4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Willems BX GTi 16Valve mk1 (restauratie voltooid)
FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 22 juli 2009 10:15 PM
  [ # 46 ]
Mechuccio schreef:
daaristieweer,wiedurft schreef:

maar eh… wat was je nou kwijt voor een setje nieuwe kabels en welke heb je en waarvandaan… laatst ook al een s wezen informeren en kon men er niet aankomen brezan Cartal Lasaulec (Korver)
blij dat ie het weer toppie doet!

De Brezan in Weert levert ze wel nog gewoon, kosten iets van 75 euro.
En in Roermond bij een automaterialenzaakje leveren ze de kabels voor 40 euro. De dealer kan ze ook nog gewoon leveren maar dan betaal je echt een dikke hoofdprijs ervoor.

Jongens, normaal ben ik geen voorstander van reclame op internet, maar ik heb nu in twee BX-en een rode Magnecor op maat gemaakte dikke, perfect passende (door de juiste bougiekappen en precies de juiste lengte) en zeer goed werkende kabelset voor 100 Eur inclusief BTW. Montage is natuurlijk 5 minuten werk. Ik kocht ze bij

Meneer Geert Rienstra
Auto Sport Parts
Lagosweg 57
2622 CZ
Delft
Tel: 0031 15 257 4766
Fax: 0031 15 257 4768

en die stuurde ze me gewoon in een doossie op naar mijn huis.

Profiel  

Gideon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72

Gepost: 26 juli 2009 01:45 PM
  [ # 47 ]

Hey wat leuk,

onze oude bx… als ik het zo lees wordt ie gered?

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 29 juli 2009 04:08 PM
  [ # 48 ]

Of de BX gered wordt? Als die in mijn bezit is, dan ik dara natuurlijk gene twijfel over mogelijk. Laughing

Verdre had ik nogal last van het orginele dak tijdens de hevige regenval.
Wat er gebeurd is het volgende. Ik rij op de snelweg en dan begint het dakraam omhoog te komen. Hij zwabbert dan zeg maar beetje heen en weer met als gevolg dat die water gaat happen en ik nat wordt. Rolling Eyes

Maar ik begreep van Koos K dat je het dak kan afstellen. Nu dus min vraag. Hoe doe je dat? Very Happy

Nog 2,5 week en dan gaat de auto uit elkaar voor schade herstel en overspuiten. Ik kan niet wachten. Cool

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 10 augustus 2009 09:19 PM
  [ # 49 ]

Zo vandaag voorlopig de laatste meters gereden met het hok. Crying or Very sad  Uiteraard nog even helemaal gewassen zodat die schoon de garagebox in kan. Smile

Ik ga van de week eerst op vakantie en daarna begint de schade herstel alweer. Dus ik heb besloten hem vandaag al weg te zetten. Blijft een heerlijke auto!

Het project van de groene mk2 is even op een zijspoor gezet, want direct na de vakantie komt er een mk1 bij. Maar daar later meer info over.

Groeten van de BX 16V held. Wink

BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 10 augustus 2009 10:14 PM
  [ # 50 ]

die van mp zeker met airco !!! hihihi

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 10 augustus 2009 11:57 PM
  [ # 51 ]

Nog één erbij? Dat gaat lekker zo. Is dat die grijze 16v waarbij de motor nog in elkaar gebouwd moet worden?

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 augustus 2009 01:29 AM
  [ # 52 ]

Of die zwarte in de provincie Groningen?

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 augustus 2009 09:35 PM
  [ # 53 ]

Wanneer is het museum over de BX16V open?

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 29 augustus 2009 12:43 AM
  [ # 54 ]
Vermond schreef:

Nog één erbij? Dat gaat lekker zo. Is dat die grijze 16v waarbij de motor nog in elkaar gebouwd moet worden?

Ik zeg alleen: Jij kan erg goed gokken. Kunnen ze eerst rustig de hele koets nalopen en dan de hagelnieuwe motor inbouwen en ten slotte natuurlijk ook meteen de airco werkende maken.

Het BX16V museum? Ja die is binnenkort geopend. Wink Je zou het ook “de enige echte bx-en” kunnen noemen.

Daarnaast heb ik nog 2 exclusieve exemplaren natuurlijk. Een tzd turbo waar de kinderziektes wel uitzijn na 572.500 kilometer.
Vergeet ik bijna LPM. Een heuze soapauto die voor veel ellende en daardoor prachtig leedvermaak zorgt.

Ps over de toegangsprijs valt te praten. Wink

Profiel  

Gepost: 29 augustus 2009 01:42 AM
  [ # 55 ]
BX19TZI schreef:

Vergeet ik bijna LPM. Een heuze soapauto die voor veel ellende en daardoor prachtig leedvermaak zorgt.

Haha, zo is het, Premiere, Henk en LPM, deel 1 Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 29 augustus 2009 02:00 AM
  [ # 56 ]
BX19TZI schreef:

Ik zeg alleen: Jij kan erg goed gokken. Kunnen ze eerst rustig de hele koets nalopen en dan de hagelnieuwe motor inbouwen en ten slotte natuurlijk ook meteen de airco werkende maken.

Ik was net te laat Exclamation

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 16 oktober 2009 05:59 PM
  [ # 57 ]

Het moet dan toch eindelijk eens beginnen he!

Ik moet nog een aantal onderdelen hebben. Ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.
- een compleet nieuwe kableboom voor de 16v
- een nieuw achterstuk
- nieuwe a stijlen
- brons getinte voorruit

Verder zoek ik nog een bedrijf die mijn interieur kan herstellen. Er zitten de bekende scheuren in het plastic vlakbij de voorruit. Ik heb het bij al mijn bx-en trouwens. Maar dat kan ongetwijfeld gefixed worden. 1 stoel moet ook even gemaakt worden maar daar heb ik al een adres voor.

Ik wilde 1 ding anders na restauratie. Dat moet nog even worden uitgezocht. Er moet eigenlijk niks veranderen, maar ik wil graag als extra knipperlichten in de spiegels. En die spiegels moeten aangepast worden want als basis wil ik gewoon de orginele bx spiegels. Heeft iemand daar al eens wat mee geprobeerd?

De bx uit elkaar halen is alleen niet zo makkelijk. Ik doe het meeste zelf. Hoe haal ik bijvoorbeeld dat kleine raampje uit de achterdeuren? Alle tips zijn welkom. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren, want ik ben nogal ongeduldig, maar ik probeer rustig af te wachten. Het slopen moet ik immers eerst zelf hebben gedaan.

Het blok wordt ook nog aan een inspectie onderworpen, maar hij moet eerst uit de auto.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 oktober 2009 09:07 PM
  [ # 58 ]

HEt kleine raampje kun je loshalen door de rand aan de buitenkant voorzichtig los te wippen met een schroevendraaier.
En die scheuren in die plaat bij je dash, dat wordt een mooi werkje want die plaat is een vast onderdeel van het dashboard zelf, je zal dus het complete dash moeten gaan vervangen voor een goede wil je dat netjes gefixed krijgen, of wellicht dit dash loshalen, die scheurtjes lijmen en er dan een don vel overheen lijmen in dezelfde kleur maar hoe lang dat gaat blijven zitten….
Ik heb het ook, en ik heb al een paar jaar een goed dash klaarliggen…. nu alleen nog eens de zin vinden om het om te bouwen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 16 oktober 2009 09:34 PM
  [ # 59 ]

Waar zitten die scheurtjes dan precies? Bij mij op mijn dash zijn mij nog geen scheurtjes opgevallen, behalve dan bij het bovenste dashboardkastje linksvooraan. Maar dat is denk gekomen door een kraak die een keer in mijn beestje gezet is…

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 oktober 2009 09:56 PM
  [ # 60 ]

Knipperlichten in de buitenspiegels van je BX!  gulp

Waarom zou je dat doen…. Wat je nu al hebt aan knipperlichten, lijk me toch goed genoeg?
Het zou niet echt mooi zijn, maar ja ieder zijn smaak…

Profiel  

4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook