Yo,
In 1998 kreeg ik van mijn ouders een bx 14 uit 1986 met 25000km op , heb er dan heel mijn studententijd meegedaan tot in 2003. Vandaag ben ik hem van op stal (lees buiten onder half afdak) gaan halen , heb em nooit willen verkopen , vermits er zoveel gebeurd is met deze bx. Heb er met mijn gsm fotos van getrokken , vandaar de slechtere kwaliteit. Na 2 jaar niet meer te hebben gedraaid , was hij na 30 sec terug vertrokken. Maar hij ziet er niet zo goed meer uit , ondanks het feit dat hij maar 80000km heeft. Daarom heb ik besloten hem helemaal terug op te lappen. Daar de meesten niet begrijpen dat ik dit ga doen post ik mijn verhaal hier betere fotos volgen
By zigmund1979 , shot with SAMSUNG at 2009-07-18
By zigmund1979 , shot with SAMSUNG at 2009-07-18
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Leuk ding hoor, een erg vroege type 2 dus, met nog een lekkere XY - 150 motor
succes er mee
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ha! Het lijkt Criezel1 wel…
Leuke bak. Veel plezier met oplappen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Leuke auto! Daar ga je nog veel plezier mee beleven..
Rare spiegel aan de passagierszijde joh…
1 ding. staar jezelf niet blind op het aantal km’s.
Ik heb mijn bx gekocht met 59.000 km. Ontzettend weinig dus. Maar stilstaan is nog veel hardere achteruitgang dan rijden volgens mij.
Er zit inmiddels bijna 80.000 op ook maar er is al een hoop aan vervangen. Voornamelijk rubbers en slangen die verduurd zijn enzo.
nou hoe staat het ermee is ie al gewassen? Ben benieuwd naar de betere foto’s
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
dit weekend plan ik hem te wassen , ben weer lui geweest de laatste weken…. ondanks dat hij perfect rijdt heb ik toch nog wat werk . Maar hij wordt pas binnen 1,5 jaar oldtimer. Ga hem dan pas inschrijven. De bedoeling zal dan ook gewoon zijn om er af en toe mee rond te rijden , want zoals Thiezz zegt , stilstaan is idd slechter , zeker omdat je er dan niet naar omkijkt….
Jah, die kan zeker wel een poetsbeurtje gebruiken.
Hopen dat die daar al een stuk beter van wordt…
Sigmund schreef:want zoals Thiezz zegt , stilstaan is idd slechter , zeker omdat je er dan niet naar omkijkt….
Als je hem netjes stalt valt het wel mee hoor, maar half onder een
afdak is inderdaad wel een beetje slecht.
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
hoe ist gegaan? Al mooi schoon?
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Thiezz schreef:1 ding. staar jezelf niet blind op het aantal km’s.
Ik heb mijn bx gekocht met 59.000 km. Ontzettend weinig dus. Maar stilstaan is nog veel hardere achteruitgang dan rijden volgens mij.
Er zit inmiddels bijna 80.000 op ook maar er is al een hoop aan vervangen. Voornamelijk rubbers en slangen die verduurd zijn enzo.
Slecht voor rubbers en slangen ja. Maar bedenk eens hoe heerlijk fris het motortje nog is.
Overigens wel heel slecht om na een hele lange stalling, de motor te starten met dezelfde prut er nog in. Eerst alle sapjes vervangen, das beter. Nog beter is voor de stalling alle sapjes af te tappen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Heb em na een grondige check van de remmen etc.. naar een overdekte staanplaats gereden 15km verder , daar de auto al jaren niet meer gekeurd was moest ik hem zeker proper maken om de baan op te kunnen , uiteraard was hij wel verzekerd voor 1 dag en ik moet zeggen dat hij goed reed.
Ik zou er leren zetels in willen zetten , passen alle zetels in éénder welke bx ? Als er iemand nog mooe leren zetels heeft liggen.. laat maar iest weten…
Verder zou ik hem willen herspuiten en de binnenbekleding vernieuwen. Een groot project , maar hij wordt pas oldtimer binnen 1,5 jaar , dus heb nog tijd…
mooi na al dat poetswerk
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Weer een schone slaapster gewekt! (tenminste, na een sopbeurt dan toch…)
Op je vraag of alle stoelen passen in een BX: Alle soorten BX stoelen passen in alle soorten BX-en. Er heeft bijvoorbeeld een tijdje terug een BX-Nix met zwart leer (voor veel te veel) te koop gestaan op Marktplaats. Ik weet niet zeker of er leren achterbanken zijn die gedeeld neer te klappen zijn…
Bij het zoeken naar stoelen uiteraard even letten op de stand van de rugleuning. Een verzakking is te herstellen, maar het is best een vervelend klusje dat je het liefst met een reserve frame doet.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat een leuk project dit! Klopt het dat de kleurcode EVBcR is?? Ik denk namelijk de kleur Gris Renard te zien, wat vrij zeldzaam is op de BX type 2. Dit is namelijk alleen maar in 1986 geleverd.
Wat betreft de leren achterbank, deze is altijd in 1 stuk helaas.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Bon, na 2 jaar eindelijk begonnen aan de bx , had 2 jaar niet meer gedraaid , maar had er het volste vertrouwen in , hij startte dan ook relatief snel , na een kleine remtest heb ik em 20 km verder gereden naar een plaats waar ik er aan kon werken. Ben onderweg wel de helft van mijn LHM kwijtgespeeld , het lekt ergens vanonder ter hoogte van de waterpomp. Vandaag heb ik vooral gelast om gat in koffer weg te krijgen , vermits ik ni echt kan lassen ni echt simpel , maar tis al redelijk goed gekomen….krijg wel wa commentaar van mensen waarom ik hier energie insteek ...wel ben van plan der iets cool van te maken ! dus trek het mezelf ni aan…
hier wat fotos: