Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
BTW, Mike van de Yahoo group wil adhv een bestaande velg het ontwerp CNCen. Moet die velg wel naar de USA.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Ik volg dit gesprek, interesse in composieten EN SM (ben al een tijdje de markt aan’t bekijken voor ‘n SM):
Mooie plaatjes van composiet wielen met leuke discussie, waarin met name ook met kennis over de RR van SM gesproken wordt: japans carbonfiber
Die Carbon composiet dingen zijn echt hartstikke duur.
Overigens denk ik dat de originele RR’s niet een composiet met carbon waren; die vezel bestond toen nog niet echt voor praktische toepassingen.
Het zal eerder een “technisch glas” geweest zijn, “E-glas” of “S-glas”, met een thermohardende hars (polyester, of veel beter epoxy) òf een thermoplastische stof als matrix.
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Naar mijn beste weten zijn de RR’s van Glasvezelversterkte kunststofhars gemaakt: Roue resine will zeggen Wielen in Hars. in 1970 was er nog geen Kevlar/Twaron of andere hypersterke vezels.
Ik zou huiverig zijn voor het namaken van een RR, hoe weet je of je die echt goed kan namaken? Die moeten dan nog wel uitgebreid getest worden, want met 270 kmh met de volle belasting van 615 Kg ( voor 91W banden) testen lijkt me niet zo simpel.
Waarom geen mooie ( dichte!) alu/magnesium wielen, die zijn licht genoeg, en dan meteen in 16 duims? Met 2-delige velgen moet dat eenvoudig werken. Carbon? Da’s mooi voor 10.000 per set, en weggoien bij de eerste aanraking met de stoeprand ( gebeurt je nooit natuurlijk).
groet,
Peter
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gents,
Het lijkt alsof de landcruiser de zelfde steek heeft… (Yahoo groupinfo)
http://www.discounttiredirect.com/direct/findWheelDetail.do?bp=5-150&pc=53779&counter=1&wd=16&rw=8
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Joris:
ik dacht dat een Sm 5x160 had? Die maat ben ik alleen op Ford Transit’s tegen gekomen, maar dat krijg de “truck” velgen die minimaal 1000 KG /stuk moeten dragen, dus “zwaar”.
Peter
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dacht ook dat de SM 160 x 5 heeft???Wie bevestigd??
Zondag nog even gebeld met Andrew Brodie. Hij wil wel meewerken, maar ziet niets in 16 inch velgen. Hij vreest dat dit afbreuk zal doen aan het karakter van Grand Tourismo. Maar hij heeft wel een gebroken wiel om te ontleden. Hij gelooft echter meer in een röntgenopname. We komen erop terug.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja het moet een 15 inch worden en voldoende wang om nog meer comfort te bereiken. De korte ribbels voel je nu al en met 16 inch en minder hoge band wordt dat erger.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Om aan een setje velgen te komen, kun je ook proberen om ze onder een auto vandaan te kletsen. Voor het geval het niets wordt met de RR-replica’s, heb ik de volgende eraf gekletst:
http://www.leboncoin.fr/vi/64199065.htm?ca=7_s
Deze staan ook nog op Leboncoin:
http://www.leboncoin.fr/vi/49684682.htm?ca=7_s
Je moet wel door de kleur heen kijken. Stel je ze voor in effen grijs. Bij de velgendokter kun je ze weer helemaal als nieuw laten maken en ook in de gewenste kleur. Zo te zien, zijn deze Chaprons ook wel prima. Vind ik tenminste. Lijkt op het oog 15 inch en gezien de uitgezaagde wielkasten ongetwijfeld 6 inch breed. Geen idee hoe de kwaliteit is van Chapron-split rims. Daarom heb ik voor de massieve Delta Mics gekozen. Het verhaal erbij staat bij mijn ‘roestige’ topic.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
en deze heb ik nog nooit gezien:
http://www.leboncoin.fr/vi/73381467.htm?ca=7_s
Mij te druk. Geen spijt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Die laatste velg =
Die chapron Velg =
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hey Bloop,
Over smaak valt niet te twisten, maar die smaak van jou…..
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
iemand zocht delta mics?
Op ebay in USA voor $2500. Met de huidige dollarkoers valt dat mee?
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
BXSport schreef in SM’s te koop het volgende:
bxsport schreef:blondeau vroeg 2 jaar geleden 5000 euro voor de 4 velgen…. blijkbaar heef hij er begin jaren 9O laten bijmaken bij michelin…. als hij dat kan moeten wij dat toch ook kunnnen niet?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Robin Visser schreef:BXSport schreef in SM’s te koop het volgende:
bxsport schreef:blondeau vroeg 2 jaar geleden 5000 euro voor de 4 velgen…. blijkbaar heef hij er begin jaren 9O laten bijmaken bij michelin…. als hij dat kan moeten wij dat toch ook kunnnen niet?
1. Hoe goed zijn je contacten met Michelin?
2. Hoeveel setjes RR denk je af te willen nemen?
Citroen!