Totaal aantal Berichten: 103
- Xantia 2.0 16v Break
Het afgelopen weekeinde ben ik naar Frankrijk gegaan om een CX op te halen. Leuk avontuur, maar ik kwam wel helemaal gesloopt terug. Dat kwam voornamelijk omdat ik reed in een Patrol, die in tegenstelling tot de CX nou niet bepaald bekend staat om zijn comfort.
Ik kwam er in Noord Frankrijk al achter dat een CX inderdaad prima op drie wielen kan rijden, niet zoals verwacht, maar toch:
Een CX op drie wielen
Een klapband was de oorzaak van wat oponthoud. Linksvoor besloot de laatste adem uit te blazen, en aangezien er geen reservewiel aanwezig was heb ik rechtsachter maar naar linksvoor gezet en ben rustig huiswaarts gereden.
En nog een plaatje van de combinatie als geheel:
CX achterop
Nu heb ik hem voor de deur staan, en heb nog wat dingen waar jullie misschien wat advies over kunnen geven:
Als de auto in de hoogste stand is gezet, en ik hem daarna weer laat zakken zakt de achterkant niet mee. Uiteindelijk gaat ie wel naar beneden, maar het duurt nogal even. Waar kan dat aan liggen?
De stadslichten in de voorbumper doen het niet, ik vermoed slechte contacten.
En de toerenteller doet ook niets, d’r zal wel ergens een sensor zitten, maar wie weet waar?
Verder ben ik erg in mijn nopjes met deze auto, afgezien van de kofferbakrand vrijwel geen roest te zien, en technisch lijkt ze me ook heel aardig te zijn.
Son como niños, pero sin como

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mooi hoor, ik heb een zwak voor wit.
Zit het originele blok er nog in of is het een platte diesel?
Ik meen dat bij mijn auto, die ooit als TRD op de markt kwam maar een turboloze motor in ruil heeft gekregen, de toerenteller het daarom niet doet.
Stadslichten zijn meestal inderdaad contacten in de lichtunit zelf. Even eruit halen en schoonmaken.
Het hydrauliek probleem??? Weet ik zo niet. Heeft ze lang stil gestaan?
In ieder geval, gefeliciteerd met deze mooie witte dame!

Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Hé, gefeliciteerd met je aanwinst. Leuk hè, zo’n tripje naar Frankrijk, even op en neer.
Dit lijkt trouwens wel die TRD waar ik in eerste instantie ook interesse in had. Stond ca. 20 km ten zuiden van Montlucon. De advertentie is nu ook verdwenen van leboncoin. Is dat haar?
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

- Xantia 2.0 16v Break
Ze komt bij jou uit de buurt weg, Allier. Het is een geblazen diesel, daar ging ik ook voor.
Wit is inderdaad een prachtkleur, ik heb er al een, die uit mijn avatar al is dat een 2 liter.

- Xantia 2.0 16v Break
Henk, het is inderdaad die. Al moest ik naar Clermont-Ferrand om haar op te halen. de eigenaar zelf kon zaterdag niet en liet de overdracht aan zijn zoon over.
Je bent van harte welkom om eens langs te komen, volgens mij wonen we op maar een dertig kilometer van elkaar

- BX 1.9 TURD, de Euro
En waarom kwam je dan niet even hier langs????

Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Geen idee waar jij woont maar lijkt me wel leuk ja. Kan ik ook eens bekijken wat ik nu eigenlijk niet gekocht heb
Stuur me maar een pb met je adres of zo dan maken we een afspraak.
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

- Xantia 2.0 16v Break
Wendela, ik heb wel overwogen even langs te komen, tot ik te horen kreeg dat ik nog zo’n 100 km zuidelijker zou moeten rijden om de auto op te halen.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Is goed hoor. Kom maar een keer als je gewoon tijd en zin hebt. Altijd welkom!
garagestmarien schreef:Mooi hoor, ik heb een zwak voor wit.
In ieder geval, gefeliciteerd met deze mooie witte dame!
Wat mij betreft is wit inderdaad een mooie CX-kleur. Ik vind het voor de meeste auto’s niks, maar voor de CX prachtig.
En is het een beetje een luxe versie ? Airco ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wit met die glimmende (het woord chroom zal ik maar niet in mijn mond nemen) bumpers is idd prachtig. Op een serie 2 vind ik het wat minder, maar dit is een érg sjieke CX, gefeliciteerd ermee!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

- Xantia 2.0 16v Break
Robin Visser schreef:
En is het een beetje een luxe versie ? Airco ?
Als je haar vergelijkt met een auto, is elke CX luxe.
Ik ging voor een Turbo Diesel serie 1, en ben daarin geslaagd. De auto is verder behoorlijk basis.

- Xantia 2.0 16v Break
Sinds gisteren mag ik dan officieel de weg op met de CX, heerlijk!
Goedkeuring heeft even op zich laten wachten, maar is dan nu voor elkaar. De eerste APK werd door de RDW uitgevoerd tegelijk met de kentekenkeuring, waarbij ze werd afgekeurd op een losse accu, een deur die niet open wou, een remleiding vóór, en beide remslangen. Remleidingen achter werden genoteerd als aandachtspunt. Na de afkeurpunten verholpen te hebben bracht ik haar naar een garage in de buurt voor de goedkeuring. Helaas werd ze daar afgekeurd op de remleidingen achter, misschien toch niet geheel onterecht; je kunt die dingen immers maar beter goed voor mekaar hebben.
Vorige week aan het ploeteren geweest om de remleidingen naar achter te vervangen, en gisteren dus goedgekeurd, vandaag mee naar het werk.

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gefeliciteerd!
Citroen!

- Xantia 2.0 16v Break
Toch ook maar even de topictitel aangepast, is iets meer in overeenstemming met de auto.
ik vind zelf de data op het kentekenbewijs errug leuk:
Datum eerste toelating: 20-11-1984
Datum eerste afgifte Nederland: 20-11-2009
Ik hoop de auto vaak tegen te kunnen komen in het verkeer. Wordt het een dagelijkse CX ? En lekker belastingvrij !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl