Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Heeft iemand ervaring met het overzetten van deurlijsten? Ik wil van een set overcomplete deuren de chromen deurlijsten overzetten maar ik vermoed dat deze verlijmd zijn? De strips op de achterte ramen waren dit niet en kunnen wel overgezet worden. Helaas zijn de zwarte plastic strips op mijn deuren her en daar beschadigd zodat ik ze wil vervangen.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ze zitten niet verlijmd. Alleen geklemd.
Aan de onderkant zitten kleine afwerkstukjes. Zorg dat het raam open is, anders kan je nergens bij, maar dat is duidelijk.
Die kleine stukjes, dat kan je zien, hebben twee lipjes. Die moet je met beleid openbuigen en dan kan je ze weghalen. Daarna neem je een plamuurmes, zet dat op de rand aan de binnenkant. Die rand zit niet om de stijl gevouwen. Aan de andere kant van de strip wel.
Met een hamer tik je dan voorzichtig op het plamuurmes en zo ga je de hele strip langs. Niet wrikken, niet meteen een hele kant losmeppen, maar gewoon stukje bij beetje. Aan één kant beginnen, dan de andere kant en naar het midden werken. Ineens komt de strip los.
De achterdeuren zijn wat eenvoudiger dan de voordeuren, vanwege die bocht in de voordeurstrip.
Let goed op, dat je het plamuurmes netjes recht zet, anders mep je deuken in het ROESTVRIJSTAAL.
Succes!

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dank je wel voor de uitgebreide uitleg! Nu alleen maar eens gaan kijken hoe ik die (electrische) ramen naar beneden ga krijgen want de deuren zijn los en de ramen zijn niet open.

Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Daarvoor heb ik van een ouwe deur een connector met een stukje kabel eraan bewaard. Connector op de motor, 12V van een accu of acculader op de kabel en hop het raam gaat open (of dicht ).
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Het is inmiddels helemaal gelukt. Dank allemaal maar ik hou jullie grijze hersencellen nog even bezig met de volgende vraag over het stuurcommando