Inhouden/schokken
Koen NL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 15 oktober 2009 10:07 PM

Wanneer ik met mijn Xantia optrek heb ik regelmatig dat als ik naar z’n twee schakel de auto erg begint te schokken en inhouden. Dit is eigenlijk alleen maar bij de tweede versnelling.

Hoe kan dit? Ligt dit aan de bougies? Of ligt het ergens anders aan?

Het gaat om een Xantia 1.8i 16v uit 1998.

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 19 oktober 2009 04:12 PM
  [ # 1 ]

Hier precies hetzelfde probleem (schokken en inhouden), alleen bij rustig optrekken minder schokken en….bij alle versnellingen.
‘k Heb de bougies al vervangen, die zijn het niet.
Ik kom uit bij de bobine, deze verdenk ik van massa maken. De vonk gaat “elders” naartoe.
De zwarte kap op je blok bevat “speentjes”, deze vallen over de bougies. In deze kap zitten de bobines.
Deze kap wil ik dus gaan vervangen.

Misschien ook een tip voor jou?

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 22 oktober 2009 03:19 PM
  [ # 2 ]

Kleine update,


Heb de kap dus vervangen, incl. nieuwe bougies en het probleem is verholpen.
Ze zweeft weer als nieuw.

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Hanno
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 14-05-2009

Gepost: 27 oktober 2009 12:40 PM
  [ # 3 ]
Koen NL schreef:

Wanneer ik met mijn Xantia optrek heb ik regelmatig dat als ik naar z’n twee schakel de auto erg begint te schokken en inhouden. Dit is eigenlijk alleen maar bij de tweede versnelling.

Hoe kan dit? Ligt dit aan de bougies? Of ligt het ergens anders aan?

Het gaat om een Xantia 1.8i 16v uit 1998.

Mogelijkheden:
Injectie vervuild, kleppen stelling (een klep omhoog/vast..

Laat je motor even stationair draaien, dan uitzetten, dan kijken welke cylinder er nat is dan weet je gelijk als er 1 nat is of en welke cylinder niet mee werkt

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook