montage koppelingskabel
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1000

Gepost: 16 oktober 2009 02:41 PM

Beste vrienden,

ik rijd nu twee rond met een nieuwe koppeling in mijn cx 25d.  Dit gaat echter niet zo vlot, omdat ik om te ontkoppelen veel te diep moet trappen.  Ik kan de slag regelen maar dan schijnt die koppeling te gaan slippen.  Het probleem zit volgens mij bij de aansluiting van de kabel aan het pedaal.  Hoe zit dat daar precies want ik heb het gevoel dat er een origineel onderdeel ontbreekt.

Nu zit de kabel met een zelfgemaakt pinnetje aan het pedaal gehaakt, achter dat haakje dus.

Kan dat het probleem zijn ? 

Bedankt.    Jef

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1000

Gepost: 16 oktober 2009 02:46 PM
  [ # 1 ]
jef scholliers schreef:

Beste vrienden,

ik rijd nu twee rond met een nieuwe koppeling in mijn cx 25d.  Dit gaat echter niet zo vlot, omdat ik om te ontkoppelen veel te diep moet trappen.  Ik kan de slag regelen maar dan schijnt die koppeling te gaan slippen.  Het probleem zit volgens mij bij de aansluiting van de kabel aan het pedaal.  Hoe zit dat daar precies want ik heb het gevoel dat er een origineel onderdeel ontbreekt.

Nu zit de kabel met een zelfgemaakt pinnetje aan het pedaal gehaakt, achter dat haakje dus.

Kan dat het probleem zijn ? 

Bedankt.    Jef

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 16 oktober 2009 05:18 PM
  [ # 2 ]

Dag Jef,

de koppelingskabel mag rustig wat nagesteld worden hoor aan de bakhevel, het mooist is het wanneer deze haaks op de kabel staat.
Doorslippen van de koppeling gebeurt pas als je hem tever aan draait, maar een slag meer of minder maakt geen vuk uit.
Sleuteltje 10 om de borgmoer los te draaien en (ik dacht) 12 om de stelmoer te verdraaien.
Houdt daarbij met een tangetje het vierkante stuk van de kabel even vast.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook