ik heb laatst mijn rubbers van me retourpijpen vervangen voor nieuwe viton ringen. heb mijn blok 2 jaar geleden ook lekvrij gemaakt. maar na de laatste keer komt er toch nog ergens olie vandaan. hebben jullie enig idee waar dat uit kan komen.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Weet je zeker dat de O ringen goed gemonteerd zijn. Er is maar 1 goede manier, de O ringen op de pijpjes “vastplakken” met siliconenpakking, daarna de retourpijpen in het carter steken, daarna pas de koppen monteren. Een beetje vet als glijmiddel gebruiken. Als dat in orde is zijn waarschijnlijk de rubbers van de oliekoeler de boosdoeners.
Om zeker te weten waar de lekkage precies vandaan komt is er maar 1 ding te doen, de motor ontmantelen (koelluchtbeplating demonteren) en kijken waar het vet is.
Succes
dat idee had ik ook al van de olie koeler maar dat is het niet volgens mij. de retourpijpen zitten er goed in dus dat kan het niet meer zijn. dan zou er op die plek ook wel olie vandaan komen en daar blijft het dus droog. gelukkig.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Lekkende oliekoeler is bijna niet te zien zonder demontage.
Als die ringen lekken schrik je van de troep je op de beplating ligt.
Het gevolg is ook dat je hele blok onder de vettigheid zit.
Demontage is niet zo’n groot werk, na het weghalen van het luchtfilterhuis en het complete inlaatspruitstuk kun je er zo bij
ik weet et maar dan moet et onder de oliekoeler ook vet zijn en dat is niet zo
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Hoe heb je dat vastgesteld???????