Eindelijk is het zo ver na ruim 1,5 jaar op zolder te hebben gelegen ga ik morgen mijn oude vdo 3000 navigatiesysteem inbouwen.
Eerst maar even testen en gelukkig werkt alles nog voor de volle 100%
Echter moet ik een pulse signaal hebben welke vanaf mijn kmteller komt waar kan ik deze in hemelsnaam vinden in mijn saxo, ik neem aan ergens op de motorcomputer.
Op het internet vind ik niks of ik zoek niet goed.
Wie kan mij verder helpen want ik weet dat er op de saxo een pulse kabel zit.
sorry voor de snelle kick
maar ik heb nog even op google gekeken en de volgende optie kwam eruit.
In the engine compartment there is an electronic box on the right hand side of the engine. There is a black, 55 pin connector and the signal is at pin 28.
wie weet welk kastje dit is en waar ik deze kan vinden
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
je zet het er zelf neer ,,,
aan de rechter kant van de motor , en dan kijken ze van achter het stuur , dus gewoon je Ecu . daar zit een stekker in ,
oke die stekker van me ecu snap ik.
Eerst dacht ik dat het het zekeringenkastje aan de rechterkant was vanaf de motor kant rechts.
Maar nu komt de vraag vanaf welke kant begin je te tellen, op de aansluiting van de ecu zitten totaal 55 aansluitingen waarvan de bovenste rij niet word gebruikt.
Als ik nu begin te tellen doe je dit dan van links boven eerste rij e dan de middelste rij vanaf links weer en zo de onderste ook of tel je op een andere manier, want op de kabel van de ecu kan ik geen pin 1 vinden en ook niet de laatste deze staan niet genummerd.