Gister met vier man hard gesleuteld aan de tgd12 break. De motor ligt op zn plaats.
Moet nog wel het een en ander gebeuren voordat ie loopt, maar het gaat geheel goed komen.
Dennis, Plofkop en Web bedankt.
Hier de eerste foto’s.
waar ik mij wat zorgen over maak is om deze situatie bij de onderste motorsteun.
wie heeft hiervoor een bruikbare tip?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Re: vordering tgd12 break
stoterstangen90 schreef:
wie heeft hiervoor een bruikbare tip?
Mis ik hier wat?
Wat is het probleem?
Het valt trouwens bijna niet op dat er geen turbo achter zit (gheghe). Ik ben wel benieuwd, laat je hem zien op het kampeerweekend?
het onderste motorsteunrubber zit nogal naar achter gespannen. Niet lekker dus.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
wat nu? zomaar nog een BX turbo-d12 erbij? waarom is er geen website van
stoterstangen90 schreef:het onderste motorsteunrubber zit nogal naar achter gespannen. Niet lekker dus.
Ik had hier idd ook niet gek veel ruimte. Ik meen dat het bij mij parten speelde dat delen van het spruitstuk of de turbo tegenn het subframe of stuurhuis aankwamen waardoor je het blok te weinig bewegingsruimte had. Ook tussen waterpomphuis en subframe had ik nog verrekte weinig ruimte over. Maar zover ik weet hangt ie nu bij mij wel neutraal in de steunen.
Harm schreef:wat nu? zomaar nog een BX turbo-d12 erbij? waarom is er geen website van
Wie had het hier over een Turbo?
geen turbo? amateurs! :p
Harm schreef:wat nu? zomaar nog een BX turbo-d12 erbij? waarom is er geen website van
deze is turboloos
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Harm schreef:geen turbo? amateurs! :p
:19
Harm schreef:geen turbo? amateurs! :p
de turboct komt in een later stadium.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Re: vordering tgd12 break
mpostma schreef:Het valt trouwens bijna niet op dat er geen turbo achter zit (gheghe).
Dat is natuurlijk het probleem! Hij mist het gewicht van de turbo achteraan, dus gaat ie zo scheef hangen
Nee, er was een krik onder de pan nodig om de onderste steunbout erin te krijgen, en we zijn gewend dat de benzine motortjes in ieder geval redelijk spanningsvrij hangen, dus we hebben zoiets van “wat is hier aan de hand” dat ie zo hard aan die steun trekt….
Blok lijkt er verder goed recht en vrij in te hangen, maar er staat veel kracht op die onderste steun en die is zo natuurlijk gauw kapot…
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Re: vordering tgd12 break
web schreef:mpostma schreef:Het valt trouwens bijna niet op dat er geen turbo achter zit (gheghe).
Dat is natuurlijk het probleem! Hij mist het gewicht van de turbo achteraan, dus gaat ie zo scheef hangen
Nee, er was een krik onder de pan nodig om de onderste steunbout erin te krijgen, en we zijn gewend dat de benzine motortjes in ieder geval redelijk spanningsvrij hangen, dus we hebben zoiets van “wat is hier aan de hand” dat ie zo hard aan die steun trekt….
Blok lijkt er verder goed recht en vrij in te hangen, maar er staat veel kracht op die onderste steun en die is zo natuurlijk gauw kapot…
Marcel
Niet druk om maken, als je gaat rijden buigt het vanzelf allemaal wel wat bij en heb je er later helemaal geen last meer van!
OK, nu serieus.
Zoals ik al zei: het komt mij bekend voor. Ik kon het blok in het begin ook nauwelijks ver genoeg naar voren krijgen om die steun netjes te monteren. Volgens mij lag het toen aan de uitlaatbocht van de turbo, maar weet het niet zeker, ahum…
Waterpomphuis is ook verdacht. Dat zat bij mij ook zeer krap maar ging net goed. Als ie ook maar iets lager uitkomt dan kun je de carterpan ook niet meer genoeg naar voren bewegen om zodoende de motorsteun meer ruimte te geven. In het uiterste geval steun iets oplassen.
Re: vordering tgd12 break
mpostma schreef:web schreef:mpostma schreef:Het valt trouwens bijna niet op dat er geen turbo achter zit (gheghe).
Dat is natuurlijk het probleem! Hij mist het gewicht van de turbo achteraan, dus gaat ie zo scheef hangen
Nee, er was een krik onder de pan nodig om de onderste steunbout erin te krijgen, en we zijn gewend dat de benzine motortjes in ieder geval redelijk spanningsvrij hangen, dus we hebben zoiets van “wat is hier aan de hand” dat ie zo hard aan die steun trekt….
Blok lijkt er verder goed recht en vrij in te hangen, maar er staat veel kracht op die onderste steun en die is zo natuurlijk gauw kapot…
Marcel
Niet druk om maken, als je gaat rijden buigt het vanzelf allemaal wel wat bij en heb je er later helemaal geen last meer van!
OK, nu serieus.
Zoals ik al zei: het komt mij bekend voor. Ik kon het blok in het begin ook nauwelijks ver genoeg naar voren krijgen om die steun netjes te monteren. Volgens mij lag het toen aan de uitlaatbocht van de turbo, maar weet het niet zeker, ahum…Waterpomphuis is ook verdacht. Dat zat bij mij ook zeer krap maar ging net goed. Als ie ook maar iets lager uitkomt dan kun je de carterpan ook niet meer genoeg naar voren bewegen om zodoende de motorsteun meer ruimte te geven. In het uiterste geval steun iets oplassen.
waterpomphuis is standaard bx in mijn geval.
uitlaatspruitstuk zal ik aan een inspectie onderwerpen. Zou kunnen dat de oude uitlaat er nog onder klem zit…....
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
die lag er gewoon achter tegenaan dacht ik… (flens tegen flens), kan ook klemmen natuurlijk.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Vorderingen vanuit het dieselfront hier.
Met Dennis de draadboom toch maar vervangen voor de 1900d draadboom. Verder het gehele brandstoftraject aangesloten, en begonnen aan het koelwatergebeuren. Ook hier moeten nog wat custom made constructies bedacht worden. Morgen moet ie af zijn
Overigens ook al gezien waarop het blok vastloopt, met die motorsteun.
2 tapeindjes van de distributiekap lopen tegen de zijkant van de chassisbalk aan. Even afzagen, en we zijn daar ook weer van af.
Morgen dus een lopende wagen
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Vorderingen vanuit het dieselfront hier.
Met Dennis de draadboom toch maar vervangen voor de 1900d draadboom. Verder het gehele brandstoftraject aangesloten, en begonnen aan het koelwatergebeuren. Ook hier moeten nog wat custom made constructies bedacht worden. Morgen moet ie af zijnOverigens ook al gezien waarop het blok vastloopt, met die motorsteun.
2 tapeindjes van de distributiekap lopen tegen de zijkant van de chassisbalk aan. Even afzagen, en we zijn daar ook weer van af.
Morgen dus een lopende wagen
Die tapeinden van de spanrol voor de hd-pompsnaar heb ik ook af moeten zagen. Grappig genoeg had Mike in zijn C15 Turbo d12 wel de ruimte voor die tapeindjes!
Succes met het aansluiten van het koelwatergebeuren!
Ik heb zelf de BX kabelboom gebruikt en bij de paar sensoren waarvan de aansluitingen niet klopten heb ik de stekkers van de XM kabelboom eraan gesoldeerd.