Mijn andere BX:
Ik heb 2 maanden geleden mijn 16V MK2 laten ombouwen naar een Supercharged.
Dat is professioneel gedaan door R&B Performance in Leidschendam. Hij is dealer van Rotrex, een Deens bedrijf dat superchargers voor alle merken maakt.
Was een behoorlijke klus, auto is enige weken weggeweest, maar het resultaat mag er zijn!!
Ongeveer 240 pk (a.s. dinsdag op de rollenbank want in aug was het te warm)
Enorm koppel.
Wat cijfertjes so far : 0-100 binnen de 6 seconden en dat is inclusief schakelen naar zijn 3 want de toerenbegrenzer grijpt in bij 96 in zijn 2. Dat laat ik zo want de levensduur moet ook gewaarborgt worden.
Top is nu begrensd op 230 per uur, ook hier weer de begrenzer die roet in het eten gooit want hij wil veel harder. Wellicht overweeg ik nog een andere bak van een diesel.
De ombouw behelst:
-Supercharger
-Intercooler
-Oliekoeler voor de charger
-Grotere injectoren
-Aanpassen computersettings
-Verplaatsen radiator naar voren
-Zaagwerk in grille onderbumper
http://s80.photobucket.com/albums/j185/beek3762/rotrex/
Uiteraard ben ik er verder voorzichtig mee, maar het is erg leuk rijden. Veel meer koppel bij lage toeren want dat mankeert aan de normale 16V. Beestachtig optrekken bij meer toeren en toch een verbruik van 1 op 9 tot 1 op 10,5.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
En een beest dat dit is
Ongelooflijk snel, je wordt echt in je stoel geramd als het gas aangeraakt wordt.
Met stip de lolligste BX om in te rijden.
Ook niet eens een zenuwachtig ding, gewoon heerlijk rustig mee te rijden maar monster als je echt gas geeft.
Dit is een topproduct Mark
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Dus daarom heb ik me een week geleden helemaal af zitten vragen hoe er zo’n geweldig geluid uit een 16V komt!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dit is het betere werk! Respect!
(Ik vind mijn standaard 16v al levensgevaarlijk )
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Tsja, een standaard 16V kan inderdaad levensgevaarlijk zijn, deze gaat een heel aantal stappen verder.
Fimpjes en foto’s kunnen niet genoeg laten zien wat voor geweld hier in zit, als je het meemaakt weet je niet wat je overkomt.
Deze auto levert echt een walgelijk vermogen
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nice, very nice!
Citroen!
ik verbaas me nog elke dag. Als ik dan bij Top Gear ofzo auto’s zie waar ze een hoge pet van op hebben, dan denk ik, “mijne is sneller”. Dan moet je denken aan Focus RS, Megane RS, Golf R32 etc.
Stuk voor stuk snel, maar wel een stuk zwaarder waardoor de pk/kg-verhouding in het voordeel van de BX is.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
En maar golf-kwallen en impreza-neuroten op stang jagen…
De enige auto die ik met de BX14 zou kunnen verslaan is een trabant…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Vet!!! Al die verbaasde koppen als je een keer echt gas geeft, lijkt me werkelijk prachtig om te zien. Zal je wel een aardige kwak duiten gekost hebben, maar nu heb je iets echt unieks. Volgens mij rij je zelfs de fameuze Rally-BX aan gort en heb je toch een auto die er nog echt als een BX uitziet.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik denk dat het voor de meeste van ons te duur is, maar super gaaf natuurlijk!Helemaal top! Kijken of alles heel blijft…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Och als een originele 16V al ruim in de 3 ton kan komen zonder gekkigheid moet een supercharged 16V met minder dan een ton op de klok toch zeker nog wel een tonnetje kunnen draaien.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
vandaag op rollenbak geweest, resultaten:
248 pk aan de motor
215 pk aan de wielen
255 NM bij 6600 t/pm
Maar belangrijker, een erg mooie lineaire koppel, dus al vanaf lage toeren veel koppel aanwezig
Gaaf!!
Wow, nog 215 paardjes aan de wielen en dan dat koppel! Oppassen dat de straatklinkers niet bij je achterliggers door de voorruit vliegen.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Kan je de uitdraai van de vermogensbank hier posten?
Sowieso een heel gaaf project!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik ben helemaal niet bang voor de motor, met die compressor ervoor. Maar hoe lang zou een BX-versnellingsbak zoveel koppel vreten?
Maar hoe dan ook, het plan & de uitvoering liegen er niet om. Filmpies, nu!!!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!