de kachelventilator van mijn citroen jumpy 1.9 td lang uit 2000 doet het niet meer.
uiteraard begin je eerst met het controleren van de zekeringen.
instructieboekje er bij gepakt en afbeelding opgezocht; hier staan ongeveer 10 zekeringen genoemd.
in mijn zekeringekast zitten er eerder een stuk of dertig.
oftwel ik heb niet het juiste boekje bij mijn auto.
is er iemand die me een kopie kan geven van het juiste zekeringschema?
door gegaan met alle zekeringen te controleren; deze zijn volgens mij goed.
de stekker it de ventilator gehaald en gemeten of er stroom op staat.
dit is niet het geval.
zit er nog meer zekeringen tussen?
of zit er nog ergens een relais tussen?
als dat zo is, hoe kan ik deze gemakkelijk checken?
heeft er iemand nog een ander idee wat dit kan zijn?
BFG 1301 / 1987
Citroën DS20 Pallas BVH / 1972
Citroën ID20 Super (met kofferbakverwarming) / 1970
Citroën BX Sport Pick-up / 1986
Citroën CX 25 GTi Turbo / 1986
Citroën 2CV6 / 1984
Citroën Visa Club / 1980
Volvo Amazon P221 / 1967
Citroën Berlingo 1.6 16V Multispace / 2006
Renault Twingo 1.2 16V Dynamique
Citroën C5 3.0 V6 Hdi Exclusive / 2011
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het is een pure gok, maar misschien een brakke schakelaar. Meet anders eens of er wel stroom tot bij de schakelaar komt (en of er daar bij inschakeling ook weer stroom vertrekt…)
Van een 1998 Jumpy weet ik dat de ventilator het alleen maar
doet bij draaiende motor.
Je kunt de ventilatormotor simpel testen door hem rechtstreeks
aan een accu te zetten , gebruik de twee aansluitingen op het
motortje.
Wel spanning , en de motor loopt rechtstreeks aangesloten op
een accu , dan is de toerenregelaar stuk , is een halfrond
aluminium koellichaam onder op de motor geschroefd