6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D Familiale en CX 2000 Pallas van bonetone - startprobleem!
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 juli 2009 02:41 PM
  [ # 76 ]

Als het om de conische bouten achter de deurvanger gaat lijkt me dat geen handige optie….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 16 oktober 2009 04:26 PM
  [ # 77 ]

Tijd voor een update, afgelopen zomer probleemloos op vakantie geweest naar Frankrijk, enige punt is het in de gaten houden van het oliepeil want ergens verdwijnt er toch wel wat olie.
Maar goed, heerlijk gezweefd en donderdag gaat ze naar de APK, ben benieuwd of er nog verassingen zijn.

Wat de laatste week wel opeens optreedt is een schurend geluid aan de rem linksvoor, als ik rem wordt het erger maar het verdwijnt niet als ik de rem loslaat. Iemand een idee wat het kan zijn?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 oktober 2009 04:39 PM
  [ # 78 ]

Ik neem aan dat je zelf al naar je schijven en blokken hebt gekeken….

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 16 oktober 2009 05:08 PM
  [ # 79 ]

Ja dat is dus ook een probleem, ik krijg de wielbouten niet los   Surprisedops: Ik weet niet met welk moment die vastzitten maar dat is behoorlijk strak, zeker omdat ik ook wat last van m’n rug heb.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 oktober 2009 08:01 PM
  [ # 80 ]

Leen een kruissleutel - dat scheelt heel erg voor je rug. En vraag dan meteen of de eigenaar van de kruissleutel ook even een poging wil wagen Wink Er kan zomaar een klein steentje klem zitten tussen schijf en remschoen. Dan ben je zo klaar.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 oktober 2009 08:22 PM
  [ # 81 ]

Ik, met mijn kleine gestalte en nauwelijks gewicht, gebruik een kruissleutel en een stuk steigerpijp. Ideale combinatie als ze weer eens met lucht die bouten te vast hebben gedraaid.

De steigerpijp past netjes over de dwarsstukken van de kruissleutel en met een halve meter pijp heb je echt niet veel kracht nodig.

Standaard uitrusting in de auto. Kruis en buis.

Profiel  
 
GoofdeWijze
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 16 oktober 2009 08:49 PM
  [ # 82 ]

Grappig, in afgelopen week 3 CX Breaks tegelijk hier in de regio Culemborg- Geldermalsen gezien. 2 in Culemborg, waarvan 1 type 1 op de zuidelijke ringweg met een aparte kleur rood (geen rouge florentin, d.i. meer vermiljoenrood), die ik nog nooit eerder heb gezien. 4 Breaks, die elkaar tegenkomen in 1 week tijd: dat komt zelden voor. Ik zelf heb een blauwgrijze break.  Nu een collega rijder met een witte CX break op een steenworp hiervan.

A propos terug naar de topic: hulp nodig, geef maar een seintje.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 oktober 2009 11:05 PM
  [ # 83 ]

Het is even geleden, zo’n jaar of 15, maar ook toen best apart. Ik in mijn blauwe break opweg van Breda naar Antwerpen en ik sluit aan achter een witte en een rode break….
Heel bijzonder. Toen al. Ik zal het ook niet gauw vergeten.

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 17 oktober 2009 07:16 PM
  [ # 84 ]

Oké, ik had die vraag natuurlijk nooit moeten stellen zonder dat ik het wiel eraf had…
Vandaag dus het wiel eraf gekregen, wat blijkt: remblokje helemaal versleten. Staal op staal dus en daardoor de schijf nu ook naar de mallemoer Sad
Gelukkig staat donderdag de afspraak met de garage al, kunnen ze dit ook meteen fixen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 oktober 2009 11:47 PM
  [ # 85 ]

Schijf naar de mallemoer? Dan heb je toch best een tijdje met errug dunne blokken gereden. Dat had iemand bij de laatste grote beurt moeten zien ...

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 08 december 2009 10:26 AM
  [ # 86 ]

Weer eens een update: na de APK weer probleemloos gezweefd. Wat wel een probleem is is dat het stuurhuis lekt blijkt te zijn Grrrr Grrrr Grrrr Ik weet nog niet wat ik daar aan ga doen….

Verder gisteren de teller weer op 0 gezet Smile Geen idee of er nu een 4, 5 of 6 voor moet.
Toevallig ook vorige week de Renault over de 250k gereden maar geen foto gemaakt.

Afbeelding Bijlagen
DSCF0053_800x600.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 08 december 2009 05:17 PM
  [ # 87 ]

Het blijft duf, die 5 cijfertjes voor hun grootste auto, die vele tonnen kan rijden. Mijn GSA heeft bijvoorbeeld wel 6 cijfers. Bij de CX plak ik er zelf het getal voor met zo’n ouderwetse strook uit een knijptang…

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 09 december 2009 11:41 PM
  [ # 88 ]
bonetone schreef:

Hier zijn vast twee foto’s Smile


christmas Gefeliciteerd met je aankoop van je witte Femme veel mooie zweefkilometers in het vooruitzicht.
harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 09 december 2009 11:52 PM
  [ # 89 ]

wat een bekende oprit:P:P:P

was een heerlijke cx ik heb hem toender tijd een weekje thuis gehad voor de apk

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 11 december 2009 12:41 PM
  [ # 90 ]

Van wie is dat glimmende ronde ding in de rechter benedenhoek?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook