al een stuk rustiger en gelijkmatiger. Maar hij houdt er gewoon niet van als ik in de 1 of de 2 de poot van het gaspedaal haal. Hij wil hard vooruit en niet tegen z’n compressie aanlopen.

Als ie met gas los niet lekker gaat, check DAN vooral de vaccuumvervroeging op de stroomverdeler. Die is ervoor om de onsteking bij te stellen in gas los situaties (veel vaccuum).

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 08 oktober 2008 09:30 PM
  [ # 37 ]

miss is dit chipje ook wel wat voor mijn zxje Smile aangezien ik niet veel boven de 3000 rpm rij is het wel prettig dat die onderin ook wat beter gaat optrekken Smile

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 08 oktober 2008 10:02 PM
  [ # 38 ]

Zal inderdaad eens naar dat vacuumpotje op de stroomverdeler kijken. Haynes er maar even bijhalen.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 11 oktober 2008 10:53 PM
  [ # 39 ]

Kan dat vacuumpotje op de stroomverdeler niet vinden in Haynes. Zie zelf ook niks onder de motorkap bij of aan de stroomverdeler. Moet die open of zo?

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 10 oktober 2009 08:29 PM
  [ # 40 ]

Ik heb nu een reserve-ECU, maar kan die link naar de adv. niet meer vinden. Weet iemand of deze chip nog bestaat/leverbaar is en waar en hoeveel die dan kost?

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 14 oktober 2009 04:56 PM
  [ # 41 ]

Hier staat hij, maar dan voor 100 euro: http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&channel=s&hl=nl&source=hp&q=205+Gti+chip&meta;=&btnG=Google+zoeken&url=http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-peugeot/274677512-performance-chip-205-1-9-gti-7500rpm.html?xref=1

Als je iemand kent die een kopie van een eeprom kan maken, mag je mijn chip wel even lenen om een kopie van te maken.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 14 oktober 2009 07:21 PM
  [ # 42 ]

Ja die adv. had ik inderdaad al gezien. Maar die prijs is mij te hoog. Klopt het inderdaad dat je met jou chip vermogen erbij krijgt, of gaat hij alleen rustiger lopen en is het koppelverloop mooier?

Ik ga even kijken of ik iemand ken die een eeprom kan kopieren!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2009 08:33 PM
  [ # 43 ]

Volgens mij is 100 euro voor een chiptuning niet erg veel….

Bij een nieuwe auto (dan wordt het wel gedaan voor je) ben je zeker 400 kwijt Wink

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 14 oktober 2009 10:55 PM
  [ # 44 ]

Of je meer vermogen krijgt weet ik niet. Wel wordt hij er een tikje sneller van omdat je ook bij de lagere toerentallen een beter koppel hebt. Over het algemeen gaat de auto een stuk lekkerder rijden omdat hij vanaf 1800 rpm al redelijk begint te trekken, zonder chip valt het onder de 3200 rpm wel een beetje tegen.
Met de chip loopt mijn blokje onderin de toeren als een diesel (goed lopen en constante snelheid rijden vanaf 1200 toeren), maar in de hogere toeren merk je waarom het een Gti is. Ook zijn bij mij de gaten uit koppelcurve weg. Waar hij eerst bij bepaalde toerentallen weinig koppel had, verloopt het nu veel gelijkmatiger.

Verwacht geen wonderen van deze chip, dat is zonder turbo of compressor ook bijna niet mogelijk. Die 10pk winst die de verkoper adverteert is ook onzin dat zou een winst zijn die je niet kunt halen zonder “hardwarematige” aanpassingen. Wel loopt hij gewoon lekkerder, trekt hij net wat beter, zuipt hij niet veel meer, en was het voor 40 euro de moeite waard.
Voor 100 euro zou ik wel gaan twijfelen.

Maar als je iemand dat ding kunt laten kopiëren dan kost het je maar een paar euro.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 14 oktober 2009 11:28 PM
  [ # 45 ]

Een standaard chip staat natuurlijk veilig afgesteld, ook omdat geen enkel blok exact hetzelfde is. Een universele chip moet je echter wel mee oppassen, neem eentje die zich al bewezen heeft want er is ook veel rommel op de markt. Wat ook helpt is om te zorgen dat de rest in goede conditie is, kleppen gesteld, geen luchtlekken, nieuwe bougies (en kabels) ed.

Mighel schreef:

En dat onregelmatig lopen hoort een beetje bij die snellere blokken.

Dat ligt niet aan het blok zelf Wink Deze systemen (met name de Jetronic) staan ongeveer aan het begin van de injectieystemen en zijn verre van nauwkeurig. De Jetronic gaat bij de pickup van zijn signaal al de mist in, als je niet nauwkeurig bepaald in welke positie je krukas staat kan je de motor ook nooit goed regelen.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook