Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Even een blokje om geweest met de auto en ik merk gewoon een verschil in hoe de motor loopt en optrekt. De motor loopt nu veel rustiger en regelmatiger en trekt beter. Goeie zet geweest om dat stukje rubber te vervangen .
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
wat kan een stukje rubber verschil maken
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Het lekte de laatste tijd zo erg dat er, volgens mij, niet genoeg benzine werd ingespoten waardoor hij, denk ik, onregelmatig liep. Het is een kwestie van gevoel denk ik en dat gevoel zei mij gisteravond dat hij veel soepeler en regelmatiger liep.
De brandstof liep gewoon bij het blok naar beneden, deze is dan nu ook zeik en de zeiknat van de benzine .
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
We komen net thuis van visite uit Leeuwarden en bij het oprijden van het parkeerterreintje thuis zie ik een vlek liggen op de plaats waar mijn BX’je de hele tijd had gestaan en had meteen al zoiets van “oh oh”. Ik heb de auto geparkeerd en heb er even snel ondergekeken en zie dat er LHM drupt uit het midden voor de demper (tussen de demper en de achteras) en het lijkt van hoog weg te komen.
Nu gebruik ik de auto amper meer (heeft sinds vandaag 2 weken stil gestaan) dus er is geen haast bij om het te repareren en heb nu even de tijd niet om hem op de krik te zetten maar wat zit daar? Gewoon leidingen?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Er zitten daar leidingen en een hoogteregelaar, er is een grote kans dat er een leiding doorgeroest is, helemaal als jou BX nog voorzien is van het oude type ongecoate leidingen.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ik kon het toch niet laten hem even snel omhoog te gooien (ben net op tijd binnen aangezien de wolken hier nu openbreken en er bakken met water neer komt ) en het is de hoogteregelaar gok ik, de leidingen zien er, voor zover ik kan zien, goed uit (deze zijn dan ook nog niet zo oud want deze zijn vervangen door de Vrij, deze heeft/had inderdaad ongecoate leidingen ).
Het is net of er een ballon met LHM is ontploft in die omgeving.
Er zit een soort van membraan over de hoogteregelaar, kan deze ook gescheurd zijn en de lekkage veroorzaken?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Op de hoogteregelaar zit ook een rubberen slang, als lekretour. Deze kan ook lek zijn en resulteert dan in wat lhm gedruppel. Bij mij was deze ook lek en heb deze met een ander stuk slang kunnen repareren, wijst voor zich.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Vorige week heb ik de auto weer even wat beter omhoog gezet om er wat beter naar te kijken. Het valt me niet mee om te zien waar het nu precies lekt maar het komt wel uit de hoogteregelaar. Er zitten door de ophangbeugel er van 2 boutjes en bij de onderste van de 2 vormen zich druppels wanneer de motor loopt, zitten daar misschien rubberringen tussen?
Voor zover ik kan zien lekt het dus niet bij de leidingen of de koppelingen maar het is ook niet allemaal vrij toegankelijk daar en je hebt er niet echt een goed zicht op.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Mooie wagen hoor!
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ook maar weer even een post van mij .
Jammerlijk genoeg is het steeds erger geworden met de lekkage en ik rijd er ook alleen maar in indien strikt noodzakelijk.
Het is dus wel degelijk de hoogteregelaar die lek is en geen leiding of een retour, ik heb hem even op de brug gehad. Echter laat de financiële situatie het niet toe om het te laten repareren dus tot die tijd blijft ie staan waar die staat .
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het is natuurlijk klote maar de achterste hoogteregelaar is best gemakkelijk te bereiken, zeker wanneer je even de dempers van je uitlaat afhaalt heb je een zee van ruimte.
Als de hoogteregelaar alleen lekt ben je met een revisiesetje van een tientje klaar en en kun je weer vooruit. De rubbertjes van de hoogteregelaar vervangen is gelukkig erg eenvoudig!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Waar haal jij die revisieset vandaan? Ik weet nu wie ze heeft liggen en daar kost het, per rubber, 20 euro dus voor die revisieset ben ik in ieder geval 80 euro kwijt.
Ik heb ook al sloperijen hier in de buurt gebeld voor een compleet exemplaar maar er liggen geen BX’en meer .
Dus de grote vraag wie heeft er, in de buurt van Drachten, een revisieset of een complete regelaar liggen?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Een kant en klare gereviseerde hoogteregelaar kost 53 euro bij Chyparse.
Lever je geen oude hoogteregelaar in komt er nog 25 euro bij.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Sjeezes 80 euro voor een revisieset is gewoon barbaars duur!
Ik heb bij citroworld in Heeze een paar setjes gekocht, was zo’n 12 euro voor een complete set (zie ook http://www.mechuccio.nl/foto/citroen/HRrevisie/HRrevisie.html)
En bij Chyparse kun je ze krijgen maar inderdaad ook gereviseerde exemplaren.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Dan is dat bedrijf, welke ik gister heb gebeld, veel te duur inderdaad waardoor de zoektocht verder gaat.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG