2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Slick50/Olieadditieven
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 augustus 2005 05:14 AM
  [ # 16 ]

ik heb ook eens een test gezien op de wekelijkse markt van een wonderprodukt om potten en pannen te kuisen
ik was een jaar of 12 en kocht het gelijk thuis aangekomen zo trots als wat vertel ik mijn moeder wat voor schitterend spul ik toch heb gekocht….
mijn moeder vroeg me toen wat die kerel wel had laten zien
ik antwoord : melk laten aanbranden, saus laten aanbranden, onderaan zwart gemaakt boven een slecht brandend vuur enz.
mijn moeder zei toen : gaat er allemaal af met water als je het direct doet Shocked

gelijk had ze, met het wonder produkt heb ik mijn fiets proberen te kuisen want voor potten en pannen ging dat natuurlijk niet Evil or Very Mad
het ergste was wel dat mijn fiets er ook niet mooier van werd en dat het verschrikkelijk stonk Evil or Very Mad

sindsdien geloof ik niet meer in reclame stunts Confused

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 18 augustus 2005 05:54 AM
  [ # 17 ]

Ik geloof niet in die meuk. Gewoon regelmatig je olie controleren en wanneer nodig bijvullen. Dat doe ik trouwens wel met de door de fabriekant voorgeschreven olie. Gelukkig zit hier een Total tankstation in de buurt. Wink

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 augustus 2005 11:36 AM
  [ # 18 ]
TinusTussengas schreef:

Ik geloof niet in die meuk. Gewoon regelmatig je olie controleren en wanneer nodig bijvullen. Dat doe ik trouwens wel met de door de fabriekant voorgeschreven olie. Gelukkig zit hier een Total tankstation in de buurt. Wink

Mijn ervaring: bij de garage is een bus ongeveer 5 euro per liter goedkoper dan bij de pomp.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 18 augustus 2005 11:38 AM
  [ # 19 ]

Gewoon olie op tijd verversen en regelmatig oliepeil controleren lijkt me ook de beste remedie. Waarom zou je zoiets in je blok kieperen als er nog niks mee aan de hand is?

never change a winning team Exclamation

Als je blok toch al op zijn laatste benen loopt, ach leuk experiment toch? misschien leeft je blok er wel van op.
Maar na ongeveer 50% positief en 50% negatief over dat spul gooi ik het van mijn leven niet in mijn dierbare auto’s

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 18 augustus 2005 11:59 AM
  [ # 20 ]
huizing schreef:

Dat is nu precies de keerzijde van slick 50. Het is goed voor je lagervlakken, maar je piepkleine oliegaatjes kunnen wel dichtslibben…Je zou dus moeten weten of je motor hier gevoelig voor is… en sowieso de zaak reinigen/flushen voordat je er slick 50 ingooit..

Je voegt Slick aan een warme motorniet met een e ;- ) toe en rijdt direct daarna nog minstens 15 minuten zodat het spul de kans krijgt zich in de porien (sorry sommige leestekens doen het niet op m`n keyboard) van het ijzer te zetten. Dus dat hele -het klontert olie kanaaltjes dicht- verhaal neem ik met een korreltje zout en dan vermoed ik dat de juiste procedure voor het toevoegen van Slick niet juist gevolgd is.

Het mag duidelijk zijn dat de meningen verdeeld zijn en zo ook de ervaringen. De link naar het Xantia-forum die gegeven is laat duidelijk zien dat het toevoegen van een additief aan olie voor veel discussie zorgt.

Laten we elkaars meningen respecteren en onze ervaringen eerlijk delen zodat we er allemaal wijzer van zullen worden. Ik ben trouwens benieuwd hoelang er nog gereageerd zal gaan worden….op het Xantia-forum was de thread al behoorlijk lang.  Laughing

Edit by M&M : ... sorry ik ben aan het zeiken HaHa ... maar dat doet zeer aan m’n ogen motor met een e ;- )  ... groet , Menno.

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 18 augustus 2005 02:18 PM
  [ # 21 ]
JustShootMe schreef:

De reden ? Ik had m`n Charade ermee behandeld na advies van mijn broer (garagist en monteur pur-sang).
Ook ik controleer `ns het oliepeil niet en rijd de motor bijna droog op een vakantie…....oeps foutje…..maar schade…nee.
Zelfs na 2 jaar stilstaan sprong de motor aan alsof ie gisteren nog gelopen had.

Een auto loopt toch op een mengsel van brandstof en lucht, daarna wat compressie en verbranding.  Toch niet op motorolie en Slik50.

Euuu Don’t Shoot Me.

Ik geloof er echt niet in…......de olie en tolerantie’s zijn tegenwoordig zo goed en minimaal dat je er niets meer bij moet gooien.

Verklaar anders maar eens de lange verversings intervallen, en de vele verschillende soorten motorolien die worden voorgeschreven.

Waarom moet Tefal een heel duur en ingewikkeld proces afleggen om een beetje teflon laag op hun ..... pannekes…... te krijgen Confused:

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 18 augustus 2005 03:09 PM
  [ # 22 ]

Ik zal er zelf even niets over zeggen, dat laat ik maar even aan de mensen die ervoor geleerd hebben:

A WORD OF CAUTION ON ADDITIVES!

This is the transcript of an AA article published in Motor May 10th 1986.

The widely-advertised oil additive Slick 50 has been soundly slammed by the AA’s Technical Services.
The AA claim that their tests show Slick 50 provides no fuel savings when it is added to a cars engine oil – and there is no evidence of any other benefits under normal operating conditions.
The AA have made no press or public announcement of their report, but have produced a leaflet for the benefit of any paid-up members who apply for one. An AA member on Motor’s staff applied for a report in the normal way.
The report states that whilst there is no evidence the product will do harm to the engine, one good point is that most of it will be very rapidly removed by the oil filter. “At about £12 per treatment”, say the AA, “it is a very expensive way of coating your oil filter element”.
The AA performed tests by taking three identical cars and carefully running them in, splitting the driving equally among their test drivers. Oils were changed at 1500 miles, the cars were run a further 500 miles to stabilise the oils’ viscosity, the cars’ tuning was carefully checked and steady speed fuel consumptions and power outputs were measured.
The report says: “The procedure is so sensitive that, for instance, leaving the headlamps of the car switched on will make a nonsense of the results due to the extra drag of the charging system”.
Engineers added Slick 50 to two of the cars in the recommended way at 3000 miles.
After a further 2000 miles, further dynamometer tests were carried out. “One car should show the sort of gradual change expected of a car in good condition” says the report, “whereas two should show a noticeable improvement . Here came the big disappointment. After our several months of careful testwork, we could not distinguish any difference between the three cars.”
The AA claimed that all cars were performing well, but performance was remarkably consistent , within a few percent.
The AA say that a detailed examination of the claims made for the product will explain what happens when Slick 50 is added to an engine. Of one gallon of petrol burnt in an engine, says the report, some 60 percent of the energy will be lost as heat from the exhaust and cooling system. That leaves 40 percent and some 25 percent is used to drive the car and its accessories. The remaining 15 percent goes to losses such as pumping air into the engine (6 percent) and some 9 percent is lost as engine friction. Of that 9 percent, 6 percent is lost in churning the oil and only 3 percent of the total input goes into the sort of “boundary” friction that a solid lubricant could affect. “If tests of Slick 50 did show a 16 percent decrease in this friction, as claimed in current advertisements”, says the report, “it would only affect the car’s overall consumption by a half of one percent”.
The AA also claim that their tests show there is no evidence that Slick 50 produces a surface layer on the engine wearing surfaces, let alone one that could last for 100,000 miles.

On questioning John Rowland, Silkolene/Fuchs Chief R&D Chemist for 40 years about additives, I received the following reply.
Quote:

The AA report encapsulates my opinion of Slick 50, it is an expensive way of blocking your oil filter, Believe me, it does precisely nothing beneficial. It has been proven time and time again that it just blocks oil filters and oilways.

For all other “magic” additives, most are based on 1930’s technology corrosive chlorinated paraffins. (synthetic anti-seize compounds originally made 70 years ago. They are cheap, toxic and corrosive. We use them in certain types of cutting oil!) Do not touch them with somebody else’s bargepole!

UCL’s on the other hand can be useful. After all, 2-strokes in effect run entirely on UCL. So……the best UCL’s are 2-stroke oils! I always tell people to use a decent 2-stroke at 0.5% or 1%, because they are superior to the UCL’s sold as UCL’s if you get my drift. A litre of Super 2 Injector or Comp-2 will be better than a cupful of cheap mineral oil dyed red (no prizes for guessing the name) any day.

Vee engines (twins, to V8’s) benefit from UCL’s because the upper walls of the RH cylinder bank, looking from the front, always run dry. Think about it!

Unquote:

UCL = Upper Cylinder Lubricant - another common type of additive sold

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 18 augustus 2005 03:11 PM
  [ # 23 ]

Tja….ik begin nu toch wel te twijfelen na het lezen van al die reacties (zowel op de diverse forums als op het internet).
Enfin; ik weet het niet meer en aangezien het spul er al inzit hoop ik maar op het beste…feit blijft wel dat m`n benzine verbruik gedaald is….toch nog iets goeds.  Wink

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 18 augustus 2005 03:12 PM
  [ # 24 ]

Dat lijkt me duidelijk.

Dure manier om je oliefilter te vervuilen dus Laughing

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 19 augustus 2005 12:29 AM
  [ # 25 ]
JustShootMe schreef:

Tja….ik begin nu toch wel te twijfelen na het lezen van al die reacties (zowel op de diverse forums als op het internet).
Enfin; ik weet het niet meer en aangezien het spul er al inzit hoop ik maar op het beste…feit blijft wel dat m`n benzine verbruik gedaald is….toch nog iets goeds.  Wink

ach, het gevoel tussen je oren is toch ook wat waard ? Wink een paar euro om precies te zijn Confused

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 19 augustus 2005 02:51 PM
  [ # 26 ]
JustShootMe schreef:

..feit blijft wel dat m`n benzine verbruik gedaald is….toch nog iets goeds.  Wink


In de psychologie wordt dat verschijnsel ook wel “Self Fulfilling Prophecy” genoemd. Waarschijnlijk ben je nu erg gefocust op het functioneren van je motor, waarbij je automatisch iets rustiger gaat rijden om je op de details te kunnen concentreren. En dan is het heel goed mogelijk dat je vanzelf een betere brandstofverbruik gaat scoren. Niks mis mee, maar wel goed om je daarvan bewust te zijn.

Over Slick 50 zeg ik verder niets, heb er geen positieve of negatieve ervaringen mee opgedaan. Bij mij gaat er gewoon een goede kwaliteit (Castrol) olie in, die redelijk netjes op tijd wordt ververst.  Wink

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 19 augustus 2005 03:16 PM
  [ # 27 ]

Waarschijnlijk ben je nu erg gefocust op het functioneren van je motor, waarbij je automatisch iets rustiger gaat rijden om je op de details te kunnen concentreren.

Ja maar….

DAN WERKT DAT SPUL TOCH ?? Razz het brandstof verbruik daalt EN je motor gaat langer mee!. Dat spul doet precies wat het belooft Wink

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 19 augustus 2005 03:20 PM
  [ # 28 ]

gompy heeft helemaal gelijk!!!!!!! leve de kwakzalvers en piskijkers, en leve de wondermiddeltjes voor auto’s.
en nu allemaal slick 50 kopen voor de olie, wondarweld voor het koelsysteem, en stp voor in de tank!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 19 augustus 2005 03:30 PM
  [ # 29 ]

precies wat ik nodig heb. volgens die link “ververst het de motor”  Shocked en een verse motor kan ik wel gebruiken Very Happy
maar waar blijven al die deeltjes dan? ook in het filter? afijn, stel dat het zou werken, dan krijgen we allemaal heeeeel schone blokken, maar dan zou iedereen het er al lang over gehad hebben, toch? Rolling Eyes

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 augustus 2005 03:33 PM
  [ # 30 ]
M&M schreef:

Wat vinden jullie van Helix motorolie ( met reinigende werking ? ) , staat ook een heel stuk van in de nieuwe autovisie ...

Very Happy

dat wist ik niet dat Helix reinigend was Surprisedops: , heb dat zelf gebruikt van 88 tot 99, kost wat maar je motor loopt er echt goed mee
ik dacht eraan nu ik terug wagen van mezelf moet onderhouden om terug Helix te kiezen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook