4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Accu lampje licht zwakjes op: nieuwe diagnoses :
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 29 januari 2009 03:04 PM
  [ # 46 ]

jawel, altijd eerder dan je denkt.
Toch valt het wel een beetje mee, kijk maar:

een achterruit verwarming, die was stuk
twee blowers,  op een BX 1.4???
interne blower, yep
4 koplampen,  ik zie er maar twee.
achterlichten.  heel weing: 5 W maal 2 gedeeld door 12 is nog niet een ampere
Radio,    bij normale radio weinig
dashbord,  ook weinig
stroom naar de airco, op een BX 1.4??
injectie ecu, yep
ontsteking,_____yep____________

Als je dat bij elkaar optelt kom je never nooit aan de maximale capaciteit van je dynamo.

Wat nog wel wil helpen als je gaat meten: even de sigarettenaansteker aandrukken. Dat is echt een megagebuiker.

Groeten, Rob

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 januari 2009 03:31 PM
  [ # 47 ]

Er zitten wel 2 lampjes in je koplampen Smile Toch? (want weet het al niet meer 100% zeker Rolling Eyes )

Profiel  
 
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 29 januari 2009 04:19 PM
  [ # 48 ]

klopt, stadslicht (gebruikt vrijwel niets) en een dubbele voor groot- en dimlicht. Maar die laatste twee branden nooit tegelijk; dan worden ze te warm en gaan stuk.

Rob

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 29 januari 2009 07:20 PM
  [ # 49 ]

Tja tja tja, heb ff n flink stuk gereden en weer de laadspanning gemeten. Is 13,9 en zakt naar 13,3 bij alle verbruikers aan. Erg netjes dus. De kachel neemt maar een paar tienden volt. Ik kan de amperage nog meten. De elektromotor kan dus enorm veel stroom opzuigen. Ik zie het nog even een tijdje aan allemaal.

De ene keer geouwehoer en de andere keer niks aan het handje. We wachten het af en ik breek mijn hoofd er nog wel weer over…

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 04 februari 2009 02:15 AM
  [ # 50 ]

Probleem is er niet, alleen vuile contacten!
Als er echt een probleem was had je al moeten duwen.
Slotje?

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 04 februari 2009 02:31 AM
  [ # 51 ]

Misschien is dat toch het probleem. Afgelopen tijd enkele keren last gehad van het lampje. Soms ook helemaal weer niet…...

Slotje hoeft niet van mij hoor. Ik update het wel weer een keertje!

Profiel  
 
tommygee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 23-02-2009

Gepost: 18 oktober 2009 01:20 PM
  [ # 52 ]

Beste Forumgebruikers,

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn BX 1.4. Bij het vervangen van mijn startmotor heb ik de startmotor getest me alle bedrading aangesloten, maar de startmor niet op zijn plek. De ‘nieuwe’ sloop-startmotor deed het goed, maar er sprong wel een vonk over naar de carroserie, sindsdien doet de dynamo het niet meer. Er is geen laadspanning (12.4 Volt) en het dashboardlampje voor de accu brand dan ook. Nu heb ik mijn BX in februari gekocht en weet ik dat de dynamo in januari is vervangen. Ik kan met dus niet voorstellen dat deze er uit slijtage mee op is gehouden.

Ik heb in dit topic een aantal dingen gezien:
1. Zekering F1 vervangen om dynamo initiele spanning te geven
2. Regelunit in de dynamo vervangen

Punt 1 heb ik getest. Dit leek me een plausibele verklaring aangezien ik blijkbaar een sluiting heb veroorzaakt.

Wat kunnen jullie me aanraden? Ik sta op het punt de dynamo te demonteren om deze aan een onderzoek te onderwerpen of eventuele regelunits te vervangen. Heeft er iemand nog andere tips?

Groet,
Thomas

BX 1.4 Cannes Wit

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 19 oktober 2009 09:35 PM
  [ # 53 ]

Ik ben toch bang dat je de spanningsregelaar van de dynamo naar z’n grootje hebt geholpen met je startmotor-test-actie!?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 19 oktober 2009 11:30 PM
  [ # 54 ]

Inderdaad, als alle bedrading goed zit en contact maakt en je meet nog 12,4 volt, dan is waarschijnlijk je spanningsregelaar kapot.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook