Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
ja het is wel een zwak punt wat veel gebruikt wordt. Zoiets hoort niet te kunnen. Die van mij is ook al gebroken, want toen ik hem 2 weken gelden kocht, kreeg ik hem met deurklink in de primer, dus die moet nog een keer gespoten worden…
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Rene schreef:gizmoNL schreef:Ik vindt het voor een auto van 8 jaar uit echt niet kunnen.
Waarom niet?
Omdat je toch zou verwachten dat een deurklink stevig en degelijk bevestigd is, en niet dat het na een aantal jaren los gaat zitten of afbreekt.
Mwa, als ik zie hoe mijn vechtgenote de deur open doet, vind ik 8 jaar normaal hoor.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Nu, mijn probleem is inmiddels opgelost. Was in de buurt bij Bart Ebben, en daar met een medewerker een klink gedemonteerd. Je moet er twee blindnieten voor losboren en met een draaibeweging het ding uit de deur nemen.
De deur aan de binnenzijde losmaken voegt niets toe. Je kunt de blindnieten wel zien zitten, maar tenzij je enorm dunne en flexibele vingers hebt, kun je met een boutje/moertje het nauwelijks weer vastzetten. Nieuwe blindnieten gebruiken dus. Helaas bij de bouwmarkt max. 5 mm kunnen krijgen, eigenlijk wil je 6 mm hebben gezien het gat in de deur. Maar ja, het zit toch goed vast.
Wel wat kleurverschil de nieuwe is een groot aantal jaren jonger volgens het klokje op het spuitgietdeel. Dat wil zeggen dat het ook al een nieuwe was voor het lijk waar we hem uitgehaald hebben, want die was toch echt niet jonger dan die van mij… Maar who cares eind goed al goed.
Die van mij is gistermorgen afgebroken. Nu heb ik een prijsopgave gevraagd bij een lokale garage in de buurt. Deze vroegen €89,- inclusief montage. Goedkoop of zelf doen en van de sloop halen en monteren?
Past: Rover 214 SI, Opel Vectra 1.6i, Citroen Xantia 1.8i SX, Citroen Xantia 2.0i SX
Present: Citroen Xsara Coupe 1.9 TD
Laten doen dus, lijkt mij goedkoop.
Bij mij was het ook zoiets van prijs denk ik. Voor die prijs kan je het zelf niet doen hoor.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Als je er eentje kunt vinden op de sloop, en handig bent, en een phase-1 saar hebt, zelf doen!
Ik was voor EUR 20 of zoiets klaar excl. een doosje blindnieten.
Als je wil stuur ik je er een paar toe.
Dank jullie voor jullie reacties. Ik heb inderdaad een phase-1.
Maar die blindnieten, zijn dat een soort van pompnagels en heb je hier geen apparaat voor nodig?
Past: Rover 214 SI, Opel Vectra 1.6i, Citroen Xantia 1.8i SX, Citroen Xantia 2.0i SX
Present: Citroen Xsara Coupe 1.9 TD
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ja. EUR 10 bij praxis.
Als je een beetje handig bent, kan je makkelijk zelf doen. Ik heb het zelf vorige maand door de dealer laten doen en ik was rond de 110 euro kwijt, en dat was incl nieuwe deurklink,spuitwerk,en montage.
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en las de posts over de afgebroken deurklink. Ik heb dit afgelopen zomer ook gehad met een Xsara type 1 van ‘98, reparatie kostte ca. € 25,- dit was voor een zwarte klink dus ongespoten, was verder ook geen beschadiging aan de lak. De Xsara is in september ingeruild voor een Xsara Picasso 1.6 HDI, die heb ik nu ruim een maand en bijna 3000 km gereden en ik ben meer dan tevreden over de picasso.
Sander
vliet schreef:Ik heb dit afgelopen zomer ook gehad met een Xsara type 1 van ‘98, reparatie kostte ca. € 25,- dit was voor een zwarte klink dus ongespoten, was verder ook geen beschadiging aan de lak.
Dat is mooi voor €25,- want bij mij is hij er gisteren afgerukt :S
Best triest dat dit een zwakke plek voor een auto kan zijn!
Ach, “best triest"is een groot woord, je kunt er tenslotte gewoon mee doorrijden, nietwaar? Maar dat het een opvalland zwak punt is, is inmiddels wel overduidelijk gebleken. Een mechanisch “iets” wat zó vaak wordt gebruikt/beertgepakt zou stabieler moeten zijn.
ZX 1.4 break ‘95
J.H.meijndert schreef:Ach, “best triest"is een groot woord, je kunt er tenslotte gewoon mee doorrijden, nietwaar?
Ja dat is waar, maar het blijft wel een vrij essentieel onderdeel van de auto! Als ze er alle 2 of alle 4 af zouden breken wordt het toch lastig autorijden