Hallo, ik ben Arnold
Ik zag eerst plekjes koelvloeistof op de grond, na wat meer inspectie heb ik ontdekt bij koude moter dat er bij het onderste wiel van de V snaar (ddit is naar mijn idee de waterpomp) een groen druppeltje zag waar de waterpomp tegen het moterblok gaat en aan moterblok zijde
Het gekke is dat als de moter warm is ik geen lekkage zie, dit zou kunnen omdat het motorblok warm wordt en de pakking dan toch meer spannig krijgt en beter dicht
Weet iemand wat een waterpomp vervangen kost?
Als ik het zo zaf….moet de distributie snaar er ook af,,,,volgens mij zit deze nl ook over de waterpomp.
waar oet ik op rekenen, bij garage , een garage die ook mee denkt ik goedkoper repareren bv 2e hands onderdelen end…
dus niet citroen zelf..
Weet iemand meer, en ook waarom hij bij afkoelen auto gaat lekken en niet bij een warme motor?
Ik zit voor een vraag…waarom niet als de motor warm is?
En heeft het dan zit hem onder druk te zetten??
Dit zou dan ook bij koude motor moeten?
Hoor graag meningen, het is stil qua oplossingen…..
Gr
Arnold
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dag Arnold,
de waterpomp zou kunnen lekken ja, maar ook een lekkende pomp pompt.
Wat gaat zoiets kosten?
Zoals je zelf al aangaf moet inderdaad de distributieriem eraf, en als deze langer dan 10K gemonteerd zit zou ik hem meteen vervangen.
Dus alles bij elkaar al gauw een 100-130 euro aan onderdelen, en dan moet het spul er uiteraard nog op…
Gelukkig is dat bij een AX goed te doen en is een beetje handige giechel in een uurtje of twee klaar, de garage waarschijnlijk iets sneller.
Arbeidsloon is al snel 65-75 euro per uur bij de dealer, een beun is goedkoper.
Dus je kunt klaar zijn voor 200 euro dunkt me, maar pin me er niet op vast.
Ga er eerst zeker van uit dat het je waterpomp is en niet een slang die een scheurtje heeft ofzo.
‘Spirit of avant-garde’