2 van de 2
 < Vorige 1 2

Spontaan beslagen voorruit, water afvoer verstopt?
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1136

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 oktober 2009 09:59 PM
  [ # 16 ]

Bij een S2 weet ik het niet, maar een S1 heeft een soort dichtgeknepen rubberslang voor de afwatering. Juist in het dichtgeknepen einde hoopt zich mos en ander organisch gespuis op.

Er zal bij een S2 ook wel iets moeten zitten want het regenwater loopt er niet vanzelf uit.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2009 10:02 PM
  [ # 17 ]

Waar zit die dan ergens? Wink

Kan je daar makkelijk bij, of eerst even de boel demonteren?

Profiel  

bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1136

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 oktober 2009 10:20 PM
  [ # 18 ]

Ik ken het alleen bij de S1 helaas. Ik heb de grote toeter eens gedemonteerd. Dus dat apparaat vanaf de luchtinlaat, tot aan de onderkant bij de ventilator. Maar daar zou ik niet aan beginnen. Die bewuste slang zat dan ergens onderaan, Je komt er nauwelijks bij omdat dat hele ding compleet is ingebouwd.

Maar je kan toch het gaasje weghalen en dan met een lamp even die schacht induiken? Je moet het vanzelf ergens kunnen zien zitten zou ik zeggen. Dan kun je van binnenuit wel even die prut eruit duwen denk ik. Die buis is 3 a 4 cm diameter, dus niet te missen.

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 782

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 15 oktober 2009 12:12 AM
  [ # 19 ]

Toen ik mijn autootje eens aan het wassen was en een emmer water over de kap gooide deed ze netjes een plasje ergens midden onder het motorcompartiment. Toen wist ik direct dat dit wel die afwatering moest zijn… Is het misschien een idee om dat ook eens te doen? KVS heeft overigens een vrij scherpe geur, mijn Marieke heeft/had een leuke kachelradiator en dat rook je heel duidelijk en rook heel anders muf. Succes in ieder geval met het probleem zoeken. Smile

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 15 oktober 2009 07:54 AM
  [ # 20 ]
bx-cannes schreef:

Ik ken het alleen bij de S1 helaas. Ik heb de grote toeter eens gedemonteerd. Dus dat apparaat vanaf de luchtinlaat, tot aan de onderkant bij de ventilator. Maar daar zou ik niet aan beginnen. Die bewuste slang zat dan ergens onderaan, Je komt er nauwelijks bij omdat dat hele ding compleet is ingebouwd.

Maar je kan toch het gaasje weghalen en dan met een lamp even die schacht induiken? Je moet het vanzelf ergens kunnen zien zitten zou ik zeggen. Dan kun je van binnenuit wel even die prut eruit duwen denk ik. Die buis is 3 a 4 cm diameter, dus niet te missen.

Dat is dus precies wat ik gister gedaan heb Wink
Alleen eerst nog het laagje water met een spons eruit gedept.

Ik zal dan nog eens kijken. Zit die slang wel om de bocht? Want als ik recht naar beneden keek zat er zeker niks…

Als iemand nog weet of er verschil tussen serie 1 en 2 is dan is dat ook handig om te weten Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 15 oktober 2009 08:23 PM
  [ # 21 ]

Net maar even wat foto’s geschoten ik was toch bezig Wink

Ik vermoed dat de lucht via dit grote gat naar achteren gaat.

Dit zal de afvoer dan wel moeten zijn. Het water stond nog boven het hoogste horizontale gedeelte gister.

Denk dat ik dat maar eens met een ijzerdraad ga doorsteken…

Of zit ik helemaal op het verkeerde spoor Wink

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7588

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 oktober 2009 02:21 PM
  [ # 22 ]

Volgens mij heb je ‘m te pakken. Vouw je het ijzerdraadje wel netjes om zodat er geen scherpe rand aan zit? Zou jammer zijn van het rubber slangetje onderaan. En goed naspoelen met heet water. Heb jij de komende tijd weer een heldere voorruit.  Smile

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 16 oktober 2009 07:26 PM
  [ # 23 ]

Net eraan begonnen…. Maar ik was nog niet bezig of heb begon weer te hozen buiten Confused
Na de regen van eerder vandaag stond er nog geen laag je in, maar nadat ik er zelf wat water in gedaan had bleef het wel staan.

Wordt vervolgd…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 17 oktober 2009 10:37 AM
  [ # 24 ]

Nou dat duurde langer als ik dacht…

Denk dat ik toch wel bijna een uur in het krape huis een het prikken ben geweest Wink
Verschillende draden geprobeerd e.d. Af en toe druppelde het wel aan de onderkant, maar na water ingooien bleef het toch weer staan.

Totdat ik er een laagje heet kraanwater had ik gedaan en toen wat harder aan het prikken was hoorde ik opeens water stromen. En ja hoor toen was het ding leeg cool smile

Daarna nog even met 1.5 liter heet water doorgespoeld en daarna nogmaals met koud water.
Het leek erop dat vooral het eerste beetje water ook behoorlijk vies was Wink

Overigens was het pijpje geen paar cm, bij mij ging er toch ruim 20 cm draad in Confused Dat helpt ook niet echt mee Wink

Goed nu maar afwachten of ook daadwerkelijk de voorruit niet meer beslaat.
Hoe dan ook, dit probleem moest toch wel opgelost worden, hopelijk lost het dus ook de beslagen voorruit op Wink

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook